Ritchey Innovader banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Ritchey Innovader banden

Bericht door Nico Wils »

Ik zoek iemand die ervaring heeft met Ritchey innovader 26x2.0 banden,
ik weet dat ze een lage rolweerstand hebben, maar niet precies voor welke ondergronden deze geschikt zijn. :-?
Iemand die dit weet ???of gebruikt?
Thx
Gebruikersavatar
hot chili
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 08 jan 2004 12:42
Rijdt met: Sportivo Alu light, Hot Chili Zymotic, Trek 990

Bericht door hot chili »

Ik heb er vorig jaar bijna gans het jaar wedstrijden mee gereden. Het moet wel gezegd dat ook een uitermate droog seizoen was waardoor het mogelijk was om er zoveel mee te rijden. Ik zou dus zeggen, een prachtige band, redelijk slijtvast, zeer goed bollend, maar enkel in droge omstandigheden te gebruiken. De ondergrond is niet echt van belang want er is toch nog een beetje profiel aanwezig. Een echte aanrader die ook iets meer rubber op het loopvlak heeft dan de klassieke semi-slicks.
Gebruikersavatar
BIKER
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: za 21 dec 2002 16:12
Rijdt met: s-works / idworx /

Bericht door BIKER »

:) ik heb ze deze zomer aangeschaft om dat er meer loszand was,
en ik vond ze wel goed,is naar het schijnt een wedstrijdband,ik rij normaal met ritchy zed 1.7 en die bevallen me gemiddeld beter.
ben van plan om nog een setje aan te schaffen,en twijfel tussen racing rahlp van swallbe of phyton #-o deze moeten dan dienen voor een gemiddeld parcour. wat denken jullie hiervan? :wink:
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

Ik ben van plan Phyton's aan te schaffen. Ben ook benieuwd naar de reacties hier.
Gebruikersavatar
woutvc
Mountainbiker
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 09 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark10 - Scott X9
Contacteer:

Bericht door woutvc »

Die Pythons zijn dus echt wel goei banden. Heb deze voor de winter gekocht en ze zitten er nog steeds op.

Vorig jaar reed ik met de ritchey Speedmax Alfa en Omega. Maar deze geven meer grip (behalve als er teveel modder is natuurlijk).

Kortweg, ik heb er zeer goede bevindingen mee.

Band :Python Tubeless light versie
Plaats reactie