No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008 19:55
- Rijdt met: Cannondale Scalpel 2007-full XTR-ZTR Olympics
Daarnet voor het eerst mijn NoTubes ZTR Olypic wielen gemonteerd zoals ik ze wil gebruiken in wedstrijd.
De voorbije weken had ik de Racing Ralphs 2008 2.2 al op de wielen gemonteerd met binnenband. Ik heb de raad van Stijnie opgevolgd.
- Lucht uit de binnenband
- 1 zijde van buitenband lossen (hij plakte al tegen velg)
- binnenband verwijderen
- NoTubes ventiel gemonteerd
- 2 schepjes melk
- buitenband er goed op
- voorzichtig ronddraaien
- heel hard pompen met voetpomp (4 bar)
- wiel wat ronddraaien
Nu staan wielen goed hard. Vrijdag ga ik er mee rijden.
De voorbije weken had ik de Racing Ralphs 2008 2.2 al op de wielen gemonteerd met binnenband. Ik heb de raad van Stijnie opgevolgd.
- Lucht uit de binnenband
- 1 zijde van buitenband lossen (hij plakte al tegen velg)
- binnenband verwijderen
- NoTubes ventiel gemonteerd
- 2 schepjes melk
- buitenband er goed op
- voorzichtig ronddraaien
- heel hard pompen met voetpomp (4 bar)
- wiel wat ronddraaien
Nu staan wielen goed hard. Vrijdag ga ik er mee rijden.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008 19:55
- Rijdt met: Cannondale Scalpel 2007-full XTR-ZTR Olympics
Daarnet voor het eerst mijn NoTubes ZTR Olypic wielen gemonteerd zoals ik ze wil gebruiken in wedstrijd.
De voorbije weken had ik de Racing Ralphs 2008 2.2 al op de wielen gemonteerd met binnenband. Ik heb de raad van Stijnie opgevolgd.
- Lucht uit de binnenband
- 1 zijde van buitenband lossen (hij plakte al tegen velg)
- binnenband verwijderen
- NoTubes ventiel gemonteerd
- 2 schepjes melk
- buitenband er goed op
- voorzichtig ronddraaien
- heel hard pompen met voetpomp (4 bar)
- wiel wat ronddraaien
Nu staan wielen goed hard. Vrijdag ga ik er mee rijden.
De voorbije weken had ik de Racing Ralphs 2008 2.2 al op de wielen gemonteerd met binnenband. Ik heb de raad van Stijnie opgevolgd.
- Lucht uit de binnenband
- 1 zijde van buitenband lossen (hij plakte al tegen velg)
- binnenband verwijderen
- NoTubes ventiel gemonteerd
- 2 schepjes melk
- buitenband er goed op
- voorzichtig ronddraaien
- heel hard pompen met voetpomp (4 bar)
- wiel wat ronddraaien
Nu staan wielen goed hard. Vrijdag ga ik er mee rijden.
- Mister T.
- Mountainbiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
- Rijdt met: is schoner dan de uwe!
- Contacteer:
vandaag volgende combo uitgeprobeerd:
- ZTR Olympic (nieuw setje )
- Eclips tubeless set
- Conti Speed King Supersonic
het begon moeilijk: tegen dat ik de tweede kant van de band over de velg kreeg, waren mijn duimen reeds kapot... Band had nochtans reeds een aantal dagen met een biba opgelegen
daarna kreeg ik evenwel de band onmiddellijk op druk, nog zonder latex in te doen. sterk, die Eclips set
maar onmiddellijk hoorde ik lucht ontsnappen. ik voelde aan de zijkant van de band, en voelde op diverse punten lucht ontsnappen. Maar het was anders dan mijn MK's Protections. Bij deze laatste was de zijwand poreus, en zag je slechts dat er lucht onsnapte door de belletjes in het zeepwater. Bij mijn conti SK waren het echt overaal zo kleine gaatjes; je voelde met je hand de lucht ontsnappen...
dan maar via demonteerbaar ventiel het potje eclips inkappen. onmiddellijk lekte de latex door de zijwand, opnieuw op verschillende plaatsen. hier en daar spoot de latex er zelfs uit
a. wiel gedraaid en geshaked, en op 2 bar gebracht.
daarna een aantal uren laten staan; en druk was tot 1 bar gezakt
b. wiel terug gedraaid en geshaked, en op 2 bar gebracht.
daarna een aantal uren laten staan; en druk was tot 0,00 bar gezakt
c. wiel terug gedraaid en geshaked, en op 2 bar gebracht.
daarna een aantal uren laten staan; en druk was tot 1 bar gezakt
zal morgen opnieuw eens gaan zien.
maar 'k vrees ervoor...
- ZTR Olympic (nieuw setje )
- Eclips tubeless set
- Conti Speed King Supersonic
het begon moeilijk: tegen dat ik de tweede kant van de band over de velg kreeg, waren mijn duimen reeds kapot... Band had nochtans reeds een aantal dagen met een biba opgelegen
daarna kreeg ik evenwel de band onmiddellijk op druk, nog zonder latex in te doen. sterk, die Eclips set
maar onmiddellijk hoorde ik lucht ontsnappen. ik voelde aan de zijkant van de band, en voelde op diverse punten lucht ontsnappen. Maar het was anders dan mijn MK's Protections. Bij deze laatste was de zijwand poreus, en zag je slechts dat er lucht onsnapte door de belletjes in het zeepwater. Bij mijn conti SK waren het echt overaal zo kleine gaatjes; je voelde met je hand de lucht ontsnappen...
dan maar via demonteerbaar ventiel het potje eclips inkappen. onmiddellijk lekte de latex door de zijwand, opnieuw op verschillende plaatsen. hier en daar spoot de latex er zelfs uit
a. wiel gedraaid en geshaked, en op 2 bar gebracht.
daarna een aantal uren laten staan; en druk was tot 1 bar gezakt
b. wiel terug gedraaid en geshaked, en op 2 bar gebracht.
daarna een aantal uren laten staan; en druk was tot 0,00 bar gezakt
c. wiel terug gedraaid en geshaked, en op 2 bar gebracht.
daarna een aantal uren laten staan; en druk was tot 1 bar gezakt
zal morgen opnieuw eens gaan zien.
maar 'k vrees ervoor...
- Josy
- Mountainbiker
- Berichten: 958
- Lid geworden op: di 24 aug 2004 20:53
- Rijdt met: Sw SJ 29'er '14,Venge Vias '17
- Contacteer:
5,5 bar is dat niet wat overdreven?ATEGEV schreef:Ik denk dat 2 bar niet genoeg is om hem mooi in de velg te doen floepen, ik doe altijd 5,5 bar. Ik hab nu ook nog wel nooit met een SS gereden, altijd Proection.
Ik doe maximaal 4 bar in en sinds kort nog niet toe 4 bar nadat laatst na het op druk zetten (4bar) de band (SpeedKing 2.1 SS) zo van de velg knalde.
Gelukkig was ik meer niet in de buurt (wat een knal) anders deed ik het verschot van mijn leven.
Maar 2 bar is inderdaad wel te weinig, de band kan zo nooit mooi in de velg springen. En de gaatjes dichten naar mijn mening vlugger met wat meer druk in de band.
- Mister T.
- Mountainbiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
- Rijdt met: is schoner dan de uwe!
- Contacteer:
kloptATEGEV schreef:Ik denk dat 2 bar niet genoeg is om hem mooi in de velg te doen floepen, ik doe altijd 5,5 bar. Ik hab nu ook nog wel nooit met een SS gereden, altijd Proection.
maar was vergeten te melden dat ik hem de eerste keer tot een 45-50 psi of ruim 3 bar had opgepompt op hem te doen 'klakken', daarna 2 bar om om druk te zetten en voor lekken te checken. Meer dan 45-50 mag ik er volgens de sticker op de velg overigens niet opsteken...
deze morgen stond hij weer plat, en als ik hem oppompte hoorde ik hier en daar een reeds afgedicht gaatje opnieuw openspringen
heb er terug een 60 gr noTubes ingekapt, geshaked en gedraaid, en opnieuw op twee bar gezet. Als het nu nog niet lukt, rij ik morgen met biba zunne
Ge zou uw NoTubes velg wel is in twee stukken in uw handen kunnen hebben Maximum 4 bar!ATEGEV schreef:k doe altijd 5,5 bar
Eclipse is de beste latex, als het daar niet mee lukt, zal het met NoTubes ook niet lukken. Soms moet je de latex eerst wat laten drogen & pas de dag erna opnieuw oppompen.
Nu, een 'Eclipse Tubeless Kit' ? Kit wil zeggen : latex, ventiel & velgstrip.
Bij een ZTR velg heb je Stan's Yellow tape & een aangepast ventiel nodig, geen Eclipse kit. De Eclipse latex kan je uiteraard bij voorkeur wel gebruiken.
- Dickie
- Mountainbiker
- Berichten: 3823
- Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
- Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
Er zit wel kwaliteitsverschil tussen de Speed Kings.
Mijn voorband heeft nooit gestopt met zweten, vochtplekken in het midden van het loopvlak, helemaal rond de band.
Daardoor moet ik ook sneller een extra cupje toevoegen
De achterband daarentegen bleef perfect, na 3-maanden gedwongen rust zat er zelfs nog 0,5 bar druk op...
Deze zweet ook niet.
Tot gisteren...
Plande een kort asfalttochtje, banden op 3kg.
Net 1km ver, plots een luide knal, achterband over een 10cm uitgescheurd net langs de velg.
De warme asfalt, waardoor de druk te hoog kwam of een steentje tussen velgrem en band?Ik twijfel nog.
Op de band staat wel max 4.5bar.
'k Ga de protection versie bestellen denk ik.
Mijn voorband heeft nooit gestopt met zweten, vochtplekken in het midden van het loopvlak, helemaal rond de band.
Daardoor moet ik ook sneller een extra cupje toevoegen
De achterband daarentegen bleef perfect, na 3-maanden gedwongen rust zat er zelfs nog 0,5 bar druk op...
Deze zweet ook niet.
Tot gisteren...
Plande een kort asfalttochtje, banden op 3kg.
Net 1km ver, plots een luide knal, achterband over een 10cm uitgescheurd net langs de velg.
De warme asfalt, waardoor de druk te hoog kwam of een steentje tussen velgrem en band?Ik twijfel nog.
Op de band staat wel max 4.5bar.
'k Ga de protection versie bestellen denk ik.
- Mister T.
- Mountainbiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
- Rijdt met: is schoner dan de uwe!
- Contacteer:
MK 2.2. Protection op mavic UST velg: de verstevigde zijkanten van deze band 'zweten' ongelofelijk bij de montage, en je moet dus verschillende malen opnieuw op druk zetten en shaken.Dickie schreef:'k Ga de protection versie bestellen denk ik.
eenmaal de noTubes deze poreuse randen heeft 'opgevuld', heb ik geen problemen meer gehad.
Les cimes de Waimes uitgereden op MK Protection 2.2. met notubes zonder plat te vallen (cross my fingers)
- Mister T.
- Mountainbiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
- Rijdt met: is schoner dan de uwe!
- Contacteer:
Ja, akkoord, maar ik had enkel die eclipse set liggen.Pie Mel schreef: Bij een ZTR velg heb je Stan's Yellow tape & een aangepast ventiel nodig, geen Eclipse kit. De Eclipse latex kan je uiteraard bij voorkeur wel gebruiken.
ZTR's moet je niet met zo'n Eclipse set dichten, maar het kan natuurlijk wel?
of niet?