No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Xterra
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 31 mar 2008 19:55
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2007-full XTR-ZTR Olympics

Bericht door Xterra »

Daarnet voor het eerst mijn NoTubes ZTR Olypic wielen gemonteerd zoals ik ze wil gebruiken in wedstrijd.
De voorbije weken had ik de Racing Ralphs 2008 2.2 al op de wielen gemonteerd met binnenband. Ik heb de raad van Stijnie opgevolgd.
- Lucht uit de binnenband
- 1 zijde van buitenband lossen (hij plakte al tegen velg)
- binnenband verwijderen
- NoTubes ventiel gemonteerd
- 2 schepjes melk
- buitenband er goed op
- voorzichtig ronddraaien
- heel hard pompen met voetpomp (4 bar)
- wiel wat ronddraaien

Nu staan wielen goed hard. Vrijdag ga ik er mee rijden.
Xterra
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 31 mar 2008 19:55
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2007-full XTR-ZTR Olympics

Bericht door Xterra »

Daarnet voor het eerst mijn NoTubes ZTR Olypic wielen gemonteerd zoals ik ze wil gebruiken in wedstrijd.
De voorbije weken had ik de Racing Ralphs 2008 2.2 al op de wielen gemonteerd met binnenband. Ik heb de raad van Stijnie opgevolgd.
- Lucht uit de binnenband
- 1 zijde van buitenband lossen (hij plakte al tegen velg)
- binnenband verwijderen
- NoTubes ventiel gemonteerd
- 2 schepjes melk
- buitenband er goed op
- voorzichtig ronddraaien
- heel hard pompen met voetpomp (4 bar)
- wiel wat ronddraaien

Nu staan wielen goed hard. Vrijdag ga ik er mee rijden.
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

vandaag volgende combo uitgeprobeerd:

- ZTR Olympic (nieuw setje :P )
- Eclips tubeless set
- :evil: :evil: Conti Speed King Supersonic :evil: :evil:

het begon moeilijk: tegen dat ik de tweede kant van de band over de velg kreeg, waren mijn duimen reeds kapot... :-? Band had nochtans reeds een aantal dagen met een biba opgelegen

daarna kreeg ik evenwel de band onmiddellijk op druk, nog zonder latex in te doen. sterk, die Eclips set

maar onmiddellijk hoorde ik lucht ontsnappen. ik voelde aan de zijkant van de band, en voelde op diverse punten lucht ontsnappen. Maar het was anders dan mijn MK's Protections. Bij deze laatste was de zijwand poreus, en zag je slechts dat er lucht onsnapte door de belletjes in het zeepwater. Bij mijn conti SK waren het echt overaal zo kleine gaatjes; je voelde met je hand de lucht ontsnappen...

dan maar via demonteerbaar ventiel het potje eclips inkappen. onmiddellijk lekte de latex door de zijwand, opnieuw op verschillende plaatsen. hier en daar spoot de latex er zelfs uit :-?

a. wiel gedraaid en geshaked, en op 2 bar gebracht.
daarna een aantal uren laten staan; en druk was tot 1 bar gezakt

b. wiel terug gedraaid en geshaked, en op 2 bar gebracht.
daarna een aantal uren laten staan; en druk was tot 0,00 bar gezakt :evil:

c. wiel terug gedraaid en geshaked, en op 2 bar gebracht.
daarna een aantal uren laten staan; en druk was tot 1 bar gezakt

zal morgen opnieuw eens gaan zien.
maar 'k vrees ervoor... :-? :-?
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Bericht door ATEGEV »

Ik denk dat 2 bar niet genoeg is om hem mooi in de velg te doen floepen, ik doe altijd 5,5 bar. Ik hab nu ook nog wel nooit met een SS gereden, altijd Proection.
Gebruikersavatar
Josy
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: di 24 aug 2004 20:53
Rijdt met: Sw SJ 29'er '14,Venge Vias '17
Contacteer:

Bericht door Josy »

ATEGEV schreef:Ik denk dat 2 bar niet genoeg is om hem mooi in de velg te doen floepen, ik doe altijd 5,5 bar. Ik hab nu ook nog wel nooit met een SS gereden, altijd Proection.
5,5 bar is dat niet wat overdreven?
Ik doe maximaal 4 bar in en sinds kort nog niet toe 4 bar nadat laatst na het op druk zetten (4bar) de band (SpeedKing 2.1 SS) zo van de velg knalde.
Gelukkig was ik meer niet in de buurt (wat een knal) anders deed ik het verschot van mijn leven.

Maar 2 bar is inderdaad wel te weinig, de band kan zo nooit mooi in de velg springen. En de gaatjes dichten naar mijn mening vlugger met wat meer druk in de band.
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

ATEGEV schreef:Ik denk dat 2 bar niet genoeg is om hem mooi in de velg te doen floepen, ik doe altijd 5,5 bar. Ik hab nu ook nog wel nooit met een SS gereden, altijd Proection.
klopt

maar was vergeten te melden dat ik hem de eerste keer tot een 45-50 psi of ruim 3 bar had opgepompt op hem te doen 'klakken', daarna 2 bar om om druk te zetten en voor lekken te checken. Meer dan 45-50 mag ik er volgens de sticker op de velg overigens niet opsteken...

deze morgen stond hij weer plat, en als ik hem oppompte hoorde ik hier en daar een reeds afgedicht gaatje opnieuw openspringen :evil:
heb er terug een 60 gr noTubes ingekapt, geshaked en gedraaid, en opnieuw op twee bar gezet. Als het nu nog niet lukt, rij ik morgen met biba zunne :evil:
Pie Mel
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: do 06 okt 2005 23:46
Rijdt met: Ne snelle

Bericht door Pie Mel »

ATEGEV schreef:k doe altijd 5,5 bar
Ge zou uw NoTubes velg wel is in twee stukken in uw handen kunnen hebben #-o Maximum 4 bar!

Eclipse is de beste latex, als het daar niet mee lukt, zal het met NoTubes ook niet lukken. Soms moet je de latex eerst wat laten drogen & pas de dag erna opnieuw oppompen.

Nu, een 'Eclipse Tubeless Kit' ? Kit wil zeggen : latex, ventiel & velgstrip.
Bij een ZTR velg heb je Stan's Yellow tape & een aangepast ventiel nodig, geen Eclipse kit. De Eclipse latex kan je uiteraard bij voorkeur wel gebruiken.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Er zit wel kwaliteitsverschil tussen de Speed Kings.
Mijn voorband heeft nooit gestopt met zweten, vochtplekken in het midden van het loopvlak, helemaal rond de band.
Daardoor moet ik ook sneller een extra cupje toevoegen :evil:
De achterband daarentegen bleef perfect, na 3-maanden gedwongen rust zat er zelfs nog 0,5 bar druk op...
Deze zweet ook niet.
Tot gisteren...
Plande een kort asfalttochtje, banden op 3kg.
Net 1km ver, plots een luide knal, achterband over een 10cm uitgescheurd net langs de velg.
De warme asfalt, waardoor de druk te hoog kwam of een steentje tussen velgrem en band?Ik twijfel nog.
Op de band staat wel max 4.5bar.
'k Ga de protection versie bestellen denk ik.
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

Dickie schreef:'k Ga de protection versie bestellen denk ik.
MK 2.2. Protection op mavic UST velg: de verstevigde zijkanten van deze band 'zweten' ongelofelijk bij de montage, en je moet dus verschillende malen opnieuw op druk zetten en shaken.
eenmaal de noTubes deze poreuse randen heeft 'opgevuld', heb ik geen problemen meer gehad.
Les cimes de Waimes uitgereden op MK Protection 2.2. met notubes zonder plat te vallen (cross my fingers)
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

Pie Mel schreef: Bij een ZTR velg heb je Stan's Yellow tape & een aangepast ventiel nodig, geen Eclipse kit. De Eclipse latex kan je uiteraard bij voorkeur wel gebruiken.
Ja, akkoord, maar ik had enkel die eclipse set liggen.
ZTR's moet je niet met zo'n Eclipse set dichten, maar het kan natuurlijk wel?
of niet?
Plaats reactie