Harz geberte (Duitsland)

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Harz geberte (Duitsland)

Bericht door wasbeer2006 »

Zojuist een weekje in het Harz geberte in Duitsland geweest in Sankt Adreasberg.

Ik vond het een zeer geslaagde omgeving net iets meer hoogte als in de ardennen en een route kaart voor het hele gebied.

We waren al zes jaar achterelkaar naar La Roche en Houffa geweets en wilde eens wat anders, zeker vorig jaar viel la roch tegen de verlegde routes vond ik niet veel, sommige lagen verkeerd om (of het ligt aan mijn techniek dat ik het rotsenpad niet omhoog kom) Veel parcours kapot gerden door landbouw voertuigen

Het zijn veel brede grindpaden 70% en af en toe single trail/tack stukken 20%, asphalt 10% mooie afdalingen en lekkere klimmen.

De hoogte ligt veelal tussen de 450 een 900m uitschieter is de brocken met 1130 meter.

Als je puur van singletracks houd moet je er niet heen gaan maar als je lekker wil trainen/fietsen kan dat. eventueel met familie er zijn prima bereidbare routes van 20-25 km met maar 400 hm

Als standplaats zou ik Braunlage aanraden vanuit daar gaan de mooiste routes.

De uitpijling is even wennen maar als je het door hebt redelijk goed te volgen, voordeel is dat je ook wat makkelijker verkeerd kan rijden. alle paden sluiten goed op elkaar aan.

Het is vijf uur rijden vanaf rotterdam vanuit Belgie een uurtje langer denk ik.

http://www.volksbankarenaharz.de
pieter&stefanie
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 22 mei 2015 17:06

Re: Harz geberte (Duitsland)

Bericht door pieter&stefanie »

Kent er iemand een leuk hotelletje in het Harz gebergte waar wij onze fietsen veilig kunnen stallen?
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Harz geberte (Duitsland)

Bericht door whaleshark »

Bericht is van 2008... is er iemand recenter nog die kant uitgegaan?
Graag uw bevindingen.

Grtz Oscar
Plaats reactie