kabelgeleiding bij een frame

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
SchizO
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 10 aug 2003 11:24
Rijdt met: C'Dale Rush

Bericht door SchizO »

Flip M5 schreef:Kabels gebruiken met gore-tex huls. Nog nooit problemen mee gehad.
Niet op boven- of schuine buis :wink:
Ik heb zo eens op n'een velo een doorlopende huls gezien.
Dus vanaan de shifters tot bij het schakelding.

Zijn da die hulsen ?
En kan da overal op bevestigt worden ?
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

op mijn fiets (een granville Mahone SL) loopt de kabelhuls ook helemaal van de remhendel tot aan de rem (enkel remmen heh) mijn kabels van de versnellingen liggen gewoon bovenaan mijn buis...
Jokke
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 01 aug 2003 13:44
Rijdt met: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016
Contacteer:

Bericht door Jokke »

Japs schreef:Wat doe je als je bij Klein een kabel wil vervangen? Aangezien die door het frame loopt, lijkt me dat niet zo handig. Vroeg mij dat gewoon af.
Ik rij nu al ongeveer vier jaar met een Klein Attitude Race en daar nog nooit problemen mee gehad. In het frame zit een plastic buisje waar je de kabels kunt inschuiven.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Niet elegant die doorlopende hulzen maar wel de oplossing
djambo
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: c'd

Bericht door djambo »

kabels op de bovenbuis zorgen voor mij voor heel wat lakschade...ondanks van die ringetjes of hulsjes... :oops:
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Zeer juist, op mijn Specialized van 4 maand zijn er al volop krassen. Met doorlopende hulzen, zoals met hydraulische kabels, heb je dat niet of toch veel minder.
Nu krassen en biken gaan samen, maar toch :cry:
Gebruikersavatar
Falco
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 05 jan 2003 14:14
Rijdt met: cube reaction race, skareb super,Xmax
Contacteer:

Bericht door Falco »

bij mij lopen de kabels aan de onderkant van de bovenbuis en dit zorgt in vgl met mijne vorigen bike voor veel minder tot bijna geen schade aan lak. En indien er toch krassen zouden optreden is dit op een weinig zichtbare plaats.
Bijkomend voordeel wanneer je gewild of ongewild eens op uw bovenbuis "plaatsneemt".
Gebruikersavatar
Tommie
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 16 jan 2003 21:31
Rijdt met: MTB: Radon Full XT 2008, Cannondale F 600, Giant. RACE: Giant TRC Team, minerva

Bericht door Tommie »

Bij mijne cannondale lopen de kabels ook langs onder.

Resultaat veel minder lakschade. MAAR der kruipt wel veel vuil rond, al de modder spat dertegenop :roll:

Tja waar ze ook lopen, t zal altijd iets zijn hoor. Lakschade, vuil dat derin kruipt, moeilijk te reinigen,...
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

om eerlijk te zijn heb ik liever lakschade dan vuil in de kabels... lakschade is dan wel niet mooi, maar het belangrijkste is dat de bike goed rijd heh
Gebruikersavatar
Gobelijn
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: di 18 jun 2002 02:00
Rijdt met: Duratec Sonix C12

Bericht door Gobelijn »

Wij (lees: Duratec) hebben ook een model net zoals bij Klein waar de kabels in de buizen lopen. Het vervangen of monteren van de kabels is kinderspel. Er zit een geleider in waardoor je niet kunt missen. Als er ooit een probleem zou voorvallen met die geleider (wat nog nooit is voorgevallen) lever je je kader in en 2 à 3 weken later krijg je hem terug met nieuwe geleiders... maar zoals al gezegd dit is nooit voorgevallen.
Plaats reactie