jura

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
leffingenoartje
Kerstman
Berichten: 795
Lid geworden op: ma 21 okt 2002 20:24
Rijdt met: Thompson mash 5 en cube reaction 2010
Contacteer:

jura

Bericht door leffingenoartje »

Halo,
iemand ervaring met mountainbiken in de Jura.
Zijn er aangeduide parcours en welke streek is er het best ?

Waar overnachten ...

Groeten :wink:
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

2 jaar geleden was ik bijna met mijn stiefbroer vertrokken voor een bike-trip in de jura. Werkverplichtingen van zijn kant maakten het echter niet mogelijk, maar het heeft niet veel gescheeld.
Omdat ik al enkele maanden op voorhand wist, dat we niet zouden gaan, hebben we geen info verzameld.
Wat ik wel kan zeggen, is dat over de Jura een artikel is verschenen in O2bikers van Feb/2001, dat ik indien gewenst kan inscannen en doormailen. Veel info staat er niet in dat artikel, maar is wel goed voor een algemene indruk.
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Er is toch iets als een traversée du Jura? Iig hadden ik en Jawa iets dergelijks gepland voor in augustus, 360km in 6 dagen.

http://www.jura-rando.com
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Epic schreef:Er is toch iets als een traversée du Jura? Iig hadden ik en Jawa iets dergelijks gepland voor in augustus, 360km in 6 dagen.

http://www.jura-rando.com
Dat bedoelde ik ja.
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Ik heb intussen dat artikel uit Obikers goorgegeven aan leffingenoartje, als er nog iemand dit wil, stuur dan maar een pm.
fille
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 12 mei 2003 14:33
Rijdt met: hardtail

Bericht door fille »

Je kan ook stukjes rijden van de traversee. op www.chamina.com kan je zo'n boekje bestellen waarin de volledige route, herbergen e.d. beschreven staan.
fille
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 12 mei 2003 14:33
Rijdt met: hardtail

Bericht door fille »

Sorry, vergissinske. Zij hebben enkel de topo's van de auvergne-cantal en de traversee des prealpes, en dit is de vercors, niet de jura.
Vercors is misschien ook geen slecht idee? Gaat alleszins een stuk technischer zijn dan de jura!
fille
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 12 mei 2003 14:33
Rijdt met: hardtail

Bericht door fille »

Jawadde, nu ben ik er echt wel ne rommel van aant maken !!

Dus ... toch te vinden op chamina :

http://www.chamina.com/pages/publicatio ... a-vtt.html
Gebruikersavatar
jawa
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 13 mei 2002 02:00
Rijdt met: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus

Bericht door jawa »

Hallo,
Ik zou dat idd ook graag eens doen. Op volgende site vindt u ook nog meer info.
http://perso.wanadoo.fr/gtj/
Mss een ideetje om deze zomer met een aantal forum-bezoekers te doen?
Groeten,
Jawa
Minna
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 12:16
Rijdt met: Brussel, Full-suspension Specialized Sworks, Injured hardtail Gary Fisher Mt Tam
Contacteer:

Bericht door Minna »

I am planning to do La Forestière in September, and will stay a couple of days extra for more biking. But no matter how much I surf around on the Net to find (free) information, I cannot make myself a picture of how the trails are there, and if it's possible to stay in one place the whole time and ride different trails. Most sites offer 3-7 day bike packages, with luggage being transported, but I am not looking for anything like that. I just want to rent a house, do La Forestière, then do some free trail-exploring on my own, without shifting my living location.

Maybe it's a silly question, but all they talk about on the Net is the GTJ, and it sounds like it's the only trail in the area, and it doesn't give you the possibility of looping back to your starting point, unless you go back exactly the way you came.

Please help.

/Minna
Plaats reactie