Formula Oro K18 remblokken

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
DePedaal
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 04 jan 2008 15:59
Rijdt met: Cube

Formula Oro K18 remblokken

Bericht door DePedaal »

Hallo,

na Sart-Tilman vandaag zijn mijn remblokken opgesmoord :). En binnenkort heb ik de MTB-school cursus. Welke blokken zou ik moeten bestellen?

Organisch? Gesinterd? Formula zelf? Ander merk?

Thx!
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Ik ben zeer tevreden over mijn BBB's. De kwaliteit van Formula ken niet. Zoek eens op remblokken. Hier moet ergens een poll staan over de beste merken.
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Overlaatst eens een heel assortiment aan remblokjes besteld voor mijn Oro's K24. Dit zijn mijn bevindingen.
Jagwire (1paar): +- half jaar op voorwiel
BBB (2 paar): 2 maand achterwiel
Koolstop(1 paar): 1 ritje Sart-Tilman op achterwiel
Formula oro (sintered) (7-8 paar): gaan gewoonlijk zo'n 3 maand mee, maar ik heb er ook al gehad die op een weekje of 2 gesmolten waren.

Maar dit is natuurlijk heel afhankelijk van seizoen, km/maand en weersomstandigheden.
De volgende lading blokjes die ik mij bestel zal toch van jagwire zijn.

Elk paar remblokjes werd steeds ingeremd in droge omstandigheden op asfalt (+/- 20 spurtjes tot 40km/u, + 10x 500m fietsen met lichtjes dichtgeknepen rem)
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ik heb ook de jagwire blokjes eens gebruikt maar dan op de XT remmen en na amper 150 km waren ze al naar de zak, ik geef toe dat de omstandigheden uiterst modderig waren.
Ik heb tot hiertoe buiten jagwire enkel de originele shimano xtr pads gebruikt.
ik ben wel es benieuwd naar die blokken van BBB,
deze : BBS-54 DiscStop
» Compatible: Shimano XTR, M965/M966, XT M 765, LX M 585, Deore M 535, Saint and Hone.

Afbeelding

en deze ; BBS-54S DiscStop
» Compatible: Shimano XTR, M965/M966, XT M 765, LX M 585, Deore M 535, Saint and Hone.
» Sintered pads: high-performance brake pads. This kind of pad has powerful stopping power under heavy conditions only. Needs braking heat to perform, perfect for freeride or downhill.

Afbeelding

welke van de twee zijn nu de metalen en het best geschikt voor xc - TT en MX.

Massini 8)
Gebruikersavatar
Nijntje
Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: za 22 okt 2005 23:55
Rijdt met: Cube LTD5

Bericht door Nijntje »

Ik heb met beide BBB's gereden, en ik ik rijd het liefst met de blauwe. Ze remmen het best onder alle omstandigheden.
De andere hebben echt wel de warmte nodig waar ze van spreken. Onder koude omstandigheden werken ze opmerkelijk minder goed en slijten ze rapper. Je kan ze dan een beetje vergelijken met remblokken die niet ingeremd zijn. Maar eens ze op temperatuur zijn, zijn ze zeker evengoed als de blauwe.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Ridley Rijder schreef:Ik heb met beide BBB's gereden, en ik ik rijd het liefst met de blauwe. Ze remmen het best onder alle omstandigheden.
De andere hebben echt wel de warmte nodig waar ze van spreken. Onder koude omstandigheden werken ze opmerkelijk minder goed en slijten ze rapper. Je kan ze dan een beetje vergelijken met remblokken die niet ingeremd zijn. Maar eens ze op temperatuur zijn, zijn ze zeker evengoed als de blauwe.
en zijn beide metal pads, of van die organische die slijten als boter als er wat mud aan te pas komt ???

Massini 8)
DePedaal
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 04 jan 2008 15:59
Rijdt met: Cube

Bericht door DePedaal »

En hoe zit dat met gesintered <> organisch?

Wat zijn de voordelen/nadelen van beide?
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

vandaag achter remblokken geweest en had jammer genoeg maar 1 paar xtr metal pads meer, het andere is het bovenstaande model van BBB.
die gesinterde voor DH en Freeride, nu is de vraag welke het beste vooraan en welke achteraan te plaatsen ??.

Afbeelding

Massini 8)
Sjarel
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 21 dec 2005 18:34
Rijdt met: Grand Canyon and LUX MR

Bericht door Sjarel »

Tegenwoordig zitten de gesinterde van BBB in mijn K18's. De gewone van BBB gingen er te rap door. Ik hoor dat de standaardblokjes van Formula eigenlijk ook wel lang meegaan. Dat zullen de volgende zijn die ik eens ga proberen.
Bulkie
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 11:09
Rijdt met: Open - NoTubes - FOX Terralogic Fit

Bericht door Bulkie »

Je bent 't beste met de A2Z FASTSTOP remblokken, A2Z maakt nl de remblokken voor oa Formula!

Er zijn 2 modellekes: gewone en de gesinterede. Gesinterde gaan natuurlijk iets langer mee he.

Inremmen helpt zeker, maar in modder slijten ALLE remblokken sneller...

Suuces!

Ken
Plaats reactie