Mountainbikers en paarden

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
amazone2
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 05 mar 2008 18:25
Rijdt met: Shatar

Bericht door amazone2 »

Zouden we niet kunnen samenwerken: jullie kunnen schep meenemen en grote zak.
Paardenmest is héél goed voor de rozen.
En deze is gratis!
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

amazone2 schreef:Zouden we niet kunnen samenwerken: jullie kunnen schep meenemen en grote zak.
Paardenmest is héél goed voor de rozen.
En deze is gratis!
Lol, wij zullen jullie stront opkuisen....Goeie reclame voor de paardensport... :roll:
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

laten liggen in bos is goede meststof en stinkt niet :-D
Gebruikersavatar
amazone2
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 05 mar 2008 18:25
Rijdt met: Shatar

Bericht door amazone2 »

Het is duidelijk merkbaar dat de mountainbikers in Waasmunster deze site bezoeken. Wij worden nu door bijna iedereen van verre verwittigd met een belletje.
De sfeer wordt er heel wat gemoedelijker door.
Ik zou graag bekomen dat er hier bijkomende paden komen, die gezamelijk gebruikt worden door fietsers, ruiters en wandelaars. Wij zouden dan kunnen bewijzen dat wij, mits wederzijds begrip, gemakkelijk dezelfde paden zouden kunnen delen.
Ieder van ons zal daarbij winnen.
Gebruikersavatar
po
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 15:28
Rijdt met: cube

Bericht door po »

als er iemand paard aan het rijden in en ik er langs moet hou ik altijd in ik zou ook niet graag overhoop gelopen worden .zij beoefenen ook maar hun hobby net als wij mtb-kers .ieder zijn hobby en respect voor elkaars hobby .ik heb een hekel aan loslopende honden
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

po schreef:als er iemand paard aan het rijden in en ik er langs moet hou ik altijd in ik zou ook niet graag overhoop gelopen worden .zij beoefenen ook maar hun hobby net als wij mtb-kers .ieder zijn hobby en respect voor elkaars hobby .ik heb een hekel aan loslopende honden
Ik vraag mij toch weeral af waarom ze hier steeds weer terugkomen op loslopende honden, blijf toch gewoon over ruiters vs bikers bezig, daar ging het hier uiteindelijk om. Die "hondendiscussie" hebben we ondertussen al véél te dikwijls zien passeren.

En je hebt inderdaan in elke groep mensen wel een paar rotte appels zitten, zowel bij de ruiters, als bij de hondeneigenaars, als bij de bikers. Ik heb hier in mijn streek al bijna altijd positieve ontmoetingen gehad met ruiters. Ik doe altijd mijn uiterste best om zoveel mogelijk de kant in te duiken en het dier niet te doen schrikken, en hier krijg ik bijna altijd een vriendelijke "dankuwel" voor in de plaats (zo'n momenten zijn altijd een leuke ervaring 8) ).

Slechts één keer heb ik een negatieve ervaring meegemaakt. Ik reed over een onverharde weg met een paar blinde bochten in. En midden in één van deze bochten kwamen plotseling een moeder en dochter (veronderstel ik) beide op een paard en naast elkaar over héél de breedte van de weg van de andere kant op mij ingereden. Ik probeer nog zo goed mogelijk om tot stilstand te komen en de kant op te zoeken, maar één van de paarden begon al te steigeren en kon maar met moeite in bedwang gehouden worden. Uiteindelijk is er dus niet écht iets gebeurt en ik dacht dat alles nog goed afgelopen was, maar "de moeder" dacht er blijkbaar anders over en begon mij uit te kafferen. Ik heb er haar toen beleefd op gewezen dat zij naast elkaar aan het rijden waren op een plaats waar dit niet verantwoord was, maar hier had ze niet echt oor naar. Toen heb ik haar beleefd gezegd dat ze er is mooi kon aanhangen en heb ik mijn weg rustig verdergezet. Wat eigenlijk had kunnen aflopen als een "pfff, dat was effe spannend maar alles is in orde" ervaring werd dus door dat mens omgezet tot een negatieve ervaring, spijtige zaak...
Gebruikersavatar
StAkKe
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: zo 16 sep 2007 18:30

Bericht door StAkKe »

Het enige negatieve aan paarden zijn hun sporen die ze na laten :-)
Mijn god dan kan die zadel kletsen geven :-?
Maar ik begrijp het perfect hoor, de paden zijn niet enkel van mtb'ers.
Maar goed dat er veringen bestaan! :-)
Gebruikersavatar
amazone2
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 05 mar 2008 18:25
Rijdt met: Shatar

Bericht door amazone2 »

Zijn jullie dan niet blij dat we jullie hier in het platte vlaanderen wat bergskes bezorgen?
Het zal beteren als het wat droger wordt.
En als we de handen in elkaar slaan kunnen we van de gemeentes misschien verkrijgen dat ze de wegen wat verbeteren.
Anderzijds, zoals al gezegd, zijn wij ruiters jullie dankbaar omdat jullie de wegen effenen. =D>
SoundLeSs
Mountainbiker
Berichten: 484
Lid geworden op: ma 19 nov 2007 15:59
Rijdt met: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra

Bericht door SoundLeSs »

Het enige probleem wat ik ook heb met paarden is dat ze hun stront overal mogen laten liggen, terwijl honden dat niet mogen. Gewoon een poepzak achter de kont hangen, zoals de paarden in Antwerpen-stad. Als je eens even niet oplet en los door de paardendrek rijdt dan hang je vol. Leuk is anders.

Maar de meeste ruiters zeggen inderdaad zeer vriendelijk hallo en verlenen voorrang. Je hebt er minder vriendelijke tussen, maar die heb je overal. Ook onder de bikers. Zo ben ik onlangs vrij zwaar gevallen en de eerste die me passeerde zei doodleuk: "ga is uit de weg rotjoeng".
Gebruikersavatar
medguy
Mountainbiker
Berichten: 969
Lid geworden op: di 24 okt 2006 14:22
Rijdt met: piept en rijdt niet vanzelf.

Bericht door medguy »

In het Zoniënwoud vant zelfde op de wegen waar ze niet mogen kakken ze et weeral vol, maar in het Brussels gewest hebben ze daar ietske op gevonden, ze hebben zo houten poorten gemaakt waar fietsers gemakkelijk onder kunnen maar mensen op paarden niet :P Geen vervelende kak meer op de singletrakcs :-D (nu die wandelaars daar nog weg krijgen :evil: )
Plaats reactie