Spa

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
kristof
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 16:52
Rijdt met: Cannondale F800

Spa

Bericht door kristof »

Hey medebikers!

Seg ik heb eens een vraagske,ik ga de zaterdag mee mijne maat de route van 36km in Spa doen.Kan er mij misschien eens iemand melden of da de moeite is en of we daar met iets speciaal moeten rekening houden?Alvast bedankt he manne!(of vrouwen)
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

de route van 36 km ken ik niet direkt, maar spa vind ik toch nog steeds één van de mooiste mtb plekjes van belgie. Je kan in het centrum van spa op de toeristische dienst een overzichtkaartje kopen waar alle routes rond spa opstaan. Die kan je naar hartelust combineren en een toer maken zo lang je zelf verkiest. Wel er aan denken dat het klimmen zal worden.
Gast

Bericht door Gast »

Waar starten jullie

ik heb al # keren de BLOSO tour gereden die start aan het kasteel van Franchimont, op die tour moet je soms even zoeken maar je kan bij een splitsing max enkele 100den meters fout rijden (keer je gewoon terug)

ps ik heb wel een kaart gevonden (wel een redelijk algemene maar genoeg om weg mee te kunnen)
Gebruikersavatar
kkrikkes
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 30 dec 2002 16:52
Rijdt met: Kinesis 7005 + Acera

Bericht door kkrikkes »

Wij zijn gestart aan het "Park". Achter het park kan je de heuvel-rug oprijden. Dat is een klim van ongeveer 3 km. Vandaar hebben we 3 tochten aan elkaar gereden maar op het einde verloren gereden en over de baan moeten terugkeren naar ons vertrekpunt. In totaal was het 46 km waarvan de laatste 6 over de baan waren. Een geluk want na die 40 km klimmen was mijn pijp wel uit.
herky
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 17 nov 2004 22:17
Rijdt met: stumpjumper fsr 120

Spa

Bericht door herky »

Zijn er interessante mtb routes in de omgeving van Spa ?
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Jazeker.

http://www.mountainbike.be/vasteroutes/luik/spa.php


En in de buurt zal je er nog wel vinden. Theux ligt ook niet ver van Spa.
(aanrader)
Gebruikersavatar
eddy1
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 09 jan 2006 21:13
Rijdt met: trek 8500

Bericht door eddy1 »

M'n vrouw en ik zijn vandaag naar Spa geweest voor route 6 te rijden. Onderweg ingepikt op de groene route van Theux, samen was dit goed voor 57.5 km.

De bewegwijzering is vrij goed in orde. Op de route van Theux ontbreekt 1 pijltje net nadat je door een beekje bent gereden, hier is het linksaf.

Op de route van Spa zijn enkele plaatsen waar het iets beter kan.
Doch als je rechtdoor rijdt waar geen pijl hangt heb je weinig moeilijkheden.
Wij hebben ons in elk geval goed geamuseerd.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Kent er ook soms iemand een goed restaurant in spa ?
voor de after bike natuurlijk.
prins nerio
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: za 12 aug 2006 19:00
Rijdt met: Scott YZ4

Bericht door prins nerio »

Vandaag naar Spa gereden met de fiets in de auto.

Aangekomen en toch maar meteen een kaartje gekocht, geen overbodige luxe zo bleek meermaals.

Bewegwijzering kan, zoals hierboven al staat op momenten beter. Vandaar dat ik blij was dat ik het kaartje bijhad ipv telkens verkeerd te gaan rijden. In een aantal gevallen hangt het bordje achter u als je een T-kruispunt op gaat, en takken hangen soms voor de bordjes. Net zoals op andere parcours te zien is wisselt de kant van waar het bordje hangt af, dus veel rechts en links kijken is de boodschap...

Wel een bijzonder leuk parcour, snelle, zeer snelle en zeer stijle stukken, afgezien dus! Keien zijn geen lachertje voor polsen en achterwerk weet ik nu ook :D

Ik ga zeker nog eens terug gaan, veel te leuk om links te laten liggen ;)

nerio
Gebruikersavatar
fennek
Mountainbiker
Berichten: 286
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:46
Rijdt met: Thompson Mach 5

Bericht door fennek »

Hoe zit het momenteel met de bewegwijzering? Zou morgen in Spa willen gaan rijden.
Plaats reactie