Vrouwen en mountainbike

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Gazellineke
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: di 30 dec 2003 12:16

Bericht door Gazellineke »

Tja,
ik heb ook samen me mijne vriend die mountainbike gekocht (wel goe voor de koerting) En op't moment zijn we ff uiteen om wa tot onszelf te komen (ma ik kan hem ni misse!). Maar ik ben zeker ni van plan om te stoppe me biken.Integendeel. T zou gewoon graaf zijn als we terug same gaan biken , da ik hem is ne keer kan bijhouden.Vandaar. Zal alleen veel training nodig hebbe :oops:
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Re: Vrouwen en mountainbike

Bericht door Superfan »

Gazellineke schreef: voor de rest, andere vrouwen zijn warschijnlijk top op de mountainbike, ik geef toe, ik ben flop.Maar!!! t is wel lollig.
Troost u, als ge flop bent, dan ben je nie alleen, hier is nog zo'n exemplaar.
Maar ja, op mijne leeftijd vind ik dat allemaal geen probleem, da ze mij maar voorbijsteken, en als dat dan al ne keer lukt dat ik zelf iemand kan inhalen :bounce: (uiterst zelden) dan geeft dan wel een wreed goe gevoel hoor. :wink:

En wa die modder betreft, der zijn er wel die daarvoor betalen om in de modder te mogen liggen.
Gazellineke
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: di 30 dec 2003 12:16

Bericht door Gazellineke »

ik vraag mij feitelijk af, hoe ge t beste zou trainen om zo rap mogelijk resultaat te hebbe.
Kort en snel fietsen, lang en ietske trager? allez, t is vooral om mijn conditie te doen, want die is beneden alle peil.
8) er staat mij nog wa te wachten peins k!
Probleem is, zou is ne keer wille gaan me iemand die zowa op mijn niveau rijdt (onder 0 dus) in plaats van me iemand die ver boven u uitsteekt. Dan is voor alle twee de lol eraf he. Gij moet u forceren om terug te komen, en den andere moet om de vijf botte wachte.
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

ik ben int begin wa op de baan gaan rijden 50/60 km, dan hebde zo wa meer ritme in uw bene (souplesse) en ik vond dat ik dat surieus voelde de weken nadien.
Sinds dien rij ik per week +- 50 km training (wel alleen maar bos en klimmen)
+ een TT...

Ge kunt ni verwachten dat ge van den ene dag op den andere ineens wel mee kunt. Dat komt gelijdelijk aan.

Maar het voelen dat ge fysiek sterker word, das pas plezant.
Wacht een maand of 2 en zie dan is hoever ge staat...

:D
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

Mijn vrouwtje gaat normaalgezien elke zaterdag mee naar de toertocht. Op zondag kan ze niet, want dan speelt ze voetbal. We hebben haar voor haar verjaardag een mountainbike gekocht.

Vorig weekend zijn we vrijdag (Wingene - 45km), zaterdag (Assebroek - 45km) en zondag (Knesselare - 40km) gaan fietsen. Zondag zelfs door de regen, dus een watje is 't zeker niet hé. De eerste weken was het inderdaad hard, maar nu rijdt ze al goed mee.

Superfan (ook v ) rijdt ook elke zaterdag en zondag.
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Gazellineke schreef:Probleem is, zou is ne keer wille gaan me iemand die zowa op mijn niveau rijdt (onder 0 dus) in plaats van me iemand die ver boven u uitsteekt. Dan is voor alle twee de lol eraf he. Gij moet u forceren om terug te komen, en den andere moet om de vijf botte wachte.
Haha, ik zit hier maar te toeteren en te schreeuwen da ik al 2 maand niet meer op mijnen bike gezeten heb en da mijn conditie dus ook wel beneden alle peil zal zijn, maar ik vind da precies plots ni meer zo erg! :) Van waar in de provincie Antwerpen ben je ergens Gazellineke? :bounce:
Gazellineke
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: di 30 dec 2003 12:16

Bericht door Gazellineke »

ik ben van broechem, kanten van lier, als ge da kent. Een klein stipje op de kaart. Gij?
Waar ga gij zoal biken?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Lang en traag is the way to go.
als je wat basis hebt, kan je kort en snel inlassen..

veel geluk en de aanhouder wint
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Gazellineke schreef:ik ben van broechem, kanten van lier, als ge da kent. Een klein stipje op de kaart. Gij?
Waar ga gij zoal biken?
Van Broechem dus ...
dan kan ik u de Boomgaardroute en Diamantroute aanbevelen.
Ik rij deze ook geregeld als training.
De twee zijn zelfs makkelijk te combineren. Aansluitingsstrook bevindt zich in Emblem.
Minna
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 12:16
Rijdt met: Brussel, Full-suspension Specialized Sworks, Injured hardtail Gary Fisher Mt Tam
Contacteer:

Bericht door Minna »

Gazellineke,

If you love it, that's all that matters! I personally don't care what fitness level people are, as long as you are out there, smiling in the mud! :)

I started out less than two years ago, and couldn't do more than 15 minutes on a trainer, then sore for a bloody week! :) Somewhere I got stronger, maybe from those lonesome, long, 8-hour-rides on my own ... I still don't have a car, so if I want to go somewhere I have to ride my bike there.

Start slow, listen to your body, keep loving it, and you'll be passing those guys out there in no time! (And I tell you, that's a VERY nice feeling!)

Best of luck,
Cheers,
Minna
(Dutch under construction ..)
Plaats reactie