hoe met wedstrijden beginnen ?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
bosse
Mountainbiker
Berichten: 1704
Lid geworden op: do 19 okt 2006 19:43
Rijdt met: vliegt naar beneden
Contacteer:

Bericht door bosse »

ik ben zelf ook 14 en rij voorlopig met funn b

dat gaat

in maasmechelen was ik 30ste en in kessel 25ste

de wordlcup in Houffalize 74ste
enz..
Gebruikersavatar
Redbullbiker
Mountainbiker
Berichten: 271
Lid geworden op: do 03 nov 2005 19:26
Rijdt met: Merida WCS Matts Lite S-ram x.9 group.

Bericht door Redbullbiker »

Hallo,
Ik heb 2 zonen die meedoen aan de kidstrophy van o2bikers.
Maar ik zou graag voor hun een wielerboekje en een vergunning willen hebben,ze doen dat allebei heel goed in die competitie,ze hebben nu gewone vergunning van de vwb...
Zijn er ook clubs die kids aannemen,zoja welke,zou ze graag in een club brengen waar ze ook competiie doen enzo..

Groetjes Gunther
koereureke94
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 20 jun 2007 19:58
Rijdt met: climb H1 29er

Bericht door koereureke94 »

ik ben 12 en kben aan het overwegen om ook beginnen met wedstrijden.
kheb nog wel een paar vragen:
-als ik die opleiding heb gedaan moet ik dan volgend jaar opnieuw die opleiding volgen?

-moet ik elk jaar opnieuw een vergunning aanvragen?

-hoeveel kost een vergunning en opleiding tesamen voor aspirant?

khoop dat nu alles duidelijk word
grtz
*Phaedrus*
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: di 15 aug 2006 17:56
Rijdt met: Cube reaction 2007

Bericht door *Phaedrus* »

Insomnia schreef:Alvast bedankt!
Mag dat dan starten met een dagvergunning in de funklasse B als ik een licentie heb als wegrenner bij de elite z/c? Ik ga hieromtrent ook een mailtje sturen naar de WBV. Dit zou een goede oplossing zijn om eens uit te proberen.

Hoe moet ik het niveau van de verschillende competities inschatten? Benelux cup is mijns inziens al op hoog niveau MTB'en, maar aangezien er in het MTB- circuit niet zo veel competities en minder deelnemers zijn als op de weg heb je natuurlijk ook minder kansen om wedstrijden te rijden, of ben ik hier mis in? Is het ook niet zo dat bvb bij de benelux cup de deelnemers een mix is van profs en elite z/c (als men vergelijkt met de weg dan he, aangezien er anders niet genoeg deelnemers zijn per categorie). EBBT, flanders cup en Wallonia cup zijn waarschijnlijk betere competities om de eerste keer te proeven van het MTB in wedstrijdvorm?
Waarom doe je niet eens mee met een strandrace? Hier kun je inschrijven zonder enige vergunning en als wegrenner moet zo'n wedstrijd je zeer goed liggen. Volle bak rechtdoor op het strand. En 't is ook nog eens in een periode dat er geen wegkoersen zijn.
www.mountainbikekustcriterium.be
Gebruikersavatar
Guy S.
Mountainbiker
Berichten: 1441
Lid geworden op: do 03 mei 2007 21:39
Rijdt met: Eene met overal vering en nen harde
Contacteer:

Bericht door Guy S. »

Hierbij zou ik mijn oproep nog eens willen herhalen (stond al op ander forum)

Als je regelmatig op het forum zit, zie je dat er nogal wat mensen met veel vragen zitten over hoe ze met mountainbike wedstrijden moeten beginnen.

Zou het daarom geen goed idee zijn als er op het internet (bv op het geweldige mountainbike.be :wink: ) een duidelijk stappenplan komt met duidelijke inlichtingen en links naar interessante websites, om het allemaal wat overzichtelijker te maken.

Op de website van Wielerbond vlaanderen staat al heel wat, maar echt overzichtelijk is het toch niet en het is vooral gericht op diegene die lid willen worden.

Lid worden van een lokale club is waarschijnlijk het gemakkelijkst, zij geven dan de nodige inlichtingen en zorgen voor het papierwerk.
Maar veel beginnelingen kunnen of willen niet direkt bij een club gaan, bijvoorbeeld om eerst eens aan een paar mountainbikewedstrijden deel te nemen om er achter te komen of het wel iets voor hen is.

Je moet bijvoorbeeld al heel wat opzoekwerk verrichten, eer je te weten komt dat je onder de 18 jaar eerst medisch gekeurd moet zijn voor je aan wedstrijden mag deelnemen, behalve voor 'Dikkebanden' wedstrijden en wedstrijden van de Kidstrophy. Dat voor sommige wedstijden een vergunning van Wielerbond Vlaanderen verplicht is (bv. BeNeLux-cup) en voor andere wedstrijden kan je dan weer met een dagvergunning starten. (bv. Flanders-cup en LMTB wedstrijden) enz...
Gebruikersavatar
bqn
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 09 apr 2007 20:20

Bericht door bqn »

Ik heb een tijdje geleden ook mijn eerste wedstrijd meegedaan. Was eigenlijk wel een chronorace, maar allé.....
Probeer eerst hier een keer, zo kun je zien waar je staat. Niveau is niet te onderschatten!!
Aan een chronorace kan je ook meedoen met een dagvergunning.

Bekijk www.visachronochallenge.be voor de eerstkomende chrono's.

Groeten Supermoto.
XLS
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: di 13 apr 2004 18:25
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon

Bericht door XLS »

Is het toegelaten op met een licentie (momenteel C-reeks) van de vwf ook starten in MTB wedstijden? http://www.vlaamsewielerfederatie.be

Zo ja, in welke categorie master A, B of fun A/B/amateur?

Zodoende moet ik geen 2 licenties aankopen
Sniper_78
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: di 03 okt 2006 21:56
Rijdt met: Willier Cento Uno XC

Bericht door Sniper_78 »

Mag een chrono-race ook met een cyclocrossfiets gereden worden?
(Ben recreant)
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

Ik ben 14 jaar en iedereen zegt dat ik talent heb + op tt's rijd ik vaak op de moeilijkere stukken veel mtb'ers voorbij
ook rijd een vriend van mij koersen en eindigd wel meestal goed ik ga is een keer met hem meerijden en kan perfect volgen en op de bergop hij zelfs niet
dus zou me wel is willen meten
heeft er iemand een idee

ps. is de club http://www.t.w.v.be een club waarmee ik wedstrijden kan doen ?
Gebruikersavatar
mathieu
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: di 14 aug 2007 19:00
Rijdt met: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30
Contacteer:

Bericht door mathieu »

jo bram ik heb een pb gestuurt en ik rij bij de beachbikers in Oostende een zeer goeie club maar het is ook ver voor mij
Plaats reactie