Keramische velgen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
JeTeR
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT
Contacteer:

Bericht door JeTeR »

Allee... ik zal eens een tegenvoorbeeldje geven :smile:

Gewoon:
CrossRide wielen
730 + 1020 gram = 1750 gram
Michi XL S banden met Michi binnenband:
2x600 + 2x144 = 1488 gram
TOTAAL: 3238 gram

UST:
CrossMax UST
710 + 870 gram = 1580 gram
Michi XLS UST
2x760 gram = 1520 gram
TOTAAL: 3100 gram

Voila, nu heb ik weer gelijk :smile:
En het zijn exact dezelfde banden... alleen de wielen zijn nu weer appelen met peren vergeleken. Dus eindeloos.

Mavic zegt zelf op hunne site bij de uitleg van UST dat het gewicht een voordeel is. Maar ja, ik weet wel, een fabrikant moet je ook niet altijd geloven.

Mijn voorbeeldje illustreert wel dat met exact dezelfde banden de UST versie toch lichter is. En dat komt omdat de UST wielen in mijn voorbeeld de topmodellen zijn van Mavic. Helaas bestaat er geen topmodel voor gewone banden (CrossMax voor gewone banden bijvoorbeeld). En dat is wat ik hierboven ook al probeerde te zeggen.

Maar de verstandige koper zoekt natuurlijk betere/lichtere combinaties uit. En dan heb je in de normale banden nog altijd iets meer keuze dan in de UST series. Dus daar vind je altijd wel iets lichter... Of ze dan ook even sterk zijn als die CrossMaxen is nog maar de vraag.

Dus een nieuwe uitdaging: vind tegenwoordig nog maar eens een lichtere combinatie die even sterk is als de CrossMax UST met bijvoorbeeld een Python erop.

En dan kijk ik even niet naar de andere UST voordelen (grip/lek bestendig).

Waar gaat dit eindigen :smile:

JeTeR
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

Bericht door Tom »

Awel, ik ben geduldig aan het wachten tot de nieuwe Crosmaxxen op de markt komen. Deze (XL versie)zullen ietsje zwaarder zijn dan de huidige versie, maar ook iets sterker.
Ik deel de mening van ErikB of JeTeR (kan die twee toch niet uit elkaar houden) dat UST binnekort zo ingeburgerd gaat zijn als de voorvork.
Gebruikersavatar
Treg
Mountainbiker
Berichten: 312
Lid geworden op: za 16 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scalpel '11 - Taurine SL2 - Radon Boa Litening
Contacteer:

Bericht door Treg »

Waarom heb je geen Crossroc, wat qua budget quasi gelijk is met Crossride, gekozen in je voorbeeld? (sloeber :razz: ) En je kan toch steeds gewone bandjes leggen op je Crossmaxen, niet?
Nu stop ik ermee! Beloofd! :wink:
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

Wat er ook van is, mijn volgende wielsetje is ook met ust. Gewicht is niet onbelangrijk, maar deze zomer ben ik in Aywaillen en La Roche moeten afstappen omdat mijn achterwiel doorslipte. Das echt erg, weten dat je verder kan klimmen, maar dat je materiaal onvoldoende is. Ik ga in de rubriek produktinfo een item starten over banden. Want daarover is hier nog niet veel gezegd
Psyche
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 19 mei 2002 02:00
Rijdt met: Specialized M5 S-Works HT - custom
Contacteer:

Bericht door Psyche »

Op 2002-09-10 23:49, schreef Dingo:
Wat er ook van is, mijn volgende wielsetje is ook met ust. Gewicht is niet onbelangrijk, maar deze zomer ben ik in Aywaillen en La Roche moeten afstappen omdat mijn achterwiel doorslipte. Das echt erg, weten dat je verder kan klimmen, maar dat je materiaal onvoldoende is. Ik ga in de rubriek produktinfo een item starten over banden. Want daarover is hier nog niet veel gezegd
Dat ligt niet perse aan je buitenband, t'is ook een kwestie van techniek...
Gebruikersavatar
mtbiker
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Flanders, Race-Face, SID sl

Bericht door mtbiker »

Ik ga mij een paar Cross Rocs aanschaffen. :grin: Kan iemand mij vertellen of die zijn uitgerust met keramische flanken? :???: Of is de Cross Max beter?
Gebruikersavatar
Pascal Geerts
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: za 03 aug 2002 02:00
Rijdt met: Thompson Team Carrosi; Kona Kula

Bericht door Pascal Geerts »

Ik zoek mezelf toch een stel crosmaxxen aan te schaffen.

Iemand een ideetje hoeveel een paar kost? Niet de schijfremversie maar met keramische velgen...
En wanneer kan ik die het best kopen? Moeten geen van 2003 zijn. Van 2002 en met een beetje korting is ZEKER zo goed!
Psyche
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 19 mei 2002 02:00
Rijdt met: Specialized M5 S-Works HT - custom
Contacteer:

Bericht door Psyche »

Denk dat de goedkoopste momenteel nog zo'n 500€ kosten. Op het Dirty Pages forum heeft net iemand zijn crossmaxen te koop aangeboden, misschien een zaakje.
Gebruikersavatar
Treg
Mountainbiker
Berichten: 312
Lid geworden op: za 16 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scalpel '11 - Taurine SL2 - Radon Boa Litening
Contacteer:

Bericht door Treg »

Op 2002-09-12 21:06, schreef mtbiker:
Ik ga mij een paar Cross Rocs aanschaffen. :grin: Kan iemand mij vertellen of die zijn uitgerust met keramische flanken? :???: Of is de Cross Max beter?
Je hebt Crossride met of zonder ceramische laag (scheelt een kleine 100€ dacht ik) maar geen crossroc met ceramische laag. Neem anders eens een kijkje op de site http://www.mavic.com

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Treg op 2002-09-13 01:47 ]</font>
Gast

Bericht door Gast »

Klopt, crossrides zonder laag ong. 195 €, met laag 295 € en crossrides ong. 200 € (alleen zonder laag). Crossrides zijn wel gekend voor hun slechte body (der zit een racebody op ipv een MTB body) maar dat kan jezelf verhelpen met wat vet.
Plaats reactie