Combinatie Tune-zadel + pen

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Combinatie Tune-zadel + pen

Bericht door Steven vd Eynde »

Dit staat me enorm aan...

Domme vraag misschien, maar hoe kan je in godsnaam je zadel nog verzetten...?

Afbeelding
Afbeelding

Iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

AX-Lightness heeft dit ook... Ziet er ook gelikt uit; zijn daarbij de rails eventueel nog te verschuiven?

Afbeelding
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Ik heb er geen ervaring mee, maar wat gewichtswinst betreft een van de beste oplossingen. Wat je moet doen met de bestelling van deze(want enkel op bestelling te maken) is je huidige zadel-zadelpen naar hun te sturen(gemonteerd) zodat de fabrikant de juiste gegevens hebben om zo een volledige custom zadel-zadelpen combo na te maken. Inderdaad je kan deze in de toekomst niet meer verstellen. Reken maar op een stevig prijskaartje. Zowel Schmolke als Ax-Lightness doen dit ook voor jou. De foto hierboven is de Tune Skyline.
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

Of toch gaan voor de conventionele combinatie: pen en zadel apart:

Tune carbon-pen en Speedneedle?

Afbeelding
Afbeelding

Zal waarschijnlijk wel het goodkoopste uitkomen, maar om het meeste gewicht te verliezen zijn mogelijkheden 1 en 2 het beste me dunkt...

Ter vergelijking: heb momenteel een Ritchey WCS Carbon Seat Post (31.6/400mm/?g) en een Selle Italia SLR Kit Carbonio Flow (120 g).
Laatst gewijzigd door Steven vd Eynde op zo 11 nov 2007 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

$mokeyJoe schreef:Ik heb er geen ervaring mee, maar wat gewichtswinst betreft een van de beste oplossingen. Wat je moet doen met de bestelling van deze(want enkel op bestelling te maken) is je huidige zadel-zadelpen naar hun te sturen(gemonteerd) zodat de fabrikant de juiste gegevens hebben om zo een volledige custom zadel-zadelpen combo na te maken. Inderdaad je kan deze in de toekomst niet meer verstellen. Reken maar op een stevig prijskaartje. Zowel Schmolke als Ax-Lightness doen dit ook voor jou. De foto hierboven is de Tune Skyline.
Op www.poshbikes.com zou die Tune-combo op 415 Pond komen. Is wel vrij prijzig, maar het is wel iets uniek.
Zal me misschien ook best eerst es laten uitmeten om zeker te zijn.
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Als je al enige jaren zonder je zadel aan te passen rijd,kan je wel zeggen dat je een goede positie hebt gevonden op je bike. Wil je het geld hiervoor uitgeven, gaan zou ik zeggen. Maar hou ons op de hoogte dan! Bij Ax-Lightness kan je op een totaal van 130g komen voor deze combo(naargelang buislengte en -diameter!)
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Bericht door ATEGEV »

En als ge één van beiden breekt...
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

ATEGEV schreef:En als ge één van beiden breekt...
Hebt ge pech :P
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

ATEGEV schreef:En als ge één van beiden breekt...
...was het een onderdeel van je fiets. :lol:
Plaats reactie