Stan's alu rotors

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
C-DALE
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
Rijdt met: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Contacteer:

Bericht door C-DALE »

Nog ne vraagke, iemand al ervaring met die Koolstop XTR alu disc brake replacements?
Is dat semi metalic en werkt dat even goed of de gewone Koolstop versie of de Shimano versie?
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

Ik zie niet in waarom die niet zouden werken? Koolstop maakt trouwens uitstekend materiaal, dus proberen maar ! (en hier bevindingen posten)
Gebruikersavatar
appleduc
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 20 mar 2006 18:28
Rijdt met: Specialized Epic S-Works

Bericht door appleduc »

Magura zal inderdaad wel een reden hebben om dit te zeggen maar zoals hier eerder is gezegd willen zij zich ook indekken in geval van.

@Fuel: ik kan het niet eens zijn met je wat de remkracht betreft, is absoluut niet gelijk aan de standaardschijven, naar mijn bescheiden mening minder remkracht!! Slijtage kan bij mooi weer echter goed meevallen maar zodra in modderomstandigheden wordt gereden gaan zowel de blokjes als de schijven snel verslijten!
Voor alle duidelijkheid, het is niet van ergens gelezen te hebben.
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

appleduc schreef: maar zodra in modderomstandigheden wordt gereden gaan zowel de blokjes als de schijven snel verslijten!
Voor alle duidelijkheid, het is niet van ergens gelezen te hebben.
Inderdaad, hier dezelfde mening gebaseerd op de ervaring van mijn maatje.
Gebruikersavatar
fuel
Mountainbiker
Berichten: 324
Lid geworden op: di 24 jan 2006 23:13
Rijdt met: Custom <7kg?

Bericht door fuel »

appleduc schreef:Magura zal inderdaad wel een reden hebben om dit te zeggen maar zoals hier eerder is gezegd willen zij zich ook indekken in geval van.

@Fuel: ik kan het niet eens zijn met je wat de remkracht betreft, is absoluut niet gelijk aan de standaardschijven, naar mijn bescheiden mening minder remkracht!! Slijtage kan bij mooi weer echter goed meevallen maar zodra in modderomstandigheden wordt gereden gaan zowel de blokjes als de schijven snel verslijten!
Voor alle duidelijkheid, het is niet van ergens gelezen te hebben.
Ik heb hier nooit te maken met modderige omstandigheden maar ze gaan echt lang mee. Met mijn Oro puro remmen remmen ze gewoon hetzelfde als met de standaard schijven. Ik gebruik overigens niet de Notubes schijven van de afbeelding hierboven.

Appleduc misschien moet je maar eens de Puro's proberen :wink: . Ik vind dat nog steeds de best lichte remset die er is.
Gebruikersavatar
appleduc
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 20 mar 2006 18:28
Rijdt met: Specialized Epic S-Works

Bericht door appleduc »

Nooit modder? Waar in NL fiets jij dan? :wink:

En wat de puro's betreft, ik blijf liever bij de magura's! Het uiterlijk alleen al van de magura's vind ik mooier maar smaken verschillen en maar goed ook want anders reed iedereen met magura's :-D
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

rotor breuk kan ook bij gewone schijven voorkomen, is wel zeeer uitzonderlijk maar het bestaat.

Afbeelding
Gebruikersavatar
fuel
Mountainbiker
Berichten: 324
Lid geworden op: di 24 jan 2006 23:13
Rijdt met: Custom <7kg?

Bericht door fuel »

appleduc schreef:Nooit modder? Waar in NL fiets jij dan? :wink:
Het parcour wat ik voornamelijk fiets ligt in het duingebied. De regen trekt daar meteen de grond in of er moet echt heel veel regen vallen.
Plaats reactie