Hutchinson Tubeless ready

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Hutchinson Tubeless ready

Bericht door Wimbeest »

Ik was vorige week bij Hilset om o.a. eens naar mijn wielen te kijken. Ik was eens gecrasht omdat mijn Nobby Nic van mijn voorvelg was gevlogen in een ongelukkige bocht na een afdaling.

Hij stelde als veilige oplossing voor om een Hutchinson Tubeless ready band te monteren. Ik had toen gepast, maar ben toch erg nieuwsgierig.

Het concept is zo: het is een vouwband, die iets zwaarder is als een gewone band +/- 540 gram zei hij. Op de site van Hutchinson staat echter 575gr. De band heeft een strakker 'karkas' of hoe noemen ze dat, en zou daardoor veel strakker om de velg liggen. Daardoor zou de band beter luchtdicht blijven en veiliger zijn dan een gewone band met Notubes.

Iemand ervaringen met dit type van banden? Eventueel werkelijke gewichten? Prijzen?
Gebruikersavatar
Tokke
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 10 okt 2004 17:25
Rijdt met: C'Dale Taurine Team 2008

Bericht door Tokke »

Ne maat van mij heeft hier een paar wedstrijden mee gereden (met de Pythons) en hij was hier supertevreden over! Band is er nog niet afgevlogen (altijd onder de 2bar), superveel grip (ook in iets nattere omstandigheden), rolweerstand super en ook nog niet platgereden (met NoTubes).
Lijkt wel de ideale band :wink: .
Voor de winter heeft hij Bulldogs gekocht, maar nog niet getest.
Als je geen echte weigtweenie bent zou ik niet twijfelen.
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

Probleem is dat het gewicht me wat tegensteekt :-D. 540gr lijkt me wel goed. Is hetzelfde als mijn SmartSam snakeskin waar ik overigens ook erg tevreden over ben als achterband. Maar als die band eerder tegen de 580 aanzit, dan vind ik dat wat veel.
Gebruikersavatar
splash
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:42
Rijdt met: Granville Pulse & Ridley Thunder

Bericht door splash »

Tokke schreef:Ne maat van mij heeft hier een paar wedstrijden mee gereden (met de Pythons) en hij was hier supertevreden over! Band is er nog niet afgevlogen (altijd onder de 2bar), superveel grip (ook in iets nattere omstandigheden), rolweerstand super en ook nog niet platgereden (met NoTubes).
Lijkt wel de ideale band :wink: .
Voor de winter heeft hij Bulldogs gekocht, maar nog niet getest.
Als je geen echte weigtweenie bent zou ik niet twijfelen.
hutchinson python is toch een tubeless band?
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

tubeless ready is dus een nieuwe tussenvariant. Geen UST, maar wel speciaal gemaakt voor met Notubes of andere antilekvloeistoffen te rijden.


Net zoals Schwalbe naast de gewone vouwversie ook UST en Snakeskin versies heeft.

Nog iemand ervaringen met dit type banden?
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

splash schreef: hutchinson python is toch een tubeless band?
heb je ook in draadband en tubelessready versie :wink:
Gebruikersavatar
Tokke
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 10 okt 2004 17:25
Rijdt met: C'Dale Taurine Team 2008

Bericht door Tokke »

splash schreef:
Tokke schreef:Ne maat van mij heeft hier een paar wedstrijden mee gereden (met de Pythons) en hij was hier supertevreden over! Band is er nog niet afgevlogen (altijd onder de 2bar), superveel grip (ook in iets nattere omstandigheden), rolweerstand super en ook nog niet platgereden (met NoTubes).
Lijkt wel de ideale band :wink: .
Voor de winter heeft hij Bulldogs gekocht, maar nog niet getest.
Als je geen echte weigtweenie bent zou ik niet twijfelen.
hutchinson python is toch een tubeless band?
Die bestaat ook ja, degene waar ik het over heb is de Tubeless ready Python.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Laat me raden : je had NoTubes gebruikt met je Nobby Nic #-o


Ik heb hetzelfde voorgehad toen iemand mij onderuit reed tegen mijn voorwiel.

NoTubes heeft een zeer zwakke lijmrand. Nu gebruik ik enkel nog Eclipse en sindsdien nooit meer problemen gehad. De lijmrand is veel sterker & doorlopend over de ganse omtrek. Precies een elastiek als je de band demonteert. Bij NoTubes zijn het allemaal kleine losse stukjes. Brol dus (de racers gebruiken zelf een ander product : NoTubes Racing Formula, niet los te koop - dat zegt genoeg) :roll:
Gebruikersavatar
Kurry
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT SPARK RC

Bericht door Kurry »

In de Roc ben ik gestart met TT Larsen (achter) en Conti Explorer Supersonic (voor) met NoTubes erin ... na 30km (Roc Marathon) de TT Larsen gescheurd op de flanken en de Explorer was ook naar de vaantjes aan de finish ... heb mij toen 2 Hutchinson Python Tubeless Ready laten steken op de Hutchinson stand en daarmee de Roc gereden op zondag en dit is een superbandje !!! De mannen van Hutchinson wisten mij te vertellen dat dat NoTubes slecht spul is, daar er ammoniak in zit die uiteindelijk de band aanvreet ... soit, zij hebben telkens 60gr van hun "spul" erin gedaan: Protect'Air Tubeless (liquide préventif) en dit zou zelfs 2 jaar meegaan !!! Totnutoe alles ok, ze geven heel veel vertrouwen, ik rij op 2,2 bar voor en achter en hoop dat het niet al te vlug heel modderig wordt zodat ik nog heeeeel lang met die bandjes kan rijden (met de nadruk op HEEL modderig want ze staan hun mannetje in licht modderige toestanden ook zunne, heb er ervaring mee vroeger in Tubeless versie :wink: ) maar je spaart met dit nieuw systeem toch wel wat grammen uit ...
christo
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 03 okt 2005 20:05
Rijdt met: Cannondale fsi 2018 - Scott spark 2020

Bericht door christo »

Ik heb deze ready pythons zowel voor en achter met notubes, nog steeds geen problemen mee gehad.
Zo'n 300gr minder dan mijn vorig setje banden.
Ik heb ze bij vaneyck in aalst gekocht, rond de 35€/stuk.
Plaats reactie