Hone crank.......

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Hone crank.......

Bericht door El Perro Diablo »

Niet echt een WW crank....maar des te meer een uitdaging.
Het plaatje is als volgt:

Ik brak mijn carbonnen Truvativ crank, de garantie laat blijkbaar wat op zich wachten....als het garantie is.....
Ik heb net Rotor ringen besteld, die al klaarliggen.....
Binnen 14 dagen is het cyclo cross en ik wil meerijden met da 7....
Op mijn ongebruikte Rocky Mountain staat een spiksplinternieuwe Hone crank......

Op papier weegt dat loeder bijna 1 kg.(kan hem niet op de weegschaal leggen wegens gemonteerd)
Wat maakt dat spel zo zwaar en kan ik het gewicht competitief krijgen(XT/R) niveau, geen Claviculla of zo.

De ringen gebruik ik toch niet, in mijn hoofd speelt de gedachte om de traparmen grondig af te schuren en dan te polishen.......is het sop de kool waard of is het gewoon zonde van de tijd en de moeite????
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

ik denk dat je een hone crank nooit op het niveau xt en zeker niet xtr kan krijgen.
de hone krank is redelijk zwaar en stevig uitgevoerd vermits hij bedoeld is voor enduro en am bikes.

je kan de look zeker wel verbeteren door ze te schuren en te polijsten, maar het gewicht zul je niet veel omlaag halen.
ook al omdat de as zelf veel dikker (en dus zwaarder) is dan een xt, xtr as.

maar ten slotte blijft het een uitdaging.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

freesje..
Neen, ik zou er niet aan beginnen, het ding is gewoon voor wat anders bedoeld. 't Is een aangepaste LX he..
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

kzou gewoon een xt cransken kopen... als ge goed zoekt, vinde wel een nieuw voor +- 120 € :wink:
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

:-? Mmm, dacht de crank weg te schuren tot ik een xc exemplaar overhield......zal is horen bij de importeur of hij die Agilis cranken op zijn schap heeft liggen.....Cook Bros zal weer een eeuwigheid duren ben ik bang.
Plaats reactie