Stan's alu rotors

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Fabian
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 02 jun 2006 15:19
Rijdt met: Cannondale Scalpel Ultimate 2011

Re: Stan's alu rotors

Bericht door Fabian »

Ikzelf rij nu ook al 2 maanden met deze schijven en inderdaad zonder enig verschil qua remkracht met de vorige (formula oro puro) remschijven.

grtz
C-DALE schreef:Rij momenteel op m'n Slr wielen met Hope M4 floated disc's, ben er zeer tevreden van.
Ma wil op m'n Frm Team ltd wielset (dak vnl gebruik voor op de baan) lichtere steken.
Had na wat speurwerk m'n oog laten vallen op die van Stan.
Wegen 59gr ipv 90gr (Hope) en werken ook met semi metallic pads.
Op de Bike Motion beurs ze zien staan ma kosten wel 175€ stuk #-o
Zijn er al mensen die met deze rijden en er goede ervaringen mee hebben?
Frm heeft er ook in die gewichtsklasse ma schijnen nie zo betrouwbaar te zijn en die Stan's passen beter qua look :-D
Gebruikersavatar
Snijdie
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 10:11
Rijdt met: Commencal Vip S
Contacteer:

Bericht door Snijdie »

JanMan schreef:
Snijdie schreef:@ JanMan: ik ben nog nooit een manual gezien waarin het gebruik van onoriginele parts niet werd afgekeurd ;).
Als ze zo ee melding in het grootste mountainbike magazine van Europa plaatsen is dat niet voor niks denk ik dan. #-o
Die informatie had ik niet toen ik m'n post maakte ;). Daarom was ik nog niet helemaal overtuigd (dacht meer aan berichtje op hun website ofzo).
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

In de Duitse Bike stond een foto van wat er van zo'n Stan's overblijft.....als uw gezicht er een halve seconde later ook zo uitziet....

Het probleem van een aantal "light" gebruikers is dat ze die spullen ook gebruiken om te trainen en spelen en daar is het niet voor gemaakt.
De vervaldatum bij dit materiaal is ook wat sneller overschreden dan bij normale spullen, maar ook dat vergeten we weleens, maar is logisch:
een 90 gram stuurpen kost al vlug het dubbele van een 130gram pen, dus wil je er dan ook dubbel zolang plezier van hebben, maar het werkt helaas juist omgekeerd!
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

El Perro Diablo schreef:Een 90 gram stuurpen kost al vlug het dubbele van een 130gram pen, dus wil je er dan ook dubbel zolang plezier van hebben, maar het werkt helaas juist omgekeerd!
Het vierdubbele bedoel je!

Den Diablo heeft wel gelijk! Gebruikers van zulke ultralichte juweeltjes houden vaak geen rekening met het inzetgebruik, gewicht van de rijder, montage, .... waardoor de componenten niet lang meegaan...

Die schijf zag er inderdaad niet goed uit. Als je zoiets voorhebt slaag je serieus tegen de wereld. Dat zie ik al van op de foto #-o
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Bericht door Supra »

Kan iemand miss een pic posten van die schijf?
Gebruikersavatar
BikeSport.be
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: za 12 feb 2005 11:45
Rijdt met: Liteville 301 - Scott Spark LTD en nu dus ook Scalpel 08 Carbon BBQ

Bericht door BikeSport.be »

Afbeelding
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

Neee; van die gebroken schijf, da's veel spectaculairder :drunk:
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Bericht door Supra »

dat bedoelde ik ook :-D
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

viperke schreef:Neee; van die gebroken schijf, da's veel spectaculairder :drunk:
De afbeelding staat op het MTBR forum. Je moet wel geregistreerd zijn om die afbeelding te kunnen bekijken.

#-o
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

JanMan schreef:
viperke schreef:Neee; van die gebroken schijf, da's veel spectaculairder :drunk:
De afbeelding staat op het MTBR forum. Je moet wel geregistreerd zijn om die afbeelding te kunnen bekijken.

#-o
Sla ze dan ff op en host ze zelf :P
Plaats reactie