XTR Cranck 2006

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

XTR Cranck 2006

Bericht door Dr.Gonzo »

In de oude XTR cranck (M960) zitten blijkbaar dubbel aantal "cups" in.

Afbeelding

Ik zou graag de bouten en cups vervangen door lichtere alu exemplaren.
Heb ik er dan 8 stuks nodig?
Zijn deze van het standaard type zoals de andere crancks?

Afbeelding
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

deze zijn in alle geval als die van de xt 760; kheb namelijk xtr lagerkens op m'n xt crank gehad...
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Da's een vree miserie, ik heb zaterdag een nieuw middenblad gestoken. Ik kreeg de bouten niet los en heb er 2 kapot gedraaid. Bij 1 de inbus (zeskant) rondgedraaid en bij de andere gewoon afgebroken. Ik dus bij de fietsenmaker achter boutjes, die pasten niet. Naar nog 2 andere gebeld, die wisten daar zelfs niet van dat daar andere boutjes zouden in moeten. Uiteindelijk heb er nog 2 gevonden bij de plaatselijke fietsenmaker. Die heeft een doos waarin hij nog wat oud materiaal bewaart. Daar na lang zoeken 2 boutjes uitgevist die warempel pasten in mijn XTR crankstel... Ik kon dus rijden de zondag.

De boutjes die je toont zouden al te lang kunnen zijn. Best nadrukkelijk vragen of ze XTR compatibel zijn of gewoon meenemen naar de winkel en vergelijken.
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Ik heb gehoord van een verkoper dat ze enkel goed zijn voor de buitenste ring maar welke gaan er dan in de binneste? #-o
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Ik had in deze crank EXTRALITE boutjes zitten. De achterkant van de XTR boutjes is korter dan gewone boutjes dus je moet de achterkant van de XTR blijven gebruiken.

De standaardboutjes zijn echter van Alu, dus je gaat weinig grammen winst maken :wink:
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Singlespeed boutjes gebruiken?
Die zijn iets korter dan de gewone boutjes (die moeten ook maar 1 blad vastzetten).

http://www.singlespeed.nl/catalog/index.php?cPath=35_42
Plaats reactie