In de oude XTR cranck (M960) zitten blijkbaar dubbel aantal "cups" in.
Ik zou graag de bouten en cups vervangen door lichtere alu exemplaren.
Heb ik er dan 8 stuks nodig?
Zijn deze van het standaard type zoals de andere crancks?
XTR Cranck 2006
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
- freezy
- Mountainbiker
- Berichten: 2328
- Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
- Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Da's een vree miserie, ik heb zaterdag een nieuw middenblad gestoken. Ik kreeg de bouten niet los en heb er 2 kapot gedraaid. Bij 1 de inbus (zeskant) rondgedraaid en bij de andere gewoon afgebroken. Ik dus bij de fietsenmaker achter boutjes, die pasten niet. Naar nog 2 andere gebeld, die wisten daar zelfs niet van dat daar andere boutjes zouden in moeten. Uiteindelijk heb er nog 2 gevonden bij de plaatselijke fietsenmaker. Die heeft een doos waarin hij nog wat oud materiaal bewaart. Daar na lang zoeken 2 boutjes uitgevist die warempel pasten in mijn XTR crankstel... Ik kon dus rijden de zondag.
De boutjes die je toont zouden al te lang kunnen zijn. Best nadrukkelijk vragen of ze XTR compatibel zijn of gewoon meenemen naar de winkel en vergelijken.
De boutjes die je toont zouden al te lang kunnen zijn. Best nadrukkelijk vragen of ze XTR compatibel zijn of gewoon meenemen naar de winkel en vergelijken.
Singlespeed boutjes gebruiken?
Die zijn iets korter dan de gewone boutjes (die moeten ook maar 1 blad vastzetten).
http://www.singlespeed.nl/catalog/index.php?cPath=35_42
Die zijn iets korter dan de gewone boutjes (die moeten ook maar 1 blad vastzetten).
http://www.singlespeed.nl/catalog/index.php?cPath=35_42