THEUX

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Ik weet niet hoe het zit maar als het slecht weer is ga ik graag naar La Roche, ben daar al drie keer geweest in povere omstandigheden en het is over het algemeen doenbaar.
Gebruikersavatar
Fox.006
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 04 jan 2003 21:23
Rijdt met: Ridley Tiger
Contacteer:

Theux

Bericht door Fox.006 »

Vandaag in Theux gaan biken,

fantastisch parcours! =D> ,
ligt nog zeer goed berijdbaar voor de tijd van't jaar! Soms is een plaske maar voor de rest altijd droog. Leuke klimmetjes en afdalingen. :D

De pijltjes grotendeels gevolgd, iemand bij ons in den hoop kende de weg en soms is afgeweken van het parcours.

Een groot nadeel: ze hadden net al de hagen (doorekes!!!!) tussen de velden geknipt!
Met als gevolg op 51km, 8 keer plat gereden! Dit wel met 10 man. We waren nog geen 2 km ver en al 4 keer plat, van een slechte start gesproken!
Ik was ook bij de gelukkigen :evil: op 2 km van de meet.

Voor de rest is dit een echte aanrader!!!

afstand: 51 km
gemiddelde: 16,5 km/u
hoogteverschil: 1140 m (polar)
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

zijn er kandidaten om zaterdag mee de rode lus in theux te biken?
ik twijfel nog tussen theux en houffa,als er geinteresseerden zijn laat maar iets weten. desnoods la roche ofzo, als't maar ardennen is :wink:
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

ah, lol
ik dacht al, gaat hem eerst in houffa rijden en dan rap theux nog doen...

:P :D :P
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

vraagje ove rroute rood...

Na die immens beestige S-bocht afdaling op het einde moet je naar links en dan???? Ik kom aan een partij rotsen en een kapot brugje uit?

Voor diegene die rood theux voor de eerste keer moeten doen. Als je denkt dat je op het einde rond km 56 alles hebt gehad wacht maar tot die akelige s-bocht afdaling komt en daarna 2km klimmen, fiiiiiwwww en dit allemaal in België. Toen ik enkele weken geleden er aan het dood gaan was snapte ik niet goed waarom iedereen over Houffa sprak. pfff Houffa is kinderspel in vgl met Theux rood :oops:

ooooo kan nie wachten tot de volgende keer. Mischien dan samen met Groen (96 km dan dacht ik :-? ) doen.
Gebruikersavatar
PuraVida
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 09 okt 2003 14:40
Rijdt met: Specialized Epic Expert 2018

Bericht door PuraVida »

Ik ben misschien van plan om zaterdag naar Theux te gaan.
Heeft iemand daar onlangs nog een permanente route gereden? Zoja, hoe was het? Als het baggerwerk is, bespaar ik me liever de lange autorit.
Alvast bedankt. :wink:
Gebruikersavatar
serge
Mountainbiker
Berichten: 963
Lid geworden op: do 16 okt 2003 22:06
Rijdt met: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Contacteer:

Bericht door serge »

Ik zou de zaterdag ook naar theux willen gaan, heb veel zin om de rode te doen. Dus ja, ik vraag mij hetzelfde af, is het parcours berijdbaar?
Bedankt alvast.
Gebruikersavatar
serge
Mountainbiker
Berichten: 963
Lid geworden op: do 16 okt 2003 22:06
Rijdt met: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Contacteer:

Bericht door serge »

Vandaag in Theux geweest. Na een nachtje met weinig slaap, (mijn vriendin
verjaarde, werd 30 en ik lag om 03:00 uur pas in bed #-o ) ik om 08:00 uur opgestaan.
Rustig met mijn klein autootje naar Theux gebold. Onderweg al gezien dat er hier en daar wat sneeuw lag.
Aan het kasteel aangekomen, toch maar beslist om de blauwe te rijden.
Ik was alleen en dan moet je het lot niet tarten. [-X
De grond lag er in het begin hard en goed berijdebaar bij, maar hier en daar was het door het stromend bergwater toch redelijk vettig en gevaarlijk.
Na een half uur moet je die serieuze klim doen, en amaai, de beentjes waren nog niet zo goed wakker.
Op den duur geraakte ik toch lekker op temperatuur en begon het altijd maar beter te gaan. Op een bepaald moment komt de blauwe en rode route samen en toen besliste ik de rode te volgen. De sneeuw viel goed mee, alleen begon het wat warmer te worden en de bovenlaag ontdooide en daarmee werd het goed vettig en gevaarlijker. Het rode parcour is werkelijk geweldig!
Sublieme afdalingen en pittig berg op, en met al die losse stenen moet je zeker goed uitkijken + dit is ook heel technisch. =P~
Door het vele bergwater op de tracks begon ik er na een tijdje uit te zien als een modderduivel. Ik was ook heel contend van mijn schijfremmen, op zo een tocht voel je dat verschil echt wel.
De laaste klim is ni normaal, echt steil.
Dan nog een paar km en je bent terug aan het kasteel.
Moe maar voldaan, ik kan deze streek echt wel aanbevelen.
Ik heb vandaag 54.10 km gereden, met 1367 hoogte meters :bounce:
Greettzz.......
Gebruikersavatar
den Tomme
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 07 jan 2004 19:20
Rijdt met: Specialized

Bericht door den Tomme »

Mannekes , als er iemand moest goesting hemme veu de zaterdag in Theux te gaan rijden (als de sneeuw al wa weg is natuurlijk) ik ben van plan er om een uur of 9-10 te vetrekken .
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

sneeuw zal daar zekerst ni weg zijn, dus denk ni dat ge daar echt veel kunt gaan doen op t moment
Plaats reactie