Beste MTB band voor tourtochten deze herfst/winter

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Welke band rolt jou naar door de winter ?

Peiling eindigde op vr 19 okt 2007 21:13

Schwalbe Nobby Nick 1.8 voor en achter
15
19%
Schwalbe Nobby Nick 2.1 voor en achter
22
28%
Schwalbe NN 1.8 voor en Schwalbe RR 2.1 achter
1
1%
Schwalbe NN 2.1 voor en Schwalbe RR 2.1 achter
12
15%
Michelin XCR A/T 2.0 voor en achter
13
16%
Geef mij maar ... iets anders... (zie post)
16
20%
 
Totaal aantal stemmen: 79

Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Nai, ok, TR, daar heb je ook wel gelijk in eiglijk. Allez dan. Ik ben gek van Geax Barro Marathon/Mountain, maar deze winter zal het Michelin AT 2.0 worden denk ik die zijn me vorig jaar erg goed bevallen, en bij echte modderritten Barro Muds.
Gebruikersavatar
kleinboy
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 21 nov 2005 13:29
Rijdt met: KLEIN attitude VX '07 / TREK8000ZR
Contacteer:

Bericht door kleinboy »

Jow folks,

'k heb de speedkings van Continental eens geprobeerd. (2.3)
Vind dat ze erg zwaar rollen... nu probeer ik eens met 3,5 bar. Nog niet getest. Iemand ervaring met deze band ??

Normaalgezien heb ik de combinatie NobyNick / RacingRalph. Beste combinatie tot nu toe. Maar de continentals heb ik "gekregen" dank zij mijn 2j abonement op "mountainbike plus". En een gegeven paard mag je niet in de bek kijken... maar kan iemand mij vertellen wat hun specifieke toepassingsgebied is ? Volgens mij droge ondergrond... vanaf dat ze een beetje in de modder komen of "sompige" ondergrond zuigen ze fel aan.
de groeten
Gebruikersavatar
splash
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:42
Rijdt met: Granville Pulse & Ridley Thunder

Bericht door splash »

Als het er vettig bijligt gebruik ik michelin's xcr mud ust, indien het al even droog gebleven is gebruik ik hutchinson python ust
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

kleinboy schreef:En een gegeven paard mag je niet in de bek kijken...
Een gekregen liever.

Rij je dan met die RR's in de zware modder?
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

splash schreef:Als het er vettig bijligt gebruik ik michelin's xcr mud ust, indien het al even droog gebleven is gebruik ik hutchinson python ust
als de jouwe versleten zijn ik heb nog een setje te koop :lol:
Gebruikersavatar
kleinboy
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 21 nov 2005 13:29
Rijdt met: KLEIN attitude VX '07 / TREK8000ZR
Contacteer:

Bericht door kleinboy »

@ nebraz

inderdaad een gekregen paard #-o , maar als iemand 'm krijgt, heeft ook iemand gegeven he ... :wink:

in zware modder toch liever de noby nicks... of TIOGA.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

NN 2.25 voelden mij te zwaar aan. Heb nu Michilin MUD's 2.0 liggen en ben daar wel tevreden van. Rij er nu al een jaar mee rond en zullen gerust nog een jaar mee kunnen. In O2 zag ik dat de Continental Mountainking 2.2 erg goed zou zijn. Die moet ik ook eens testen.
Gebruikersavatar
Herder Pete
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 24 jun 2007 09:52

Bericht door Herder Pete »

kleinboy schreef:Jow folks,

'k heb de speedkings van Continental eens geprobeerd. (2.3)
Vind dat ze erg zwaar rollen... nu probeer ik eens met 3,5 bar. Nog niet getest. Iemand ervaring met deze band ??

Normaalgezien heb ik de combinatie NobyNick / RacingRalph. Beste combinatie tot nu toe. Maar de continentals heb ik "gekregen" dank zij mijn 2j abonement op "mountainbike plus". En een gegeven paard mag je niet in de bek kijken... maar kan iemand mij vertellen wat hun specifieke toepassingsgebied is ? Volgens mij droge ondergrond... vanaf dat ze een beetje in de modder komen of "sompige" ondergrond zuigen ze fel aan.
de groeten
oef, nog iemand net als ik die "gekregen :lol: " banden te zwaar vind.
Vanaf de eerste rit voelde ik de logge rolweerstand op de asfalt en in het terrein voelde ik me ook ver van gevleugeld. Ze waren leuk om te krijgen, maar ik denk dat een maatje smaller de betere keuze was geweest.

Nu ben ik, zoals de post zegt, op zoek naar een beter setje om de winter in te duiken. Maar zoveel keuzes ... :cry: om zot van te worden :bounce:
Mon...
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: di 20 jun 2006 18:26
Rijdt met: Ghost SE7300

Bericht door Mon... »

Ik heb zo ook eens een bandje getest (ééntje voor mij en ééntje voor mijnen maat). Al bij al vond ik dat geen slechte zomerband. Maar op de asfalt bolde hij redelijk zwaar (ook zeer veel lawaai maken) en hij maakte sleet dat het niet normaal wal. Dus die komen er bij mij nooit meer op tenzij ik ze terug gratis krijg natuurlijk.
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Bericht door Hoezo »

Ben nogal erg voor swalbe NN , maar heb er nu de Michelin XCR A/T 2.0 voor en achter opzitten. Wat mij ervaring is ... de gewone nn zijn niet erg gebruiksvriendelijk ( lees niet te doen voor mij) voor ze notubes te maken , dus het is ofwel met bb ofwel ust ( bijna 200gr zwaarder). De xcr lukt zonder probleem om ze met notubes te vullen. Moet wel zeggen dat ik de xcr 2 bijna evenbreed vind als de 2.25 van nn.... Rijgedrag voor mij idem... Is een zeer moeilijk keuze
Plaats reactie