Door de band de beste ... Welke band verkiezen jullie ?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

je mag natuurlijk een NN niet als modderband gaan testen hé, is een All round band en wil wel nog wat anders zeggen dan modder. Als je echt door de modder wil vliegen kies dan voor een Barro Mud, die snijden gewoon door de modder door.

En eerlijk gezegd ik kan niet klagen van de band zijn capaciteiten in de modder ( en geloof me vrij ik schuw de modder niet :wink: ), maar zal voor iedereen zeker persoonlijk zijn?
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Ik vind de nobby nic een goede band in 1.8, heb ook al volgelopen NN's gezien hoor! Maar meestal waren dit de bredere versie's... Veel hangt af van waar je rijdt en hoeveel druk je in je banden steekt.
En Nebraz'ken, omdat jij die band per toeval goed vind, kan het wel zijn dat dit voor iemand anders een slechte band is, maar om dan zo'n reactie's te geven [-X beetje verbitterd???
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Swannie schreef:Ik vind de nobby nic een goede band in 1.8, heb ook al volgelopen NN's gezien hoor!
Ik ook met lucht.
Nee, leg slicks op om in de modder te rijden die zullen zeker niet vol lopen. Vraag het maar aan Quinten. Hoe minder profiel hoe beter een band rijdt in de modder. De enige voorwaarde is dat je graag ploeterd. :wink:
Gebruikersavatar
stevo87
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: vr 01 jun 2007 18:15
Rijdt met: giant trance 4
Contacteer:

Bericht door stevo87 »

zomer los zand en droge grond:
voor en achter michelin xcr dry 2

zomer hard zand en droge of vochtige grond:
voor: michelin xcr AT
achter: michelin xcr dry 2

winter en modder ondergrond (ook in de zomer):
michelin xcr mud
Gebruikersavatar
eskimo1973
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13 aug 2004 00:24
Rijdt met: scott spark 900 RC 2015
Contacteer:

Bericht door eskimo1973 »

iedereen nog steeds bezig over de NN, barro mud, XCR...
maar echt niemand ervaring met de mountainking van Continental ?
Of is die nog maar zo recent op de markt dat mijn vraag voorbarig is ...
Gebruikersavatar
it's me !
Mountainbiker
Berichten: 1496
Lid geworden op: ma 10 jul 2006 14:39
Rijdt met: Canyon

Bericht door it's me ! »

Dat zou ik ook wel willen weten.
Twijfel al lang wat mijn volgende set zal zijn! De banden moeten toch ook goed voor de dag komen in de ardennen.
Ik rijd NoTubes by the way. De mountainking klinkt wel goed natuurlijk. :-D
Benani
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 27 aug 2007 20:51
Rijdt met: Specialized S-works Enduro 29 2015 , C'dale Scalpel C2 29er 2012, Radon Slide 130 29 2014

Bericht door Benani »

Deze zomer op volgende combinatie uitgekomen, zelfs ook voor iets meer vochtige omstandigheden, polyvalent gebruik dus...

Vooraan Schwalbe Smart Sam 2.1 op 1,8 bar
Achteraan Maxxis Ignitor 2.1 op 2,3 bar

Voorband loopt heel licht en heeft enorm veel zijdelinkse grip,
de achterband loopt wa zwaarder, maar heeft ook veel grip.
Al veel gedacht; nu ga ik doorslippen op die boomwortel, maar neen , er toch vlot over...


Greetz
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Een goede band is persoonlijk en hangt ook sterk af van het gebruik.
Als toertochtrijder ben je beter af met een meer allroundband, die breed inzetbaar is.
Een wedstrijdrijder rijdt liever met iets licht met weinig rolweerstand.
Gebruikersavatar
quinten
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: do 22 sep 2005 18:15
Rijdt met: American Eagle Durango 770; Sram X9; Magura HS33 brakes;Mavic Crossland Tubeless disc (silver)

Bericht door quinten »

Nebraz, ik had geen rijkunsten nodig want het was gewoon rechtdoor gedurende 2km door vochtige bosgrond. Plakgrond, veengrond.
Je hebt natte grond (modder of slijk) en vochtige grond. En dan nog de verschillende zandsoort.

Eerst dacht ik dat het kwam door het traag rijden (trage voorliggers), maar nadien op een ander stuk (overkant van de weg) had ik vrije baan en kon ik doorrijden.....tot het dus ook niet meer ging. Banden vol grond en bladeren!!!

En niet teveel aan de amfetamines zitten hé, naar het schijnt wordt men daar snel kittelorig van :-?
Best of friends, but keep it friendly :wink:

Greets,
Quinten
Laatst gewijzigd door quinten op di 18 sep 2007 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
mosquito
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: za 15 sep 2007 18:47
Rijdt met: mosquito 6.0

Bericht door mosquito »

voor mij is nobby nic in 2.1 vooraan en racing ralph in 2.1 achteraan de beste combinatie.
En ze zien er nog goed uit ook.
Plaats reactie