Lichtste latex (per dosis)?

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

45gram No Tubes is zeker lichter dan 50 gram Van de Brico.
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

de waarde van een latex product wordt door vele factoren bepaald:

hoe lang blijft het werken
wat is de max. en min. omvang van de gaten die het kan dichten
hoeveel heb je ervan nodig (dus hoe duur is een dosis)
hoe zwaar is de minimum dosis, wat de vraag is van dit topic

ik heb niet zo'n goeie ervaringen met geax producten, en ga nu no tubes & innovationsaz 'seal & inflate' proberen, ik denk dat stan's no tubes goed scoort op al die waardes

mijn indruk is dat de technologie nog niet op punt staat, er zou bvb. een ventiel moeten ontworpen worden waarlangs je 'dikke' latex (met of zonder geperste lucht) zoals stan's no tubes in kunt spuiten, zonder dat je er eerst de kern moet uithalen, nu kun je enkel 'melk' inspuiten via het ventiel, bovendien is een lege no tubes/tubeless band vaak zeer moeilijk op te blazen, uiteindelijk moet je momenteel nog altijd een biba meesleuren
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Ik vind de vraag wel gepast van TS.We vragen toch ook hoeveel die en die binnenbanden wegen,dus is het niet abnormaal dat je vraagt of 50g Notubes beter is dan 50g Eclipse bv.En dan hebben we het niet over het gewicht,maar of het wel voldoende vloeistof is om met zo weinig mogelijkheid vloeistof een band goed af te dichten + bescherming tegen lekrijden.

Eigenlijk weet ik het zelf ook niet.Maar ik gebruik enkel Stan's vloeistof.Goede ervaringen.En ik heb hier nog ne liter of 2 staan...
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Bestaat dat nog niet : run-flat voor MTB ?

Ik rij al 3 jaar met Notubes en heb nog maar 2 keer te voet gestaan :
1 keer door een scheur van enkele centimeters in de band (op iets van metaal gereden) en een andere keer door een productiefout in een racing ralph : enkele draden in de karkas geknapt waardoor de band een enorme buil kreeg en het finaal opgaf.

Ik heb 1 keer geëxperimenteerd met een eigen fabrikaat van latex maar vond dat zo een smeerlapperij dat ik nog meer overtuigd ben van Notubes.

BTW wacko : na enige tijd droogt het product op in je banden. Je zou dus je wielen enige tijd op voorhand kunnen prepareren want het product blijft ook werken als een deel reeds opgedroogd is en zich als een beschermende film heeft afgezet op de binnenwand van je banden..
Maar dan zijn we pas echt aan het mierenneuken. Als het op die paar grammekes zou aankomen #-o
Antonio's pizza
Mountainbiker
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 18:24

Bericht door Antonio's pizza »

Doen jullie daar maar 50g spul in dan? Ik heb net een flesje Slime gekocht ( www.slime.com ) en volgens de handleiding moet je eigenlijk een half flesje (oftewel 120ml per band spuiten). Aan een gelijkaardige dichtheid als water komt dat dan op een 120g per band.
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

50 à 60g.Eerste keer wat meer om de band(veelal lichte buitenbanden) te dichten.
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Eclipse/DT is sowieso qua systeem al 30 gram lichter dan Notubes geloof ik, dus als je echt het lichtste wilt, moet je al met Eclipse rijden.
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Dus als ik normaal gezien 60g NoTubes nodig heb om mijn banden te dichten,kom ik met de DT/Eclipse al met de helft (30g) toe? [-o< Dat is een vermindering van 50%! :bounce:

Zal ik toch eens moeten overwegen om de Eclipse eens te proberen.
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Nee, het systeem op zich is lichter, van de latex heb ik geen idee...
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Stan's is 55g rim strip (per wiel), Eclipse is 23g rim strip (per wiel), toch wel een groot verschil vind ik.
Plaats reactie