Light voor beginners

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

Lichte banden (en binnenbanden) zoals Fast Fred's, Flyweight's en die hutchinson ultralichte binnenbanden staan toch niet echt bekend als bomvrije banden...
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

JanMan schreef:
The OM schreef:Met biba's moet ge wel oppassen... Zwaarder = Sterker
Daar ben ik het toch niet eens mee.
Ik ook niet, en da V-brake verhaal..... #-o

Versnellingen eraf, SS rijden??? [-X
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

The OM schreef:Lichte banden (en binnenbanden) zoals Fast Fred's, Flyweight's en die hutchinson ultralichte binnenbanden staan toch niet echt bekend als bomvrije banden...
Je gebruikt uiteraard geen FF of Conti's SS in de wintermaanden.Verder heb ik zelf toch goede ervaringen met lichte banden.Binnenbanden kan ik mij niet echt uitspreken omdat ik al jaren zonder rijd.Enkel wanneer het noodlot toeslaat.(Scheur buba)
Gebruikersavatar
O²biker
Mountainbiker
Berichten: 357
Lid geworden op: zo 24 sep 2006 21:52
Rijdt met: Scott Scale 50 2006
Contacteer:

Bericht door O²biker »

WW is wel een mooi hobby :roll: maar kben daar te jong voor :lol: maybe later
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

$mokeyJoe schreef:
The OM schreef:Lichte banden (en binnenbanden) zoals Fast Fred's, Flyweight's en die hutchinson ultralichte binnenbanden staan toch niet echt bekend als bomvrije banden...
Je gebruikt uiteraard geen FF of Conti's SS in de wintermaanden.Verder heb ik zelf toch goede ervaringen met lichte banden.Binnenbanden kan ik mij niet echt uitspreken omdat ik al jaren zonder rijd.Enkel wanneer het noodlot toeslaat.(Scheur buba)
wat zijn dan goede allround banden, die zowel licht zijn, en makkelijk dicht te maken met notubes? ik ben nog op zoek nr bandjes ;-) (tenminste: als mijn wielen EINDELIJK klaar geraken)

grtz

Nico
Gebruikersavatar
Sp33dFr34k
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: ma 11 sep 2006 21:51
Rijdt met: Scott Spark LTD
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

Inderdaad Joe, zegt is :-)

En waarom geen Conti SS in de winter?
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Hola,lichte banden en goed te dichten wordt weer moeilijker.Zeker de eerste keer.Maar eens je ze dicht hebt gekregen lukt het de volgende keren makkelijker.Ik geef toe dat ik de Twister SS's blijf gebruiken tot het echt te modderig wordt,dan vervang ik deze door Nokian NBX Lite of de Conti's SpeedkingSS(deze ga ik deze winter eens proberen)Die Nokians hebben mij niet echt kunnen bekoren op natte en modderige singletracks.Misschien vooraan een Speedking,achteraan een Twister(beide in SS uitvoering)Ik heb het dan wel over mijn wekelijkse ritjes hier in de buurt hé! :wink:
Sp33dFr34k schreef:En waarom geen Conti SS in de winter?
Ik had er eigenlijk aan moeten toevoegen geen Twister SS in de winter.Op hellingen met natte ondergrond geven deze toch weinig grip.Ze zijn ook nogal snel onderhevig aan slijtage.
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

Degelijke Allroundbandjes... keuze zat.
Geax Barro Marathon's zijn wel lekker, hoewel die al eerder richting modderband gaan.
Schwalbe Smart Sam is wel zalig als allrounder, lichtlopend, maar met betere grip dan een Racing Ralph.
Hutchinson Python's zijn ook leuk, maar hutschinson is erg duur.

En dan natuurlijk... ook duur maar volgens onze Lbs de beste band ooit gemaakt: Schwalbe Nobby Nic!

(de nieuwe Racing Ralph voor 2008 ziet er anders ook wel fijn uit)
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Ik vind de maxxis larsen tt een super allrounder, bv. vooraan de 2.0 exeption (+-420gr) en achter de 1.9 kevlar (390gr). Of als voorband de conti explorer supersonic 2.1 (+- 450gr) en achter larsen 1.9... Ook tamelijk lichte combo's en goeie grip!
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Swannie schreef:Ik vind de maxxis larsen tt een super allrounder, bv. vooraan de 2.0 exeption (+-420gr) en achter de 1.9 kevlar (390gr). Of als voorband de conti explorer supersonic 2.1 (+- 450gr) en achter larsen 1.9... Ook tamelijk lichte combo's en goeie grip!
Een larsen TT exception 2.0 weegt er toch 495g hoor en een conti explorer ss 2.1 465g.
Het blijft licht natuurlijk, maar 100g is 100g :)
Plaats reactie