materiaal voor wegtraining

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
bunnybiker
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 29 okt 2005 00:27
Rijdt met: scott yecora

materiaal voor wegtraining

Bericht door bunnybiker »

ik vroeg me hier nu net het volgende af : deze week al 3 bikers tegengekomen op een wegtraining die stevig aan het trappen waren met noppenbanden op de weg. Ik heb een paar goedkope wielen met daarop michelin speedcity banden voor mijn wegtrainingen met mtb af te werken. Mijn vraag is dus of er hier nog volk gebruik maakt van aparte sets wielen met wegbanden of die gewoon hun dure crosscountry banden gebruiken om op de weg te trainen...

ik wil hier dus niet het woord strandjeanet horen of beginnen discussiëren over het nut van wegtrainingen, de vraag is gewoon of er nog volk aparte sets heeft liggen voor wegtrainingen en zo ja : welk materiaal dat dan is.
Gebruikersavatar
B@rt
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: do 23 mar 2006 22:01
Rijdt met: BMC Fourstroke FS 02

Bericht door B@rt »

Ik heb geen apart wielset wel een aparte goedkope bandenset semi-slick die er gans de zomer op gelegen heeft, sinds vorige week liggen er terug continental Vapors op omdat de bosgrond niet te droog meer ligt met de regen van de laatste dagen(weken) (ik wissel wel niet iedere week mijn banden om een wegtraining te doen (eens de vapors erop liggen)
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

het is wel baanjanet en niet strandjeanet, strandjeanetten zijn die aan beachraces meedoen :lol: (graptje he)

Noppenbanden slijten enorm hard op asfalt daarom dat veel mensen op slicks overstappen voor baanritjes. Of een paar bijna opgereden noppenbanden kunnen ook dienst doen.

ne maat van mij heeft ook een goedkoop wielsetje waar dan baanbandjes opzitten.
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Ik heb een tijdje terug mijn koersfiets verkocht. Met een paar bontrager wielen met Ritchey 1.0 slicks bolt het even goed.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Ik heb enkele wielsetje's, oa 1 voor op de baan met hutchinson slick's, maar dat blijft meestal staan. Meestal gebruik ik voor op de baan ofwel m'n flyweights ofwel racing ralphkens, dan kan je nog eventueel nen bospad invlammen als het te saai wordt :wink:
pctunner01
Mountainbiker
Berichten: 885
Lid geworden op: di 31 jan 2006 20:31
Rijdt met: trek top fuel 7,met blauwe dingen op he
Contacteer:

Bericht door pctunner01 »

ik heb een set voor beide mtben en weg rijden weg is schwalbe kojak
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

JanMan schreef:Ik heb een tijdje terug mijn koersfiets verkocht. Met een paar bontrager wielen met Ritchey 1.0 slicks bolt het even goed.
Ik vind toch van niet. Ik heb enkele jaren geleden ook met aparte wielsets gereden voor op de weg in de mtb met slicks. Maar na drie koersfietsen te hebben kan ik toch wel zeggen dat een mtb met slicks echt niet bolt zoals een mtb met slicks. Hoe dat het juist komt weet ik niet, maar dat is toch mijn gevoel.
Gebruikersavatar
Cristalix
Mountainbiker
Berichten: 615
Lid geworden op: di 07 mar 2006 23:05
Rijdt met: Scott scale 30 '07
Contacteer:

Bericht door Cristalix »

Genius schreef: dat een mtb met slicks echt niet bolt zoals een mtb met slicks. Hoe dat het juist komt weet ik niet, maar dat is toch mijn gevoel.
Je bedoelt waarschijnlijk dat een mtb met slicks echt niet bolt zoals een koersfiets? :wink:
Gebruikersavatar
kristof_d
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 16 mei 2007 16:20
Rijdt met: Canyon Grand Canyon CF SLX 9.9
Contacteer:

Bericht door kristof_d »

Ik heb ook zopas een extra setje wielen gekocht (Crossrides van Rombaft van hier op het forum trouwens) met als doel deze te gebruiken om op de weg te rijden.
Ik heb er momenteel dan ook een baancassette en slicks van Ritchey opliggen. Dit heb ik gedaan om naar het werk te rijden. Toch wel lekker 60 km enkel, en het met de dikke banden toch wel lekker duwen was.
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Bericht door Joriz »

Goedkope wielen en een slick erop volstaan :-) Ik doe het ook zo.
Plaats reactie