Hoe plaats ik een foto op het forum?

Vragen, opmerkingen, tips, ideeën,.... met betrekking tot de site kan je hier plaatsen.
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Hoe plaats ik een foto op het forum?

Bericht door Yakke »

Om een foto op het forum te kunnen plaatsen is het noodzakelijk dat de foto al ergens op interenet staat. Rechtstreeks een foto uploaden vanuit je eigen computer naar het forum is niet mogelijk.
Voor je met uploaden begint is het aangeraden de foto te verkleinen indien deze meer dan enkele honderden kB's bedraagt.
Een grote foto vertraagt het uploadproces, en eens gepost vertraagt deze ook het laden van de pagina op het forum. Een foto van pakweg 100 kB is in de meeste gevallen meer dan genoeg om iets op het forum te laten zien.
Gelieve de foto's ook niet meer dan 900pix breedte te maken, dit om oa de lay-out van het forum niet te verstoren
anders moet men constant zitten te scrollen enzo...


Om je foto online te zetten zijn er verschillenden mogelijkheden:

Eigen webspace
Ofwel maak je gebruik van eigen webspace. Indien je een breedbandabonnement hebt, is daar bijna altijd webspace van ongeveer 50 MB standaard bij inbegrepen. Om de foto naar de webspace te krijgen heb je nodig:
*Account en wachtwoord van je internet-provider.
*Een FTP programma. Dit programma zorgt voor het 'transport' van je foto van je eigen computer naar de webspace op de server van je internetprovider. Er zijn tal van FTP programma's gratis te downloaden (smartFTP, WS_FTP, ...) Er is ook een extensie voor Firefox die FTP dataoverdracht mogelijk maakt (FireFTP).
Indien het uploaden naar je eigen webspace gelukt is kopieer je het adres (URL) en ga je naar STAP3 onderaan.

Publieke server
Ofwel kies je ervoor je foto te uploaden naar een publieke server. Voorbeelden hiervan zijn:
*http://www.pinkbike.com/ (ga naar photos en klik dan op 'Add your Photos to Pinkbike')
*http://www.imageshack.us/
*http://www.freeimagehosting.net/
*en nog vele anderen (zoek met google op de term 'Free image hosting')

Bij sommige van deze websites verschijnen er na het uploaden (dat zichzelf zou moeten uitwijzen) van de foto specifieke aanbevelingen hoe je de foto nu in een forum kan plaatsen. Voor dit forum begint de code met [img]en%20eindigt%20die%20met[/img]. Is dat niet het geval, dan volg je volgende stappen:

*STAP1:Ga op de foto staan en klik op de rechtermuisknop
*STAP2: Kies voor eigenschappen, en kopieer het adres van de foto.
Met andere browsers dan Internet explorer heb je dikwijls rechtstreeks de optie 'Kopieer locatie afbeelding' of iets dergelijks na het rechtermuisklikken.
*STAP3: Plak het adres in je bericht op het forum.
*STAP4: Selecteer met de muis het adres dat je net geplakt hebt, en klik bovenaan op de button 'Img', het adres zal nu tussen de codes [img]en[/img] staan.
*STAP5: Als alles goed gaat zal je foto verschijnen bij het posten van je bericht.

Voor wie het bovenstaande nog te ingewikkeld is, kan volgende nog meer stap-voor-stap uitleg (van een ander forum, maar principe is identiek voor dit forum) raadplegen:
http://hcb.multiforum.nl/viewtopic.php?t=55

Als het met bovenstaande uitleg nog niet lukt, mogen foto's ook naar mijn emailaders gemaild worden, en dan zorg ik voor de rest.

Verder zou ik aan de personen bij wie het niet lukt met de bovenstaande uitleg willen vragen te vermelden waar het precies de mist in gaat, zodat ik weet waar ik de uitleg moet aanpassen of uitbreiden.
raf-ke
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 07 dec 2006 19:57
Rijdt met: klein attitude comp/GF x-cal 29

foto plaatsen

Bericht door raf-ke »

bedankt,

deze uitleg was ik nog niet tegengekomen, nu kan ik verder.
Gebruikersavatar
frankverrees
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 14 jul 2004 20:23
Rijdt met: Gary Fisher Ziggurat + Specialized Carve Pro

Bericht door frankverrees »

Het lukt nog altijd niet
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Waar loopt het precies mis?
Gebruikersavatar
KoenVAG
Mountainbiker
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 18 jul 2007 19:04
Rijdt met: Merida Matts TFS 900 Vbrakes 20" + Selle Italia C2 GelFlow

Bericht door KoenVAG »

Photobucket is ook een eenvoudige en goede oplossing
timothyd
Mountainbiker
Berichten: 1036
Lid geworden op: ma 02 jul 2007 19:14
Contacteer:

Bericht door timothyd »

KoenVAG schreef:Photobucket is ook een eenvoudige en goede oplossing
Ikzelf gebruik dit al een groot jaar, al meer dan 400 afbeeldingen erop staan. Als je pc crasht en je bent al je foto's kwijt die belangrijk voor je zijn staan ze meestal nog eens op photobucket.

Photobucket RulzZ 8)
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Ik probeer een foto op de testsite te plaatsen. Krijg echter alleen een kruisje maar wel met de juiste eigenschappen.
Hoe komt dat ?
Gebruikersavatar
KoenVAG
Mountainbiker
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 18 jul 2007 19:04
Rijdt met: Merida Matts TFS 900 Vbrakes 20" + Selle Italia C2 GelFlow

Bericht door KoenVAG »

Ik probeer een foto op de testsite te plaatsen. Krijg echter alleen een kruisje maar wel met de juiste eigenschappen.
Hoe komt dat ?
probeer het hier ook's

K
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

grootte fotos

Bericht door tyro13 »

Ik zou mij ook eens willen wagen mijn fiets te verkopen.Ik heb een serie fotos gemaakt van 248 tot 384 zijn deze te groot voor op pinbike of imageschack te zetten? Welke site is de simpelste?(ben een echte leek in deze dingen!)

thanks :-D
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Bericht door tyro13 »

oeps ik zie in vorige post 248 en 384 staan zonder eenheid.Da zullen KB zijn hé.Maar ja k vermoed dat jullie dit wel zullen doorhebben.
Alvast merciekes voor de respons =D>
Plaats reactie