Crankbrother Eggbeater 4ti vs Candy 4ti

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Plaats reactie
C-DALE
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
Rijdt met: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Contacteer:

Crankbrother Eggbeater 4ti vs Candy 4ti

Bericht door C-DALE »

Hello,

Rij momenteel met Time Atac XS carbon titanium pedalen, vree content van, minder last van knieen (groter steunvlak tov spd) en licht (290gr).
Maar kan nog lichter. :P
Was van plan om de eggbeater 4ti te kopen, maar klik wel bij moeilijke passages uit pedaal (handig met die antislipstuk op de Sidi zool) om zo op pedaal te steunen, maar het opp is nie echt groot = bang om eraf te glijden en ook bang dat het steunopp te klein is = klachten knie.
En al kritieken gehoord dat je makkelijker barsten in je zool krijgt. #-o
Maar hebben nu de Candy 4ti, zou 193gram (26gram meer dan eggbeater 4ti) moeten wegen, das bijna 100gram eraf tegenover Time, en prijs valt ook goe mee (lees beter :wink:) + kan ze in oranje krijgen = past goe bij m'n bike.

Wat is jullie mening daarover?
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

Ik rijd momenteel al een aantal maanden met de Eggbeaters Ti. Heb hiermee tot nu toe nog geen problemen gehad. De veren zijn strak genoeg. Nog geen enkele keer uit het pedaal geschoten. Schadelijk voor de zolen? No way, die zien er nog goed uit...
Als je natuurlijk af en toe je voet op het pedaal laat rusten en wat meer steunoppervlak wilt, zou ik de Candy's aanraden. Ze zien er ook knap uit... En voor het extra gewicht tov de eierkloppers moet je het ook niet laten. Het is vooral de winst tov de Time's die telt, niet?
Afbeelding

Bij http://www.bikediscount.com staan ze momenteel te koop voor 249 Euro (+11.9 Euro verzendingskosten / valt mee vanuit Oostenrijk). Ik heb daar mn 4 Ti's ook besteld. Na 2 dagen geleverd en 100 Euro goedkoper dan hier in België.
C-DALE
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
Rijdt met: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Contacteer:

Candy 4ti

Bericht door C-DALE »

Thx voor de tip =D>

Heb al sommige mails gezonden naar winkels in Belgie, ga wel zien wnnr ze voorradig zijn en op hoeveel ze komen, maar denk dat ik wel onder de 250€ ga geraken :wink:
Plaats reactie