Gewicht Merida Matts Lite-M Frame

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Hubertje schreef:Dit is zowat de grootste kul die ik hier ooit gelezen heb, dat is fysisch gewoon niet juist #-o
En toch is het zo :wink:
Gebruikersavatar
Achnaton
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: zo 16 apr 2006 12:18
Rijdt met: Merida Matts Lite
Contacteer:

Bericht door Achnaton »

Heeft er nu niemand een gedacht van wat zo'n tfs weegt? want ksta op de voet van een HFS frame te kopen (Matts lite 1545g) en 't zou verspilling zijn moest er maar 50 gram verschil inzitten e,kzou het nog steeds doen maar alle :P

Greetz
Achnaton
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Een doorsnee aluframe zit op 1500gram, een Scandium zit voor min of meer dezelfde prijs een paar honderd gram lichter.

Voor het gewicht een frame vervangen heeft enkel zin als je een Scott Scale koopt.

Het "voelbare gewicht" zit op/in je wielen, niet in je frame.

Als je een bestaande mi of meer zware fiets wil laten afslanken, gaat je dat veel euri's kosten en echt licht zal hij nooit worden.
Beter verkoop je de bike in zijn geheel, en koop (2de hands) lichte spullen.

Occassie carbon of scandium kader, lichte wieltjes, licht vorkje....-10kg is tegenwoordig erg makkelijk.
Gebruikersavatar
Achnaton
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: zo 16 apr 2006 12:18
Rijdt met: Merida Matts Lite
Contacteer:

Bericht door Achnaton »

't is niet dat ik een hyperlicht frame wil hoor, nu zit ik op zo'n 10.5 kg met zowat het lichtste gerief dat ik voor een degelijk budget kon kopen (zie de specs onder mijn bericht) 't enige waar ik nog op kan winnen zijn de wielen, en de remmen evt.

Kvin dit frame gewoon supermooi, en aangezien ik toch liever geen carbon wil, is dit een mooie gulden middenweg denk ik.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door Mister No Chaïn »

Op zomerbanden kan je al heel wat winnen, Maxxis 330's bespaart je al een 340 gram. Wat lichtere binnenbanden, een lichter zadel en je zal er een halve kilo afhebben ;-)
Gebruikersavatar
Achnaton
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: zo 16 apr 2006 12:18
Rijdt met: Merida Matts Lite
Contacteer:

Bericht door Achnaton »

Ik zit nu al met binnenbanden van 99 gram, mijn zadel weegt 210, op zich niet slecht en mijn buitenbanden wegen 410 't stuk, dus zoveel zal er toch niet meer te winnen zijn denk ik. mss max 200g, aan een toch wel hoge prijs, en inboeting aan grip en comfort.
Gebruikersavatar
Achnaton
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: zo 16 apr 2006 12:18
Rijdt met: Merida Matts Lite
Contacteer:

Bericht door Achnaton »

Ik kick het nog eens, heeft er niemand een idee van het exacte gewicht van het frame? is een Alu TFS merida frame, net als de Matts Sport modellen.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Hubertje schreef:
ivo schreef:Het gewicht van een zelf afgemonteerde fiets is trouwens nooit gelijk aan het gewicht van de som van de afzonderlijke onderdelen. Het gewicht van de totaalsom is altijd hoger.
Dit is zowat de grootste kul die ik hier ooit gelezen heb, dat is fysisch gewoon niet juist #-o
Duidelijk nog nooit zelf een fiets gemonteerd. Nooit gehoord van vet, montagepasta, gecumuleerde afwijking van de weegschaal bij kleine gewichten,... #-o
Plaats reactie