reba sl tunen

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
Achnaton
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: zo 16 apr 2006 12:18
Rijdt met: Merida Matts Lite
Contacteer:

Bericht door Achnaton »

Gewicht van het lichaam is niet te vergelijken met gewicht van de fiets ze...
Plak eens 2 kilo aan je fiets of verdik eens 2 kilo, je zal het verschil 1000 keer meer voelen als je fiets 'verdikt'.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

tis bovenal gewoon een hobby 8)
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Het is een verslaving... :P
Alles moet licht zijn! :lol:
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

wat weegt smokey zelf?
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

jimi schreef:wat weegt smokey zelf?
$mokeyJoe weegt nu 66kg. 1kg verloren op een week tijd in de Alpen. :P Ben nog maar een weekje terug,maar het zal er snel terug bij zijn...ik weeg altijd rond 67kg.
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

ik ben net terug uit de pyreneen,2 kilo bijgekomen...........is er al weer af sinds ik hier weer bio en veggie moet eten
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

ikke 59! :lol:

en mijne velo weegt nog altij meer als 10.5 :(
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Bericht door franco »

jimi schreef:ik ben net terug uit de pyreneen,2 kilo bijgekomen...........is er al weer af sinds ik hier weer bio en veggie moet eten
Je had beter de ideale bike gevonden in plaats van de ideale vrouw, dan had je niet veggie en bio moeten eten. Maar uit medelijden mag je af en toe bij ons eens komen eten hoor :-D
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

af en toe,is dat drie keer in de week?????
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Achnaton schreef:Gewicht van het lichaam is niet te vergelijken met gewicht van de fiets ze...
Plak eens 2 kilo aan je fiets of verdik eens 2 kilo, je zal het verschil 1000 keer meer voelen als je fiets 'verdikt'.
Ahum... sorry voor hier spelbreker te spelen voor de lichtbouwfanaten... er zijn daar al studies over geweest: blijkt dat extra gewicht op je fiets véél minder invloed heeft dan extra gewicht op je lichaam.

Is gebleken dat voor dezelfde inspanning wat kilo's meer op je lijf je hartslag meer de hoogte injaagt dan hetzelfde aantal kilo's extra op je velo. De uitleg daarachter was dat de extra kilo's op de fiets alleen "inwerken" op je beenspieren, terwijl extra kilo's op je lijf buiten je beenspieren ook je hele lichaam extra doet werken (balans houden etc).
Klinkt perfect logisch trouwens.

Dus eerst op figuurlijke binnenbanden besparen :wink:
En terug naar die goeie ouwe bidons ipv camelbacks... en je multitool, binnenband, bommetjes/pomp allemaal in een tasje onder het zadel.

En positief denken: je uithongeren maakt een budget vrij voor nog meer peperdure lichtgewicht onderdelen, die dan ook minder vlug zullen kapot gaan :drunk:
Plaats reactie