Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Barto
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 01 okt 2003 19:40
Rijdt met: Trek 930

Bericht door Barto »

Kheb groen en blauw gedaan vandaag, twas mijne eerste keer.
Het begin van groen langs den E40 was echt wel mega, al die diepe voren vol water, en dan da afdalingske een stuk verder was spekglad, ff op mijn doos gegaan.
Da klimmeke langs de spoorweg was wel lollig, ge kon er just tussen.
Blauw vond ik vrij saai ma da viel al bij al nog mee
Morge ga ik nog is terug me ne maat en dan doen we rood er ook bij.
Voor diegene die graag in de modder race dit is u kans.
Clabaut_Didier
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 07 okt 2002 14:47
Rijdt met: American Eagle

Bericht door Clabaut_Didier »

Barto schreef:Blauw vond ik vrij saai ma da viel al bij al nog mee
Blauw saai??? Da's toch met die bangelijke afdaling naar 't station, en die pittige klimmetjes over door paarden omgeploegde hellingen? Maar 't is u om de modder te doen zeker? :-)

Rood is ook wel de moeite. Ik heb daar eens ne maat op meegenomen en die heeft daar ergens boven op een helling zjn maag leeggeblazen van vermoeidheid. Altijd een interessant verhaal op café...
Barto
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 01 okt 2003 19:40
Rijdt met: Trek 930

Bericht door Barto »

ma blauw is altijd op vrij brede banen en nooit echt stijle klimmekes
of ben ik nu helemaal verkeerd???
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

Oei, als je blauw al niks vindt, zal rood je zeker en vast ontgoochelen ...

Volgens mij is groen "gewoon" leuk : ewa zigzaggen langs de autosnelweg, dat klimmeke achter het Don Bosco-instituut (langs de spoorweg), en dan vooral gas geven op de brede bosdreven, terug richting sporthal (Heverlee).

Blauw is de plezantste van de 3 routes : een lange aanloop van aan de Zoete Waters, waarna je wat kan klimmen en afdalen rondom de Kluis in St-Joris-Weert. En vervolgens weer via een brede dreef richting de Zoete Waters.

Rood is enerzijds een tegenvaller, want er is volgens mij niks spectaculairs te beleven (hoewel rood toch voor de "geoefende mtber" zou moeten zijn). Maar je rijdt wel over rustige bospaden (weinig wandelaars of ruiters) en ook enkele kilometers (vettige) veldwegen, en persoonlijk vind ik die afwisseling en de rust dan weer welgekomen, in de rest van Heverlee-bos en Meerdaalwoud durft het al eens druk zijn ...
golem5308
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 20 okt 2003 21:10

originele kaarten

Bericht door golem5308 »

Weet iemand waar de officiële kaart van deze routes rond Oud-Heverlee te krijgen is.
Ik bedoel die kaart waarvan er een (slechte) kopie op deze site staat.
En wat die moet kosten ?

Thx
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

Als je hoogtemeters wil, moet je de blauwe route rijden.

En omdat je niet van 't Antwerpse afkomt om slechts 18km te rijden, kan je d'er de rode of de groene bijlappen. Of alletwee.

Als je begint met groen, vertrek je aan de sporthal in Heverlee, daar kan je met wat geluk ook douchen na afloop.
Als je begint met rood, vertrek je in Bierbeek, aan 't CC. Daar zijn ook douches, denk ik (maar 'k weet het niet zeker).
De blauwe route tenslotte vertrekt aan de Zoete Waters in Oud-Heverlee : veel cafeekes voor den après-bike, maar geen douches.
Clabaut_Didier
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 07 okt 2002 14:47
Rijdt met: American Eagle

Bericht door Clabaut_Didier »

Er is blijkbaar een stuk uit de blauwe route weggeknipt, er is ook duidelijk werk gemaakt van enkele stukjes die een beetje te vettig waren. De afdaling naar het station is een beetje opgekuist, ik heb daar nu nog nauwelijks geremd, terwijl dat vroeger toch anders was.

Het stuk dat ontbreekt is met ondermeer die beklimming in het mulle zand, waarschijnlijk omdat de aanloop daarnaar toch echt wel niet te doen is van de modderputten. Ergens wel spijtig.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Ben ze zonet nog eens alle 3 gaan doen, de BLOSO routes , had 53km en 475 hoogtemeters en een gemiddelde van 22. Hier en daar ontbreekt er een pijltje, maar de te volgen richting is altijd rechtdoor in die gevallen. Ligt er perfect bij trouwens.
Nijl
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: do 10 jul 2003 12:08
Rijdt met: Cannondale F900 (2004)

Bericht door Nijl »

De route ligt er momenteel ietsje zwaarder bij (vooral die lange klim met in het begin zand) mijn scorpion band kon de modder soms niet meer trekken!! en voor de rest heb ik hier en daar nieuwe paaltjes gezien "hoi hoi hoi"
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Omdat ik wat ziekjes ben, geen goesting om naar Tervuren te karren en daar in hetzelfde spoortje als die 5000 andere wielen te rijden..

dus thuisgebleven en instead de BLOSO's in mijnen hof gedaan.
Eerst naar de kruising Rood/Blauw gereden (aan de springputten), van daar de Blauwe volledig gereden, dus terug tot aan die kruising, vandaar dan de Rode volledig. Dan naar de kruising Groen/Blauw gereden (Vaalbeek ) en de Groene er nog eens volledig achtergelapt. Met den op en af naar huis had ik alzo 63km en 590 hoogtemeters en net 3u01 gereden.

Enfin, het ligt er kwasi perfect bij, een paar natte stroken op de groene (naast de autostrade) en net voor de klim aan de Savenel in Nethen, maar daar kan je al een tijdje door de wei. Die klim ligt er nu wel zeer goed bij. =D>

Onderweg de Zoenkers 2 keer tegengekomen, Thierry, Phille, Tom en Jokke herkend , Jokke heeft mij ook herkend en vroeg me ook of alles ok was toen ik m'n tubeless stond te plakken (stuk glas erin aan de Kluis :cry: )..
Nog een pak volk in de bos tegengekomen, waarvan hier en daar nog een bekende, maar niet van deze lijst..

Allez, het was een leuk ritje, en met de 55 van gisteren over dezelfde wegels mag ik niet klagen dit weekend.

En passant heb ik nog 2 grenzen overschreden, de 1000km grens deze maand en de 10000km grens dit jaar.
Plaats reactie