Van 13 naar 10kg?

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Bericht door Verzetje »

Budget is nog niet gedefinieerd.

Voorlopig is het de bedoeling om te zien wat de mogelijkheden zijn en wat de kostprijs hiervan is. Daaruit zal het budget dan volgen :wink:
Gebruikersavatar
Sp33dFr34k
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: ma 11 sep 2006 21:51
Rijdt met: Scott Spark LTD
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

So ey, ik heb het normaal andersom, maargoed... :roll:
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Bericht door Verzetje »

Sp33dFr34k schreef:So ey, ik heb het normaal andersom, maargoed... :roll:
Heb mij misschien niet goed verwoord.

Ik wil eerst zien wat de mogelijkheden zijn en dan ga ik het budget opstellen en kijken welke materialen/stukken daar het best mee te verenigen zijn :wink:

Ik kan geen budget opstellen voor iets waarvan ik te weinig ken :wink:
Gebruikersavatar
Sp33dFr34k
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: ma 11 sep 2006 21:51
Rijdt met: Scott Spark LTD
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

Sp33dFr34k schreef:Wat is je budget?

Vork: Manitou R7 (mijne is 1420) €350, reba wc €700, sid wc €700, pace rc39 type c €650 of star €250?
Wielen: Tune/240s naven, dt rev spaken, ztr velgen? €750
Ongeveer dan, op ebay kun je wel wat besparen...
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Verzetje schreef:En welke wielen en vork zijn dan een aanrader?
Uiteraard moeten die ook betrouwbaar zijn 8)
Hoeveel weeg je zelf?En waarvoor wordt de fiets gebruikt?Als ik op het frame afga,waarschijnlijk wat TT's en XC,misschien marathons?
Je moet al geen SID kopen als je zwaarlijvig bent bv.
Een Reba vorkje dan(100mm) en een wielsetje laten spaken met bv. Tune's,revo's en XC717Disc.
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Bericht door Verzetje »

Weeg zelf nog geen 60kg. Nogal lichtgewicht, bier heeft nog geen inpact op mijn 25j :lol: :lol:

Bedoeling is dit jaar tt's en xc. Stilletjes aan naar een marathon opt einde van de zomer en dit proberen door te trekken volgend jaar. Volgend jaar ook proberen wat naar de ardennen te trekken en ook wat meer marathons. Ben nog niet zo lang bezig, en probeer vooral te genieten en rustig op te bouwen naar langere ritten en de ardennen. :wink:
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Jij bent een geschikte man dan voor uberlight onderdeeltjes! :wink: Een SID werkt even goed voor jou als een Reba voor een zwaardere rijder.Als je een agressieve rijstijl hebt,dan kan een SID ook nog,maar let wel op met andere lichtere onderdelen dan.
Maar je mag gerust vragen stellen indien nodig.Daarom hebben wij een forum! :wink:
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Bericht door Verzetje »

Dus een sid zou ook nog goed zijn in de ardennen en het zwaardere werk?

Heb op de site van rockshox gezien dat de wc carbonstukken heeft en de team niet. Riskeert die carbon niet te breken want de vork is toch een stuk dat nogal op de proef gesteld wordt.

En wat gebeurt er met de geometrie want van 100mm-vork naar 80mm-vork? is toch iets anders
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Een SID is een goede vork,twijfel daar niet aan.Maar een SID is eigenlijk een wedstrid vork,dus die hoor je ook zo te behandelen:regelmatige onderhoud =>duur.

Wat het carbon stuurbuis betreft en de kroon...het is een XC vork.Zolang je deze hiervoor gebruikt,is er geen reden om schrik te hebben voor breuken.Zolang je geen balhoofden van M2Racer gebruikt! #-o

Wat geometrie betreft,gaat je fiets toch wel wat vinniger worden met het sturen.Je fiets wordt wat zenuwachtiger en nerveuzer.Maar hier wen je nog wel aan.Ik rij zelf met een SID,op een fiets voor 100mm veerweg.Lekker racy! :wink:
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Bericht door Verzetje »

Bedankt voor de zeer goeie uitleg :wink:
Heb heel wat nuttige zaken opgestoken.

Ga beetje bij beetje veranderingen doorvoeren 8)
Eerst vork en dan een setje lichtere wielen en we zien wel waar we uitkomen dan. :-D
Plaats reactie