Thompson??

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
tazzie
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 16:02
Rijdt met: Thompson Mach 5 XC

Thompson Mach 5 of toch Cube LTD one...

Bericht door tazzie »

Yow,

ik ben zelf al een aantal keren gaan mountainbiken in de Ardennen, tot nu toe altijd met een gehuurde fiets. Nu ben ik dus van plan zelf een MTB aan te schaffen. Het budget is max 1000€ (net beginnen werken en een groot deel van mijn eerste loon gaat naaar de MTB :wink: ==> daarnaast ook nog wel helm, schoentjes enz. moeten kopen). De fiets zou vooral gebruikt worden om in Vlaanderen rond te crossen, en af en toe eens naar de Ardennen te trekken. Daarnaast zou ik hem ook wel willen gebruiken voor, als het weer het toelaat, mee naar het werk te rijden (nu nog 20 km heen en terug, binnenkort 30km). Ik heb al heel wat research gedaan en daarbij vaak van gedacht veranderd #-o . Nu ben ik zelf al tot de volgende keuzes gekomen:

1) Thompson MACH 5:
a) met Judy TT en Deore: 799€
b) met Pilot C en Deore: 869€
c) met Pilot XC en Deore: 935€ (+ clipless pedalen)
(LX komt neer op telkens 60€ plus)

2) Cube LTD One:
a) met Manitou Axel Elite Lockout en grotendeels LX: 875€

De Cube zou ik (noodgedwongen) kopen in Drongen. Dit is wel op 20 km van waar ik woon. De Thompson zou ik op 500m van mijn deur kunnen kopen, dus zeer gemakkelijk als er iets mis is of zo. Daarnaast vind ik de Thompson (zwarte versie) mooier dan de Cube. =P~
Daarnaast is Thompson een Belgische firma, en zijn ze klant bij mijn werkgever :) .
Die voorvork stemt me bij Thompson tot nadenken... Ik heb nog maar weinig positief over de Judy TT gelezen, de Pilot C evenmin. dus blijft enkel nog de XC over. De vergelijking tussen de Pilot XC en de Manitou Elite Lockout kan ik niet maken (lockout is misschien wel handig als ik naar het werk rijd).
Is het frame van Thompson goed om op verder te bouwen, en naar de toekomst toe er LX of XT op te steken...

Hulp bij deze keuze wordt ten zeerste geapprecieerd :bounce:

Tazzie

ps: ben er al paar maand mee bezig, maar 't zal zeker nog 2 maand duren voor ik tot aankopen overga, aangezien ik momenteel nog knieproblemen heb (die hopelijk binnenkort zijn opgelost)
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Dus, als ik het goed begrijp, in het geval van de thompsons moet je per model 60 euro bijrekenen om een lx-groep te krijgen?

In dat geval zou ik absoluut kiezen voor optie c mét de lx-onderdelen, die die toeslag van ocharme 60 euro meer dan waard zijn. Allow me to explain myself:
- de thompson omdat je die mooier vindt en omdat die firma je (blijkbaar) onrechtstreeks werk verschaft
- toeslag voor de lx-onderdelen omdat de lx-onderdelen duidelijk langer zullen meegaan en je voor die prijs met veel geluk amper de derailleurs zou kunnen upgraden
- beter nu iets meer betalen voor de pilot XC: omdat de andere vorken inderdaad niet zo'n goede reputatie hebben, omdat de aankoop van een nieuwe vork kostelijk is EN omdat een goede vork belangrijk is!

enneuh, ik geloof anderen best wanneer ze zeggen dat een lockout handig is, maar tenzij je records wil breken op weg naar je werk kan je ze volgens mij net zo goed missen :wink:
Gast

Bericht door Gast »

idd ik zou ook opteren voor die opslag van 60€
alleen de naven alleen al zijn stukken beter afgedicht en de remmen zijn ook veel beter dus ga voor die thompson maar met de opleg
tazzie
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 16:02
Rijdt met: Thompson Mach 5 XC

Bericht door tazzie »

Bedankt voor de reply's... maar:
:oops: mistypt, 't was 160€ extra voor LX
(155€ bij optie c)
Maar 't lijkt me wel de beste optie ook... alleen is het altijd pijnlijk om zoveel geld weg te geven :cry:
maar des te leuker als je er later veel genot van hebt :lol:

Tazzie

ps: effe off-topic: 't had mooi geweest wereldkampioen MTB en op de weg in dit kleine landje te hebben; maar 't heeft niet mogen zijn :cry:
Al bij al toch nie slecht gedaan :)
Gebruikersavatar
Stallone
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 13 aug 2003 11:03
Rijdt met: Thompson Race Team, op zoek naar nieuwe mtb

Bericht door Stallone »

Dacht ek wel even, €60 das wel heel weinig :drunk: . Heb nieuwe thompson race team gekocht met LX en Duke XC. €160 trekt er al meer op. Thompson heeft een hele goeie prijsverhouding en de looks zijn er ook wel dit jaar, SO BUY IT 8) !!! Greetz
tazzie
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 16:02
Rijdt met: Thompson Mach 5 XC

Bericht door tazzie »

Eindelijk is het zover: mijn eerste echte MTB... gisteren om de Thompson Mach 5 geweest :D
't is dus de flashy zwarte versie geworden

Afbeelding

Volledige LX-afmontage + Pilot XC-voorvork

'k denk da'k een 2de lief gevonden heb 8)

ps: om bij mijn eerste lief te geraken moet ik gewoon 10m naast mijn deur de rode route (van Heusden-Laarne) nemen, en die passeert 6km verder aan haar huis :) Gisteren al eens uitgeprobeerd en 'k had er geen idee van dat er hier zoveel leuke aardewegjes waren \:D/
't was ook tof kennismaken met klikpedalen. Alleen jammer dat ik nog niet die automatismen heb om eerst los te klikken alvorens te stoppen... gelukkig stonden er aan aantal dozen met papier om mij en m'n fietsje op te vangen :lol:
z.zar
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 22 okt 2003 22:00

Bericht door z.zar »

is het ook die versie met die gouden disk?
tazzie
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 16:02
Rijdt met: Thompson Mach 5 XC

Bericht door tazzie »

z.zar schreef:is het ook die versie met die gouden disk?
noop
Je kunt LX wel goudkleurig nemen, maar 'k heb dat bewust niet gedaan :wink:
Gebruikersavatar
Stallone
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 13 aug 2003 11:03
Rijdt met: Thompson Race Team, op zoek naar nieuwe mtb

Mach 5

Bericht door Stallone »

Van waar komt hij?
tazzie
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 16:02
Rijdt met: Thompson Mach 5 XC

Re: Mach 5

Bericht door tazzie »

Tsjerno schreef:Van waar komt hij?
Fietsmaker VanderWee uit Heusden
't is een algemene fietshandelaar, die daarnaast ook nog Thompson en Flanders MTB's verkoopt, en waar ik al een aantal jaar ga voor fietsherstellingen
ben er vree content van :D
Plaats reactie