Maxxis Maxxlite 310

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
fuel
Mountainbiker
Berichten: 324
Lid geworden op: di 24 jan 2006 23:13
Rijdt met: Custom <7kg?

Bericht door fuel »

Ik gebruik ze ook soms en met het lekrijden valt het wel mee.

Lekrijden is meer pech hebben :cry:

Ik rij er alleen in de winter mee als de ondergrond hard is. In de zomer is het hier wat muller en dan rij ik met bredere banden 2.35 of 2.40.

Maar het zijn echt lichte banden en voor kinderen echt de ideale band. :-D
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Als lekrijden zo een probleem vormt...waarom rijden jullie niet met vloeistof dan?Of zijn het eerder scheuren? #-o
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Over lekrijden spreek ik me niet uit, sommigen rijden met alles altijd lek, sommigen rijden bijna nooit lek.
Inzake de band zelf: het zijn 'risico'banden doch een 'berekend risico'.
Geschikt voor XC bij droog weer op een gekende ondergrond.
Totaal ongeschikt voor een marathon bij wisselende ondergrond.
Zo lang het droog blijft vlieg je vooruit. Veranderd onderweg het weer en wordt de ondergrond nat heb je, vooral achteraan, totaal geen grip meer en wordt je fiets redelijk onbestuurbaar en onbetrouwbaar.
In modder kan je er totaal niks mee aanvangen, te voet ben je dan sneller.
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

In Waregem de chrono van 105 km ermee afgewerkt,en terug geen lekke band,en met iets minder druk(ong 2 bar) dan de vorige chrono van Zillebeke!
Bolt super op de weg en bij droge omstandigheden,enkel uitkijken in de bochten waar gravé of los liggend zand ligt want daar wordt hij gevaarlijk op zijdelinkse grip!
Daar het in Belgie toch nooit meer regent :roll: is dit een wedstrijdband voor de toekomst!, :wink:
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

zwiebertje schreef:In Waregem de chrono van 105 km ermee afgewerkt,en terug geen lekke band,en met iets minder druk(ong 2 bar) dan de vorige chrono van Zillebeke!
Bolt super op de weg en bij droge omstandigheden,enkel uitkijken in de bochten waar gravé of los liggend zand ligt want daar wordt hij gevaarlijk op zijdelinkse grip!
Daar het in Belgie toch nooit meer regent :roll: is dit een wedstrijdband voor de toekomst!, :wink:
Dit geeft me precies niet veel vertrouwen,en al zeker niet op de kempense ondergrond,dat overwegend zand is.
Trouwens Geoff Kabush (en anderen) reden met de Maxxlite 310 op het WB in Houffalize!Zonder lek(behalve dat de band wel een halve kilo druk had verloren(vertelde ie me)
Plaats reactie