Maxxis Maxxlite 310
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
- Supra
- Mountainbiker
- Berichten: 577
- Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
- Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
- Contacteer:
Maxxis Maxxlite 310
Wie heeft ervaring met deze superlichte band... 310 gram voor een band is echt wel het minimum. Ik heb deze al in men handen gehad, en ze zijn zeer dun. Ook zeer weinig profiel. Enkel geschikt voor in de zomer te rijden. Wie heeft ze al gebruikt en kan me wat meer info geven over het lekrijden met deze band.
Het profiel kan je eerder beschrijven als Semi-Slick...
Groetjes Didier
Het profiel kan je eerder beschrijven als Semi-Slick...
Groetjes Didier
Zelf heb ik lang zitten twijfelen om ze op te leggen,
maar tot op heden is het er niet van gekomen, en gaat het er niet van komen...
Ik weet niet meer in welk magazine dat ik tests erover gelezen heb,
maar daar kwam hij enorm slecht uit de bus.
- totaal niet lekvast
- geen grip (zelfs niet op kurkdroge ondergrond)
Daar werd aangeraden om voor de 330 te gaan,
iets beter lekbestendig en redelijk grip.
(en 40 gram op 2 wielen ga je echt niet merken)
maar tot op heden is het er niet van gekomen, en gaat het er niet van komen...
Ik weet niet meer in welk magazine dat ik tests erover gelezen heb,
maar daar kwam hij enorm slecht uit de bus.
- totaal niet lekvast
- geen grip (zelfs niet op kurkdroge ondergrond)
Daar werd aangeraden om voor de 330 te gaan,
iets beter lekbestendig en redelijk grip.
(en 40 gram op 2 wielen ga je echt niet merken)
- Wallie
- Mountainbiker
- Berichten: 331
- Lid geworden op: zo 29 aug 2004 16:33
- Rijdt met: Xcluziv 054 Carbon, Trek Topfuel Carbon
Ik zou idd ook gaan voor de Flyweights. Verleden lente en zomer mee gereden, 1 maal lek (dankzij het nietjespistool van Smokey Joe).
Ook superlicht en met toch wat wel grip ... als het droog ligt.
Op droge zandgrond prima geschikt, in de Ardennen zou ik mij er wel niet aan wagen.
Bart Brentjens heeft er mee gereden, maar ik geloof met de zwaardere uitvoering.
Ook superlicht en met toch wat wel grip ... als het droog ligt.
Op droge zandgrond prima geschikt, in de Ardennen zou ik mij er wel niet aan wagen.
Bart Brentjens heeft er mee gereden, maar ik geloof met de zwaardere uitvoering.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 107
- Lid geworden op: vr 15 okt 2004 22:19
- Rijdt met: Cannondale Scalpel en Bad Boy
- Contacteer:
Ik heb de 310's dus wel al gebruikt. Nog nooit plat mee gevallen. Lopen heel licht, en grip genoeg voor technisch simpele, snelle en droge parkoers. Vorig jaar Black Forest Ultra Bike mee gedaan zonder enig probleem. Dat zijn vooral gravel wegen en daarvoor zijn ze ideaal. In combinatie met ultra lichte binnenbanden (schwalbe 95 gram) een duidelijk snellere acceleratie in bvb afdalingen. Voor mij race day only, te duur om dagelijks op te leggen. Ga ze dit jaar terug gebruiken.
- ridley86
- Mountainbiker
- Berichten: 306
- Lid geworden op: wo 22 nov 2006 15:47
- Rijdt met: Rockmachine Xc elite team eleven
- Contacteer:
Ik zou ook voor de 330 gaan , toch duidelijk meer profiel. Ik heb de 330 zelf gebruikt met een duathlon een paar weken geleden, kurk droog met veel single tracks en was echt knalle , nog nooit zo'n goed rollende band meegemaakt. Ik zou ze direct terug nemen. Heb een paar weken geleden de 2 naast elkaar gezien bij VE en de 310 zijn wel heel kaal in mijn ogen. Maar zoals hierboven al werd gezegd. elke band zijn terrein.
- sharplikeascalpel
- Mountainbiker
- Berichten: 312
- Lid geworden op: zo 23 jan 2005 19:28
- Rijdt met: HILSeT (8,5kg) xc bike, YETI ASR
Bericht door sharplikeascalpel »
Ik heb ervaring met de 310, flyweights en fast fredjes.
Wat betreft acceleratie en snelheid: zeker 310 met latex binnenband. Daar kun je wat notubesvloeistof in doen tegen lekrijden.
De flyweights zitten wat tussenin
De fast fredjes light maak ik tubeless ( met notubes ). Deze combinatie heeft me alleen nog maar in de ardennen in de steek gelaten... Ik had toen mijn andere tubeless set niet bij
Over deze opstelling ben ik het meest tevreden! Je moet dus 2 keer 350 gr tellen en notubes vloeistof en lintjes.
Wat betreft acceleratie en snelheid: zeker 310 met latex binnenband. Daar kun je wat notubesvloeistof in doen tegen lekrijden.
De flyweights zitten wat tussenin
De fast fredjes light maak ik tubeless ( met notubes ). Deze combinatie heeft me alleen nog maar in de ardennen in de steek gelaten... Ik had toen mijn andere tubeless set niet bij
Over deze opstelling ben ik het meest tevreden! Je moet dus 2 keer 350 gr tellen en notubes vloeistof en lintjes.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 269
- Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
- Rijdt met: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
- Contacteer:
Maxlite 310
Ga ook es m'n mening over geven.
De lexen had ze ook gekocht en zag er inderdaad een weightweenie salonband uit waar je nergens mee zou doorraken en die na 100m al zou plat staan.
Dan vorig jaar Merlebeke gereden, in een afdaling met veel scherpe stenen ik met m'n Schwalbe Racing Ralph en Nobby Nick plat gevallen, en was niet echt toeval, stonden er nog een 10tal binnenbandjes te wisselen
Wie had er niks ... juist den deen met z'n salonbandjes, en ging redelijk vlot mee met mij op parcour.
Vind ze voor mij persoonlijk op een droog niet al te technisch parcour zoals je hier veel tegen komt in de Flanders, de ideale band (vind ze veel beter dan de Schwalbe Fast Fred (lite))
Zelfs voor op de baan, m'n gemiddelden zijn hoger dan met de Schwalbe Stelvio of Kojak baanbanden, dus qua rolweerstand en acceleratie:superband
Qua lekrijden heb ik dat al tegengekomen op vuile asfaltwegen, maar aan de perforaties te zien ging je dat met elk type band tegenkomen.
En wat het gewicht betreft, kan je gemakkelijk je bike een vermageringskuur geven van 600gr tegenover je oudere banden, en als je zo'n gewichtsbesparing met andere onderdelen wil doen zal je wat dieper in je geldbuidel moeten tasten dan 110€ (prijs banden)
Enig nadeel, slijten redelijk snel (heb je met iedere band met lage rolweerstand) en zijn echt specifiek voor bepaald parcour, dus zeker geen allround band.
De lexen had ze ook gekocht en zag er inderdaad een weightweenie salonband uit waar je nergens mee zou doorraken en die na 100m al zou plat staan.
Dan vorig jaar Merlebeke gereden, in een afdaling met veel scherpe stenen ik met m'n Schwalbe Racing Ralph en Nobby Nick plat gevallen, en was niet echt toeval, stonden er nog een 10tal binnenbandjes te wisselen
Wie had er niks ... juist den deen met z'n salonbandjes, en ging redelijk vlot mee met mij op parcour.
Vind ze voor mij persoonlijk op een droog niet al te technisch parcour zoals je hier veel tegen komt in de Flanders, de ideale band (vind ze veel beter dan de Schwalbe Fast Fred (lite))
Zelfs voor op de baan, m'n gemiddelden zijn hoger dan met de Schwalbe Stelvio of Kojak baanbanden, dus qua rolweerstand en acceleratie:superband
Qua lekrijden heb ik dat al tegengekomen op vuile asfaltwegen, maar aan de perforaties te zien ging je dat met elk type band tegenkomen.
En wat het gewicht betreft, kan je gemakkelijk je bike een vermageringskuur geven van 600gr tegenover je oudere banden, en als je zo'n gewichtsbesparing met andere onderdelen wil doen zal je wat dieper in je geldbuidel moeten tasten dan 110€ (prijs banden)
Enig nadeel, slijten redelijk snel (heb je met iedere band met lage rolweerstand) en zijn echt specifiek voor bepaald parcour, dus zeker geen allround band.