Extralite zadelpenklem

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

fantatsisch,waar kan je dat kopen?want je weet,in het heetst van de strijd durft ne mens daar wel al es ne snok aan geven é
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Brunox schreef:
jimi schreef:hmm,ik heb dat vijske nekeer afgedraaid op nen tt.........extralite is toch zwak
Daarom hebben ze ook een aandraaimoment he :wink:

Een momentsleutel bij WW spulletjes is onmisbaar, en als je net iets teveel kracht zet is het idd over, maaaaaaaaaaar, als het tegoei is aangedraaid geen enkel probleem.
Goede post!Ik weet niet hoezeer ik dit kan benadrukken,maar wil je lichtgewicht,schaf je best een fatsoenlijke momentsleutel aan of je draait alles kapot!
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

jimi schreef:fantatsisch,waar kan je dat kopen?want je weet,in het heetst van de strijd durft ne mens daar wel al es ne snok aan geven é
normaalgezien kan je dat bij iedere dealer die ritchey verkoopt hebben.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Brunox schreef:
jimi schreef:hmm,ik heb dat vijske nekeer afgedraaid op nen tt.........extralite is toch zwak
Daarom hebben ze ook een aandraaimoment he :wink:

Een momentsleutel bij WW spulletjes is onmisbaar, en als je net iets teveel kracht zet is het idd over, maaaaaaaaaaar, als het tegoei is aangedraaid geen enkel probleem.
De aandraaimomenten van Extralite zijn in de praktijk onuitvoerbaar. Volgens mij gewoon uitgevoerd om bij garantiegevallen de schuld van zich te kunnen afschuiven. Als ik hun instructies moest volgen zouden de Bar-ends gewoon naar onder draaien onder mijn eigen gewicht (en ik weeg nog maar 65Kg) en de cranck gewoon van mijn fiets vallen (wat ze ook al effectief gedaan heeft in het begin).
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Daar heb je wel gelijk in ivo.De barends heb ik ook vaster gezet,maar daarom niet doordraaien.1Nm meer en hopla.Al geef ik je gelijk dat ze dit doen om hunzelf wat in te dekken.Maar met een momentsleutel blijf je in de gaten houden hoeveel je geeft.
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

ook problemen met mijn bar ends maar ik durf niet veel vaster draaien op mijn carbonnen stuur
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Een goed carbon stuur heeft normaal alu of andere metalen lugs in de zones waar de barends en schakel-remgrepen moeten komen.
Opgelet, sommige carbon sturen zijn gewoon niet geschikt voor bar ends.
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

de mijne is dat wel. Maar het carbon plooit lik mee maar kzal er een soort busje insteken op de binnenmaat.

Zal wel lukken denk ik.
Gebruikersavatar
Daan18
Mountainbiker
Berichten: 154
Lid geworden op: ma 09 jan 2006 19:42
Rijdt met: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Bericht door Daan18 »

Even off toppic (sorry): zijn er winkels in de buurt van ninove en omstreken die extralite verkopen ?

Daan
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Broodcoorens (geraardsbergen) kan er denk ik wel aangeraken.
Vraag eens aan MTB_arno.
Plaats reactie