epic marathon carbon 2007 small

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
pevapu
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 11 aug 2006 11:03
Rijdt met: Epic Marathon Carbon 2007

epic marathon carbon 2007 small

Bericht door pevapu »

Mijn epic marathon carbon 2007 small weegt 11,360 kg.
Dit met:

Crossmax SLR
Easton carbon stuur
Easton stuurpen
SM caymano zadel 170g
SL egbeaters

maar ust Noby Nicks met vloeistof.
Enige voor de hand liggende tips? Ik dacht aan niet ust Noby Nicks met vloeistof (no tubes).
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

ja, de enige manier om gewicht te sparen hier is om niet UST banden te monteren met notubes, dat scheelt toch al gauw 200-300g per wiel, en dat ga je wel voelen. Verder misschien je zadelpen, ik weet niet wat je nu hebt?

Eigenlijk ben ik wel verbaasd dat een epic carbon small toch nog zo'n goede 11 kilo weegt en dat met SLR wielen. Ik zelf heb een epic alu M5 ook maat small en die weegt 12,1 kilo, met crossmax XL wielen, en slecht 1 band als notubes (geen speciale reden om slecht 1 wiel als notubes te hebben gemonteerd, ik heb gewoon nog wat UST banden liggen, die ik wil opgebruiken).
pevapu
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 11 aug 2006 11:03
Rijdt met: Epic Marathon Carbon 2007

Bericht door pevapu »

Ok Julie, misschien even off topic...maar heb je ervaring met Nobi Nics niet ust? is dat betrouwbaar? Even betrouwbaar als wel UST?
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

ja hoor, nobby nic als niet-UST, daar heb ik geen enkele problemen mee gehad, ik heb daar maanden mee gereden, hij bleef altijd goed op druk, en ik rij altijd met lage druk (1,8; terwijl je eigenlijk 2 bar moet zetten voor een niet-UST als notubes), maar misschien kwam dat ook doordat we de flanken van de band gelijmd hadden met patex gel. Dit voorkomt dat de band van de flank gaat. Ik geloof trouwens niet dat het noodzakelijk is om dit te doen, ik denk dat het afhangt van je rijstijl... ben je iemand die zich naar beneden laat vallen in rotsige afdalingen, die zich door de bocht gooit, dan lijkt het mij wel een goed idee, gewoon omdat als die band eraf flikkert, je een lelijke smak kan maken. Ik ken iemand die dat is overkomen.
Gebruikersavatar
serge
Mountainbiker
Berichten: 963
Lid geworden op: do 16 okt 2003 22:06
Rijdt met: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Contacteer:

Bericht door serge »

julie schreef:ja hoor, nobby nic als niet-UST, daar heb ik geen enkele problemen mee gehad, ik heb daar maanden mee gereden, hij bleef altijd goed op druk, en ik rij altijd met lage druk (1,8; terwijl je eigenlijk 2 bar moet zetten voor een niet-UST als notubes), maar misschien kwam dat ook doordat we de flanken van de band gelijmd hadden met patex gel. Dit voorkomt dat de band van de flank gaat. Ik geloof trouwens niet dat het noodzakelijk is om dit te doen, ik denk dat het afhangt van je rijstijl... ben je iemand die zich naar beneden laat vallen in rotsige afdalingen, die zich door de bocht gooit, dan lijkt het mij wel een goed idee, gewoon omdat als die band eraf flikkert, je een lelijke smak kan maken. Ik ken iemand die dat is overkomen.
Als je met iets meer druk zou rijden, is de kans dan minder dat dit gebeurt? (dat de flanken er af gaat hé), of ben ik mis.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

ja, als je met 2 bar rijdt of zelfs nog meer, 2.5 dan is die kans kleiner, maar voor mij is dat te hard met mijn 57 kilo... ik heb graag een goede grip en met 2.5 ben ik echt aan het stuiteren! Vandaar ook dat ik NOOIT meer met binnenbanden en zo wil gaan rijden.
Gebruikersavatar
serge
Mountainbiker
Berichten: 963
Lid geworden op: do 16 okt 2003 22:06
Rijdt met: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Contacteer:

Bericht door serge »

julie schreef:ja, als je met 2 bar rijdt of zelfs nog meer, 2.5 dan is die kans kleiner, maar voor mij is dat te hard met mijn 57 kilo... ik heb graag een goede grip en met 2.5 ben ik echt aan het stuiteren! Vandaar ook dat ik NOOIT meer met binnenbanden en zo wil gaan rijden.
Ok bedankt, ik rij op een fully, en dan is 2.5 bar niet zo een probleem.
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

der kan nog veel af,hallelujah,robin heeft er ene van 9.5 kilo,ga maar es naar zijn specs kijken,of beter eerst naar uw spaarvarken
geen foto van uwen bike?
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

idd het spaarvarken want dat gaat zeker een boel centjes kosten ! Zeker omdat het inhoudt dat je lichtere wielen moet zetten dan die SLR's ! Enfin je kunt natuurlijk je SLR's te koop zetten..
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

ik heb liever de ztr velgen,maar qua prijs zit je direct ook aan 5-600 euro voor een paar wielen
mijn epic heeft velgremmen,en ik heb wielen van 1215 gram metr ztr velgen uiteraard
Plaats reactie