kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Zie pb.
Gebruikersavatar
medguy
Mountainbiker
Berichten: 969
Lid geworden op: di 24 okt 2006 14:22
Rijdt met: piept en rijdt niet vanzelf.

Bericht door medguy »

andere code
Gebruikersavatar
medguy
Mountainbiker
Berichten: 969
Lid geworden op: di 24 okt 2006 14:22
Rijdt met: piept en rijdt niet vanzelf.

Bericht door medguy »

kheb et probleem gevonne

er komt op het scherm als ik het open :

The number of trackpoints exceeds the storage capacity of this program
1107 trackpoints were not stored #-o
.....

(ik heb GPS Utility 4.30)
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Belangrijk bericht:
1. Indien je tracks doorstuurt in de laatste versie van Mapsource worden deze automatisch opgeslagen in de extensie gdb doch versie 3.
Gezien de laatste MP nog niet bugvrij is en niet iedereen kan upgraden naar deze versie (en dus ook geen gdb3 bestanden kan openen) gelieve uw track eerst op te slaan in gdb 2 alvorens deze door te sturen. Anders kan deze niet gelezen worden.

2. Mag ik nogmaals vragen als je voor de eerstekeer een inzending doet en je wil toegang tot de servers gelieve dan dit te vermelden met toevoeging van je:
- nicknaam op het forum
- je ware naam en voornaam
- het onderwerp van de mail in te vullen met een verwijzing naar de track

Eenmaal je toegang hebt tot de servers en je gebruikt bij volgende inzendingen het zelfde emailadres moet dat daarna natuurlijk niet meer herhaald worden (wel steeds onderwerpveld van de mail invullen).

Maar bv. niet de eerste keer een inzending plaatsen met blanco tekstveld en alleen een bijlage van de track en een cryptisch emailadres met alleen een voornaam.
Deze mails worden toch automatisch verworpen door de filter.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Wingdb nu ook downloadbaar voor gdb3 bestanden
WinGDB voor gdb3
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Tijd om een beslissing te nemen:
- Om het gebruik te vergemakkelijken had ik gevraagd alle bestanden te blijven opsturen in .gdb 2 en ook de database verder te zeten in .gdb2.
- Gezien er nog steeds bestanden binnenkomen in .gdb3 formaat en ik geen tijd heb om steeds aan de verzender een conversie en herzending te vragen en anderzijds deze bestanden ook zo maar niet wil vernietigen heb ik op één pc Mapsource geupdate naar de laatste versie.

Daarbij heb ik ondervonden dat het in de praktijk niet werkbaar is om met de laatste Mapsource versie te werken met .gdb 2 bestanden.
Mapsource start dan immers steeds automatisch op in .gdb3. Bij het opslaan van een bestand (met keuze opslaan in .gdb2) raakt Mapsource in de war en maakt voor de conversie naar .gdb2 een nieuw pad aan. Wanneer je dit doet en wil afsluiten moet je het reeds bestaande pad in de database overschrijven. Hij berhoudt bovendien dan nog eens de .gdb3 versie die je moet annuleren.
Allemaal niets voor enkelvoudige bestanden maar onwerkbaar in de database gezien je het overzicht verliest en er vergissingen gaan optreden.

Dus aan jullie nu de beslissing:
- Iedereen zendt .gdb2 bestanden over en we gaan verder zoals we bezig zijn (deze kunnen immers ook geopend worden in de laatste MP versie).
- Ik schakel over naar de laatste MP versie en de bestanden worden opgeslagen in .gdb3 (met mogelijk gevolg dat zij die niet kunnen upgraden naar de laatse MP versie de recente tracks niet meer kunnen lezen.
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Aangezien het systeem nu het best werkbare is voor jou zou ik niet upgraden want binnen enkele maanden komt er misschien terug een nieuwe en kan je terug alles beginnen aanpassen. Zolang alle tracks nu kunnen gelezen worden in de nieuwere versies zou ik het zo laten.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

laten zoals het is


is gpx geen optie?
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Dan zit je met het omgekeerde probleem.
Mapsource opent nog steeds automatisch gpx bestanden maar in de laatste versie van Mapsource kan je niet meer saven in gpx.
Gezien de meeste gebruik maken van een Garmin GPS die automatisch een gdb bestand aanmaakt zou dis bijna iedereen een convertor moeten gebruiken om over te zetten naar gpx.
Bovendien gaat er in gpx info verloren van een gdb bestand.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

nebraz M/29j. schreef:Aangezien het systeem nu het best werkbare is voor jou zou ik niet upgraden want binnen enkele maanden komt er misschien terug een nieuwe en kan je terug alles beginnen aanpassen. Zolang alle tracks nu kunnen gelezen worden in de nieuwere versies zou ik het zo laten.
Voor mij maakt het niet uit als het maar één van beiden is en niet door elkaar. De database kan zeer vlug omgezet worden naar gdb3.
Anderzijds is het ook niet moeilijk om in gdb te blijven werken, op voorwaarde dat iedereen zijn tracks in gdb2 doorstuurt.
Ik heb het al geprobeerd maar ik kan de 2 versies van Mapsource niet naast elkaar gebruiken (een om gdb3 bestanden te openen, een ander om de database in gdb op te slaan). Eenmaal je MP upgrade is de vorige versie verloren.
Ik heb zelfs nu al een probleem om terug te downgraden.
Alhoewel ik een oud (6.11) en nieuw bestand (6.12.3) heb slaag ik er niet in om terug te downgraden. Het 6.11 bestand installeert zich wel maar bij het openen van MP blijft het de laatste versie die actief is.
Plaats reactie