Wie heeft hier nu de lichtste fiets?

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

nog stijver?
heb je er ergens een link naar?
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

$mokeyJoe schreef:
mtb arno schreef:ik weet een zaak, om een fiets al onder de 10 kg te krijgen moet je al wat ondernemen, om hem dan onder 9 te krijgen moet je al serieus in uw portefeuille zitten.
en onder de 8, :drunk: :lol:
Om onder de 8kg te zitten heb je veel geduld nodig! :lol: En constant op zoek zijn naar lichtere spulletjes..Maar mijn limiet ligt toch rond de 7.5kg met verende vork.Er nog onder geraken is een zeer mooie,maar moeizame droom!Met dezelfde kader welteverstaan.Anders duik ik zo onder de 7kg.Maar dan begin ik wel wat te twijfelen over de berijdbaarheid...Ik denk dat de fiets dan niet meer overal zou inzetbaar zijn.Drops van 2m is nu ook al wel uit den boze! :drunk:
met een scale kader is jouw fiets even berijdbaar als met dat kader dat je nu hebt toch?
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

ivo schreef:Er is momenteel op de algemene markt niets lichter dan een Scale kader.
Niet voor lang meer :wink:
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

JanMan schreef:
ivo schreef:Er is momenteel op de algemene markt niets lichter dan een Scale kader.
Niet voor lang meer :wink:
De nieuwe Xcluziv :P ?
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

er rijden al prototypes van 830 gr en minder rond. maar dat is nog niet voor volgen jaar de ze in productie zullen gaan :wink:
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

over velgen..........gisteren gehoord dat notubes velgen maakt voor gesponserde rijders,en die velgen wegen 300 gram
kan iemand dit bevestigen?
May
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: za 20 sep 2003 14:43

Bericht door May »

Die nieuwe frm zou 1kg zijn met geintregeerde bracket

May
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

jimi schreef:over velgen..........gisteren gehoord dat notubes velgen maakt voor gesponserde rijders,en die velgen wegen 300 gram
kan iemand dit bevestigen?
klopt, dat zijn ultralichte velgen, enkel voor de profs, deze worden maar x aantal km/ wedstrijden
gebruikt en dan vervangen ze die om alle risico's op breuk te vermijden.
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

jimi schreef:over velgen..........gisteren gehoord dat notubes velgen maakt voor gesponserde rijders,en die velgen wegen 300 gram
kan iemand dit bevestigen?
Er zijn mensen die de standaard Stan velgen in een zuurbad leggen voor enkele minuten. Als je ze er dan uithaald zijn ze 300gr.

Enkele gesponsorde rijders maken gebruik van een speciale serie velgen die onder de 300gr wegen. Maar zijn kunnen zich zoiets permiteren. Ze kunnen wisselen van wielen in een race en na enkele races zijn de wielen toch voor de schroothoop.
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

jawadde,zou smokey durven dremelen aan een velg ook?
Plaats reactie