V-brakes & modder

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

ik reed toen tubeless.........en de lbs had mij wijsgemaakt dat ik beter een bus schuim meepakte
ps de lbs is nog voortvluchtig sindsdien
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Met die BBB triple compound blokjes doe je idd zeer lang. Heb ze zelf ook op een van mijn fietsen zitten en de voorste zitten er al jaren op. Ze zijn zeer slijtvast, maar ook veel dikker dan de standaard xtr blokjes. De xtr blokjes remmen wel iets beter, vind ik.
Gebruikersavatar
eekhoorn
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: do 03 jul 2003 19:10
Rijdt met: ijzer en alu

Bericht door eekhoorn »

Ik heb ook gewoon met v brakes en een niet keramische velg gereden (vanachter). Totaal geen probleem gehad zondag. Meer als genoeg remkracht, niks gesleep en de blokjes kunnen nog een tijdje mee (XTRs).
Ik rem wel veel met de voorrem (keramische velg - groene koolstops) als het terrein het toelaat.
Alleen in heftige ritten als spa vorig jaar (vriezen, veel beekjes en modder) en lange stijle afdalingen in de bergen heb ik het gevoel dat ik liever schijfremmen zou hebben, maar voor de rest voldoen men v brakes super (ook avid 7). Ge moet misschienst uw remmen eens op het gemak nekeer heel fatsoenlijk afstellen en XTR kabels gebruiken?
Gebruikersavatar
RockShark
Kerstman
Berichten: 1609
Lid geworden op: do 22 jun 2006 13:44

Bericht door RockShark »

V-Brakes en modder staat gelijk aan goed afstelllen. Hoe beter afgesteld, hoe langer ze meegaan. Toen ik nog V-Brakes had stelde ik ze na iedere modderrit volledig opnieuw af :drunk: . Het is iets dat ik toch begrijp, vooral als ik het zwart van het rubber aan mijn velgen zag plakken. Het waren dan mss wel goedkope remmen, maar mits goede afstelling nooit in de problemen geraakt.
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

Hubertje schreef:Wat me wel steeds opvalt, is dat het drukpunt van de duurdere shimanohendels (en zeker de DC) net niet goed ligt, waardoor je minder remkracht hebt. Ik neem dus avid of goedkope (lager dan deore) shimano hendels, en de armen maken minder uit,met shimano of avid zit je altijd goed, goedkoop of duur. Dan goede (eenvoudige goedkope shimano, zonder al die teflon of kevlarbrol of XTR) kabels, BBB trizone blokken en remmen zal je wel doen!
ik reed vroeger met xtr remmen en xt hendels, en ik kan u verzekeren dat het drukpunt goed zat.
pacer
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: za 03 dec 2005 19:27
Rijdt met: Ebony SS - Unit 29er SS

Bericht door pacer »

ik rij met 'oude' xt v-brakes en koolstop blokken, grijze.

Zondag in Nijlen was het wel ns leuk om te testen.

Van voor nog bbb brol blokken en vanachter al gebruikte koolstops.

Resultaat: van achter kon ik nog wat remmen en van voor was alles weg..

Binnenkort ga ik over op Avid SDs en Extralite hendels. En k denk ook ceramische velgen om de Ardennen aan te kunnen.

Qua modder, rij ik toch liever met v-brakes, die schijven zien toch af zenne.
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

pacer schreef: Qua modder, rij ik toch liever met v-brakes, die schijven zien toch af zenne.
die velgen, blokken, kabels zien toch af in de modder hoor.
ik vervang liever een schijf , dan mijn velgen.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Jerom, ofwel heb je olie gemorst #-o maar, het zou ook kunnen zijn dat uw gebogen ti achterbrug teveel flex heeft, probeer toch maar met die booster!
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

mtb arno schreef:ik reed vroeger met xtr remmen en xt hendels, en ik kan u verzekeren dat het drukpunt goed zat.
dat was pre-DC he :wink:
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

nothing 's impossible schreef:Jerom, ofwel heb je olie gemorst #-o maar, het zou ook kunnen zijn dat uw gebogen ti achterbrug teveel flex heeft, probeer toch maar met die booster!
Olie gemorst is het zeker niet wnat dan zou ik ook in het begin van de rit geen remmen gehad hebben. Het was vanaf halfweg dat het voortdurend slechter werd. En de remblokjes zijn niet echt versleten.
De flex van de achterbrug is minder dan de flex van de voorvork (ben ik net gaan checken) en die remde wel perfect.
Ik denk dat er gewoon teveel modder opgehoopt wordt achteraan.
Plaats reactie