V-brakes & modder

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

pvandebe schreef:'k snap sommigen hier niet.....Neem toch gewoon extra blokken mee, 't duurt nog geen 2 minuten om die te steken...
das tof dat je dat aanbiedt.........volgende week op post in overijse é,en neem ook wa bokes mee sjoko mee,ik eet da graag op menne velo :P
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

pvandebe schreef:'k snap sommigen hier niet.....Neem toch gewoon extra blokken mee, 't duurt nog geen 2 minuten om die te steken...
Er zijn mensen die denken dat ze trager rijden als ze 20gr meer gewicht mee nemen... :drunk: :P
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Mijn blokjes waren ook op na Sart-Tilman. Ga er Zottegem nog mee rijden en voor OSO nieuwe monteren.

Als je Nokon kabels gebruikt, kan je zonder V-brake pijpje die bocht maken.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Manman rijdt gijle me ulle remmen dicht?
Ik heb heel lang met cantis en vbrakes gereden en deed toch een half jaar tot een jaar met BBB trizone (3 kleuren) blokken #-o, en die remden ook in de modder en zelfs sneeuw meer dan behoorlijk.. Beter dan vele schijven in alle geval.
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

jimi schreef:
pvandebe schreef:'k snap sommigen hier niet.....Neem toch gewoon extra blokken mee, 't duurt nog geen 2 minuten om die te steken...
das tof dat je dat aanbiedt.........volgende week op post in overijse é,en neem ook wa bokes mee sjoko mee,ik eet da graag op menne velo :P
Met aardbeienconfituur bij dieje choco da's pas genieten ;)
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Fluffy schreef:Mijn blokjes waren ook op na Sart-Tilman. Ga er Zottegem nog mee rijden en voor OSO nieuwe monteren.

Als je Nokon kabels gebruikt, kan je zonder V-brake pijpje die bocht maken.
Mijn blokskes zijn nog van belange niet op (zien er zelfs nog nieuw uit) maar ik had gewoon geen achterrem meer. Ws door de vettige modder.
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

@Hubertje : idd, ook met die combinatie gaan biken in Duitsland in de sneeuw. Wel met spijkerbanden....

'k Heb nu trouwens terug schijfremmen geïnstalleerd maar 'k ga ze er terug vanaf gaan gooien : terug de xtr remmen met BBB tricolor ! (alhoewel dat 'k vermoed dat je beter xt of deore lx remmen gebruikt, veel steviger).

@Flip FSR : ik heb altijd zoveel mogelijk materiaal mee om de boel onderweg te kunnen repareren. Eigenlijk wel nog nooit nodig gehad maar 'k had er bvb in Sart-Tilman zo te zien toch minstens ene mee kunnen helpen (die met z'n gebroken ketting voor we de weg opgingen bij de plaat "Esneux" of zo dat was duidelijk - Sorry, maar ik was ook zeiknat en had het koud :oops: )
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

[quote="pvandebe"]@



@Flip FSR : ik heb altijd zoveel mogelijk materiaal mee om de boel onderweg te kunnen repareren. Eigenlijk wel nog nooit nodig gehad quote]
ik ken dat gevoel...........en dan durf je niet meer rijden zonder een halve lbs in je camelback
ik heb ooit houffalize gereden met 'alles' bij,behalve een binnenband,aja,ik had schuim mee..........sindsdien ben ik franco eeuwig dankbaar;zonder hem stond ik daar nog te 'schuimen'
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Wat me wel steeds opvalt, is dat het drukpunt van de duurdere shimanohendels (en zeker de DC) net niet goed ligt, waardoor je minder remkracht hebt. Ik neem dus avid of goedkope (lager dan deore) shimano hendels, en de armen maken minder uit,met shimano of avid zit je altijd goed, goedkoop of duur. Dan goede (eenvoudige goedkope shimano, zonder al die teflon of kevlarbrol of XTR) kabels, BBB trizone blokken en remmen zal je wel doen!
Laatst gewijzigd door Hubertje op di 20 mar 2007 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

jimi schreef:
pvandebe schreef:@



@Flip FSR : ik heb altijd zoveel mogelijk materiaal mee om de boel onderweg te kunnen repareren. Eigenlijk wel nog nooit nodig gehad quote]
ik ken dat gevoel...........en dan durf je niet meer rijden zonder een halve lbs in je camelback
ik heb ooit houffalize gereden met 'alles' bij,behalve een binnenband,aja,ik had schuim mee..........sindsdien ben ik franco eeuwig dankbaar;zonder hem stond ik daar nog te 'schuimen'
Alles bijhebben behalve een binnenband #-o
Plaats reactie