V-brakes & modder

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

V-brakes & modder

Bericht door jerommeken »

Ben gisteren de eerste keer met de hardtail in de Ardennen (Sart-Tilman) gaan rijden. Toen ik halfweg de chrono was had ik achteraan geen kl remkracht meer : ik mocht knijpen gelijk zot, de achterrem schuurde wel tegen de velg maar vertragen deed hem niet.

Omdat deze bike op dieet staat zou ik graag mijn Avid SD7 behouden. Wie heeft er een oplossing om in Ardense modderfestijnen toch nog te kunnen betrouwen op V-brakes ? Ceramische velgen zijn zeker een optie maar ik zoek het eerder in de juiste remblokken en afstelling van de rem.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

... schijfremmen... *kuch* 8)
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Jerommeken...ceramische velg en groene remblokken van Koolstop! :wink: De beste stop-power op gebied van V-brakes!(Mits goede afstelling en propere kabelvoering natuurlijk!)
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Bericht door franco »

Ik heb goede ervaring met de 2 kleurige koolstopremblokken (oranje, zwart) maar vind die niet bij mijn plaatselijke LBS, dus maar oranje Ritcheys, had zondag ook hetzelfde probleem. Alhoewel toch net iets minder had ik de indruk.
Oplossing 2, niet remmen :-D
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

$mokeyJoe schreef:Jerommeken...ceramische velg en groene remblokken van Koolstop! :wink: De beste stop-power op gebied van V-brakes!(Mits goede afstelling en propere kabelvoering natuurlijk!)
Heb die combinatie. Remt wel goed, maar de remblokken vliegen er wel door hoor. Een een lawaai. Niet te doen. Zelfs na inremmen, maken de remmen nog zo een kabaal. Precies nen trein die stopt met piepende remmen. Nie echt tof te noemen. Heb de remblokken al een beetje schuin gezet, maar niets helpt. Weet iemand hier iets voor?
xt'ke
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:51
Rijdt met: cannondale scalpel si 5

Bericht door xt'ke »

Heb ook de combinatie ceramische velg met groene remblokken van Koolstop. Maar was er gisteren in Sart-Tilman niet tevreden van. Had het zelfde als Jerommeken voor, knijpen als zot maar geen rem. Heb dit telkens voor als het nat is. Bij droog weer remmen ze goed.
Gebruikersavatar
MArkuz
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 09 apr 2006 16:00
Rijdt met: Gent

Bericht door MArkuz »

Ik heb van de Lbs aan de dampoort in gent, zogenaamde aqua stops meegekregen. ik weet niet welk merk, 11€ voor twee blokjes. ik heb de man verteld dat ik in de modder ging crossen en dat heeft die meegeven...
Gebruikersavatar
greenie
Mountainbiker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 07 apr 2004 18:09

Bericht door greenie »

Ik heb nu in test Quadstop remblokjes van BBB.
Voorlopig best tevreden van, maar ik heb er nog niet in vergelijkbare Sart Tilman omstandigheden mee gereden.

Quadstop met vier functies: verwijdert vuil/voert water af/remkracht/
Anti-squeal (gaat het piepen tegen).
//Smalle\\
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 okt 2006 17:22
Rijdt met: Granville Pulse 2.0/Merida Matts Miami

Bericht door //Smalle\\ »

Die van BBB, zijn dat die met die 3 verschillende kleuren? zoja, dan heb ik deze, ben er zeer tevreden van, slijten minder snel af, piepen nooit en behoud de remkracht.
Echt top remblokken.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

stevenvde schreef:
$mokeyJoe schreef:Jerommeken...ceramische velg en groene remblokken van Koolstop! :wink: De beste stop-power op gebied van V-brakes!(Mits goede afstelling en propere kabelvoering natuurlijk!)
Heb die combinatie. Remt wel goed, maar de remblokken vliegen er wel door hoor. Een een lawaai. Niet te doen. Zelfs na inremmen, maken de remmen nog zo een kabaal. Precies nen trein die stopt met piepende remmen. Nie echt tof te noemen. Heb de remblokken al een beetje schuin gezet, maar niets helpt. Weet iemand hier iets voor?
Ik heb ook die combinatie... da piepen e, heb ook al alle soorten blokken geprobeerd (swisstop, koolstop, jagwire, bbb, xtr, ...) heb ook zo'n ding van tackx gekocht om de remblokken juist te zetten zodat ze niet zouden piepen, maar da past dan weer niet op m'n xmaxen #-o
Heb me der al bij neergelegd.
Plaats reactie