kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ja, idd.
Mijn master server bestaat nog en heeft geen problemen maar de server voor de leden is idd niet meer toegankelijk.
Ik zal het even uitzoeken.
Laatst gewijzigd door ivo op wo 07 feb 2007 00:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

OK, bedankt voor de moeite Ivo :wink: .
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ik denk dat het een probleem bij de uitbater zelf is.
Als ik een nieuwe servernaam aanmaak gaat dat zonder problemen maar als ik dan op de nieuwe server wil inloggen krijg ik onmiddellijk hetzelfde 'Wrong server! bericht . Dus een (tijdelijk?) algemeen probleem denk ik.
Als je me een pb zendt voor welke file je belangstelling hebt stuur ik de rechtstreekse download link wel door via pb.
Ik werk er aan.
Dus even afwachten zou ik zeggen.
Laatst gewijzigd door ivo op wo 07 feb 2007 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ledengedeelte server terug online [-o<
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

worden de tracks er nu maand per maand opgezet zoals eerder aangehaald?
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ja, die van januari en februari staan afzonderlijk, en bovendien nog eens de database in zijn geheel zoals in 2006. Van maart is nog niets binnengekomen dus daar zal je dus nog niets van vinden.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Voor 2007 zullen alle Hm per track bijgevoegd worden. Indien deze door de inzender niet worden meegegeven zullen ze worden berekend adhv de NGI software. De reeds ingezonden tracks worden bijgewerkt in het jaaroverzicht en zijn volledig aangepast tegen de update van maart.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Nieuwe inzendingen:
Regelmatig krijgen we inzendingen toe met een track zonder verdere info of zelfs maar een titel in de mail (die laatsten worden zowieso niet geopend).
Gelieve bij een eerste inzending je naam en voornaam en je forumnick mee te zenden en te verduidelijken dat het om een eerste inbreng gaat (zodat we niet telkens de ledenlijst moet doorlopen en we je dan toch niet kunnen vinden).
Gelieve ook een relevante titel met je mail mee te zenden (inzendingen zonder titel verdwijnen toch in de spamdoos).

Om de nauwkeurigheid te bewaren is het ook beter de ACTIVE LOG door te zenden dan een gefilterde track, denk eraan iemand anders moet hem nog kunnen narijden (wat uiteindelijk de bedoeling is). Indien het uit de titel niet blijkt gelieve ook te vermelden of het een TT of een eigen gemaakte route is.
Dat bespaart ons veel opzoekwerk.

Thx.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

wat bedoel je juist met gefilterde track?
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Als je een tocht met gps rijdt en je hebt in het trackmenu de Tracklog op 'Aan' staan wordt je track gelogd in het 'Active Log' geheugen(bovenste balk met %).
Sla je na het rijden van een tocht deze tracklog op in je gps zelf (Bewaar) dan komt deze in het 'Opgeslagen tracks' geheugen (het menu scherm onder het Active log gedeelte). Dit zijn niet alleen 2 schermen op je gps (in dit voorbeeld de 60) maar ook effectief 2 interne geheugencompartimenten in je gps.
Maar bij het opslaan in je gps naar het 'opgeslagen tracks' geheugen filtert je gps de tracklogs van de Active Log (max. 10.000 logs) automatisch naar maximaal 500 logs (dit geheugendeel kan maar maximaal 20 tracks van 500 logs bevatten).

De Active log blijft wel bewaart zolang je niet op 'Wis' drukt. Maar sommigen zenden de 'Opgeslagen' track door en niet de Active Log waarbij dus veel informatie verlorgen gaat (o.a. juist hoogteprofiel, datum en tijd) zodat ik o.a. niet kan nagaan wanneer de track werd verreden.

In de x serie kan je, zelfs als je je vergist, dit 'probleem' uitschakelen door je gps zo in te stelen dat hij per 24 uur een .gpx log aanmaakt (die wordt nooit gefilterd) op de micro SD kaart (Hoofdmenu/Tracks/Instellen/Geheugenkaart instell./Log track op geheugenkaart).
Bij de laatste software update krijg je dan zelfs een grafisch overzicht van je geheugenkaart per onderdeel (kaartmateriaal, tracks, andere...)

Zolang je hier niet op 'Wis alles' drukt blijven de gegevens bewaart tot in het oneindige (en dat is met een 512 Mb of 1 Gig kaart bijna letterlijk te nemen). Je kan deze gegevens op je pc ook benaderen en bewerken als ieder ander extern geheugen/schijf (Hoofdmenu/Instellen/Interface/USB massa opslag).
Plaats reactie