Gemiddelde snelheid.

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

ik heb mijn teller eraf gezwierd omdat ik me er te veel op focusde. en je gemiddelde hangt puur af van het parcour dat je aflegt. op de blosoroute van kasterlee-herentals-lichtaart heb ik eens 27 gemiddeld gereden. van horen zeggen heeft er iemand daar eens 31 gemiddeld gereden. chapeau =D> maar wat zijn gemiddeldes. we biken tenslotte voor de fun en die genen die wedstrijd rijden hebben geen tijd om op hun teller te zien. volgens mij kan je beter een hartslagmeter aandoen ipv een km-tellertje op je stuur.
Gebruikersavatar
Guido Beeck
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: do 23 mar 2006 20:00
Rijdt met: $ola
Contacteer:

Bericht door Guido Beeck »

Ik heb een Polar CS200cad, en gebruik in de hoofdzaak mijn kadansmeter en hartslagmeting in mijn training. 't is voor mij veeleer het doel van constant bij een bepaalde hartslag een bepaald aantal toeren per minuut rond te draaien, souplesse primeert voor mij. De snelheid zal dan wel volgen.

Groet

Guido
Gebruikersavatar
Monke
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 17:46
Rijdt met: Canyon Nerve XC
Contacteer:

Bericht door Monke »

kenny schreef:Gemiddeldes intereseren me niet. Je mag nog 31km/u gemiddeld gereden hebben, der zal er altijd wel ene beweren meer te hebben. Dus ik kijk ernaar en zwijg erover.
Klopt volledig!
Ik snap ook de racemannen niet die als enige doel hebben sneller te rijden dan de andere. We doen het toch ook voor de fun hé :wink:
Respect voor elke biker :wink:
Als je hoge gemiddelde snelheden wil halen; richt je dan meer op de wedstrijden dan op de toertochten... das mijn gedacht toch 8)
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Een hoger gemiddelde maakt je geen beter mtber (als dat al bestaat).. Tis nog steeds de techniek en de fun die 't hem doen ;)
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

De enigste reden waarom er bij mij ne "kilomatriek" op sta, is om de afgelegde afstand en hoogtemeters af te lezen. Km/u interesseert me geen moer :roll:
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

snelheid is idd van zo van belang, tis vooral voor u te amuseren, maar soms amuseert ge u gewoon meer door op bepaalde stukken goed door te rijden

en gemiddeldes hangen ook veel af van de drukte op het parcour, kijk er op einde van de rit wel effe naar maar tijdens de rit nooit, heb enkel de afstand, tijd en hartslag op men displayke gezet
Gebruikersavatar
Petrol
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 11 dec 2006 03:34
Rijdt met: KTM

Bericht door Petrol »

Mijn AVS voor woon-werk hangt ervan af of ik veel rode lichten heb of niet.
Dus echt op m'n AVS let ik niet (meer).
Waar ik eerder op let is hoeveel effectieve tijd ik ndig heb voor woon werk en de effectieve gefietste tijd.
Ik heb al een paar keer gehad dat ik door het verkeer en de lichten 17 minuten verschil had. :roll:
Gebruikersavatar
crazy ivan
Mountainbiker
Berichten: 276
Lid geworden op: za 12 jun 2004 16:55

Bericht door crazy ivan »

Wanneer je stopt,stopt ook je rijtijd,AVS mindert alleen tijdens het remmen en optrekken,stil staan heeft geen effect
Gebruikersavatar
Petrol
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 11 dec 2006 03:34
Rijdt met: KTM

Bericht door Petrol »

Al Bundy schreef:Wanneer je stopt,stopt ook je rijtijd,AVS mindert alleen tijdens het remmen en optrekken,stil staan heeft geen effect
Dat bedoel ik ook. Je rijtijd stopt inderdaad maar de "gewone tijd" blijft wel doorlopen.

Als ik een licht tegen kom en deze staat op rood vertraag ik toch eerst voor dat ik stil sta, en als het terug groen wordt trek ik toch op.
Dus m'n AVS gaat omlaag, daarom dat ik geen rekening meer houd met m'n AVS.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

om uw AVS te behouden moet ge doorfietsen tot aan het rood licht en ineens alles dichtgooien, en bij het groen beginnen sprinten, maar iedereen laat zich uitlopen in de hoop van groen te krijgen en niet te moeten stoppen, maar dan zakt de AVS

als ik ga werken rij ik gewoon door het rood als er geen auto's zijn :oops:
Plaats reactie