25/02/07 Nieuwenhove (Waregem)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fargo
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 12:22
Rijdt met: cannondale

Bericht door fargo »

Hoi, het was ons eerste georganiseerde mtb rit, en al meteen gedoopt, of moet ik zeggen kennis gemaakt met meerdere modderpoelen.
We vonden het alledrie leuk, net niet volledig uitgereden wegens tijdsgebrek. Op het net stond aangegeven 30 km en het waren er 40. Het tempo was dan ook niet zo heel hoog. 14,5 gemiddeld, voor newbies als ons is dat niet zo heel slecht vind ik,
voor mijn vrouwke was het ook de eerste keer op een gehuurde mtb.
Die wil nu wel zelf ook een mtb kopen,dus ben er were vet mee... :lol:
Dank aan de mannen van Flanders field, mooi werk, wegwijzers stonden keurig naar ons mening. Schoon routje, ik heb die opgeslagen en zal die nog wel eens rijden.
Rest mij nog één vraag, waren er nog vrouwen die meereden aan de mtb tocht ?
Gebruikersavatar
Sjiva
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 11 dec 2006 11:30
Rijdt met: Trek 4500

Bericht door Sjiva »

Het was inderdaad een prima tocht...
alles oké qua organisatie, prima bevoorrading, vol afwisseling
uitstekende bepijling ná ± 8 km (in de begin fase was er hier en daar wat verwarring)

/me was waarschijnlijk nog niet goed wakker :oops:

Volgend jaar zal ik zeker weer van de partij zijn ;)
Gebruikersavatar
Vl-ardenner
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 20:58

Bericht door Vl-ardenner »

Schitterende tocht!

Verslagje staan on-line.
Gebruikersavatar
Pietje
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: do 03 apr 2003 19:32
Rijdt met: Scott Voltage YZ2

Bericht door Pietje »

Organisatie was wreed in orde, zeker voor een eerste tocht!
Bevoorradingen en afspuitstand waren ook goed.

Eén minpuntje... ik voelde me net een traktor tijdens die laatste km's... da's geen mtb meer naar mijn gevoel.

Alvast proficiat en op naar volgend jaar zekers...
Gebruikersavatar
supernova
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 15 dec 2002 10:38
Rijdt met: kensis shimanoxtr

Bericht door supernova »

Als organisator van een nieuwe tocht moet je dubbel op je hoede zijn want fouten worden afgestraft(zie begin topic). Wij zijn dus actief op zoek gegaan naar nieuwe onontgonnen stroken, en hebben die gevonden. Helaas waren die nieuwe stroken door de overvloedige regen van de nacht voor de tocht onberijdbaar voor de meeste bikers. Ook wij dachten 's morgens dat er daar problemen zouden zijn en je kunt een beetje sleutelen aan je parcours maar niet al te drastisch. Wij konden onmogelijk nog een bord maken waarop we aantoonden dat de biker kon kiezen (zoals in het begin). Dus hebben wij het erop gewaagd en helaas onze vrees was terecht, de meeste 'bikers' werden 'walkers'. Ikzelf rij ook bijna ieder weekend een tocht en vind dit niet prettig dus ik kan mij in jullie gevoel van dat moment inleven. Maar achteraf gezien hebben we er allemaal deugd aan gehad (wij voor dienen tapijt eruit te sleuren) en jullie hebben een goede training gehad. En regent het die nacht niet en zijn de stukken wel berijdbaar dan is iedereen enthousiast over de nieuwe stroken. In het leven moet je keuzes maken en wij hadden er geen ofwel moesten we het parcours ingekort hebben en dat wilden we ook niet doen. Qua bepijling hadden we in iedere bocht minstens twee en meestal drie pijlen geplaatst, ik denk uit mijn ervaring te kunnen afleiden dat aangedampte brillen en het flandrienweer er voor iets tussen zit, maar volgend jaar hangen er zeker meer en we zullen ook meer dan twee man het parcours afzonderlijk laten verkennen dat sluit ook al een stuk de mogelijkheid tot verkeerd rijden uit.
Voila, een beetje uitleg was ik jullie wel verschuldigd, ik dank jullie voor de komst en opbouwende kritiek. [-o< [-o< [-o<



See you next year at Flanders Fields
Gebruikersavatar
supernova
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 15 dec 2002 10:38
Rijdt met: kensis shimanoxtr

Bericht door supernova »

Aan alle organisatoren van tochten die in en rond Anzegem worden verreden.
Bij het weghalen van onze bepijling zijn wij in aanvaring gekomen met een serieus over zijn toeren gedraaide medemens die het blijkbaar niet ziet zitten nog langer bikers over 'zijn straat' (Weedries )te laten passeren. Wij hadden er in het begin weinig aandacht aan besteedt omdat je wel meer van die gasten hebt en meestal koelt het wel zonder blazen, maar bij dendezen duidelijk niet. Hij heeft contact opgenomen met de burgemeester en de maandag na onze tocht heeft de brandweer de weg gaan afspuiten, het had wel de hele zondagnamiddag water gegoten. In het vervolg zal de organisatie voor deze kosten moeten opdraaien (niets op tegen). Enkele tegemoetkomingen van andere organisaties waren alleen maar olie op het vuur, hij had van een club 50€ gekregen en reclameerde nog meer.
De hele 'hetse' is te lezen in 'Het Wekelijks Nieuws' van donderdag laatstleden.
Word waarschijnlijk vervolgd.
Gebruikersavatar
moonrider
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:05

Bericht door moonrider »

supernova schreef:Aan alle organisatoren van tochten die in en rond Anzegem worden verreden.
Bij het weghalen van onze bepijling zijn wij in aanvaring gekomen met een serieus over zijn toeren gedraaide medemens die het blijkbaar niet ziet zitten nog langer bikers over 'zijn straat' (Weedries )te laten passeren. Wij hadden er in het begin weinig aandacht aan besteedt omdat je wel meer van die gasten hebt en meestal koelt het wel zonder blazen, maar bij dendezen duidelijk niet. Hij heeft contact opgenomen met de burgemeester en de maandag na onze tocht heeft de brandweer de weg gaan afspuiten, het had wel de hele zondagnamiddag water gegoten. In het vervolg zal de organisatie voor deze kosten moeten opdraaien (niets op tegen). Enkele tegemoetkomingen van andere organisaties waren alleen maar olie op het vuur, hij had van een club 50€ gekregen en reclameerde nog meer.
De hele 'hetse' is te lezen in 'Het Wekelijks Nieuws' van donderdag laatstleden.
Word waarschijnlijk vervolgd.

Hé , amai ik heb er iets van gehoord zondag ! T'is nie ver van mijn deur , was dat toevallig gene zekere Demeulemeester ?
Ik ga alvast eens het wekelijks nieuws checken .
Amai , als de boerderijentocht van zondag aldaar rijd , we gaan moeten uit onze doppen kijken :wink:

Ciao
Gebruikersavatar
mancebo
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: za 06 nov 2004 19:06
Rijdt met: specialized rockhopper

Bericht door mancebo »

moonrider schreef:
supernova schreef:Aan alle organisatoren van tochten die in en rond Anzegem worden verreden.
Bij het weghalen van onze bepijling zijn wij in aanvaring gekomen met een serieus over zijn toeren gedraaide medemens die het blijkbaar niet ziet zitten nog langer bikers over 'zijn straat' (Weedries )te laten passeren. Wij hadden er in het begin weinig aandacht aan besteedt omdat je wel meer van die gasten hebt en meestal koelt het wel zonder blazen, maar bij dendezen duidelijk niet. Hij heeft contact opgenomen met de burgemeester en de maandag na onze tocht heeft de brandweer de weg gaan afspuiten, het had wel de hele zondagnamiddag water gegoten. In het vervolg zal de organisatie voor deze kosten moeten opdraaien (niets op tegen). Enkele tegemoetkomingen van andere organisaties waren alleen maar olie op het vuur, hij had van een club 50€ gekregen en reclameerde nog meer.
De hele 'hetse' is te lezen in 'Het Wekelijks Nieuws' van donderdag laatstleden.
Word waarschijnlijk vervolgd.

Hé , amai ik heb er iets van gehoord zondag ! T'is nie ver van mijn deur , was dat toevallig gene zekere Demeulemeester ?
Ik ga alvast eens het wekelijks nieuws checken .
Amai , als de boerderijentocht van zondag aldaar rijd , we gaan moeten uit onze doppen kijken :wink:

twas idd dienen zekere Demeulemeester, hij heeft natuurlijk een punt, maar 50euro brandstof om in zijn hogedrukreiniger te gieten?? Dat likt me wel een beetje overdreven.
We gaan er toch een beetje moeten op letten de volende keer :oops:

Ciao
Plaats reactie