25/02/07 Nieuwenhove (Waregem)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
djambo
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: c'd

Bericht door djambo »

Vanmorgen laat gestart voor de 60 km. Na 10 minuten al in de gietende regen.... :evil:
Maar doorgezet en ik moet toegeven het was een aangename en gevarieerde tocht, met leuke stroken, bos en veldwegels.
Het parcours lag loodzwaar door de vele regen, maar toch overal doorgebaggerd.
Alleen die laatste maisvelden waren er teveel aan, dat was echt ploeteren.
:P
Gebruikersavatar
den mountenbiker
Mountainbiker
Berichten: 4603
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
Rijdt met: Merida matts sport 300

Bericht door den mountenbiker »

vond een zware tocht de modder hé :-?
er waren paar pittige stukjes bij :oops:
de bepijling was prima,groot en opvallend :-)
juist op het laatste vond ik dat men het
maisveld mocht uitlaten en een akker ook [-X
ik heb daar niemand op zijnen bike zien zitten
voor de rest lekker boke gegeten en een goeie leffe
aan deftige prijs =D> €2 voor een 33
briekie
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: za 14 okt 2006 14:15
Rijdt met: sportivo , scram xo ,magura hs33

Bericht door briekie »

Om een uur of 8 met enkele clubleden vertrokken voor de 60km.
Na de eerste lange strook in de modder was er van groepje al geen sprake meer. Daarna op eigen tempo verder gegaan tot aan de eerst bevoorrading . Daar met z'n drieen terug vertrokken om na enkele minuten alweer alleen te fietsen (de haas van dienst reed te rap).
Terug enkele mooie stukken onder de wielen geschoven .
Zeer lastig met die zware stukken en de felle wind.
Na de tweede halte terug samen vertrokken met 2 clubleden maar weeral
nie lang samen gebleven(haas er terug vandoor)!
Wie niet veel meer over had de laatste 20km zal nog serieus zijn peren gezien hebben. Ondanks de vele regen was het toch "goed" te doen .
Een dikke proficiat aan de parcourbouwers en de mensen aan de bevoorrading die er serieus hun werk van gemaakt hebben.
Kom volgend jaar zéker terug.

ps: zij die er niet bij waren hadden volkomen ongelijk.
Gebruikersavatar
frederic007
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: za 05 aug 2006 13:57
Rijdt met: trek 6500s

Bericht door frederic007 »

niemand verkeerd gereden en zo al na 25 km terug aan de finish beland???
Er stonden verschillende mensen aan de finish zo naar elkaar te kijken.
Door de luskes komt het parcour precies vréé dicht bij elkaar op een gegeven ogenblik.
Kwas zeker niet de enigsten , kheb da nog aan een paar gasten gevraagd. mss een tipke voor volgend jaar...
Kheb tegen één van de organisatoren geklapt maar volgens hem was alles perfect , jammer dat hij er zo op reageerde.
Kvond het eigenlijk niet zo erg dak rap terug was. Baggeren door een maïsveld #-o . Der zaten zéér mooie stroken in , dat moet ook gezegd worden , maar khad de indruk dat je eerst een paar km op de baan en drukke punten moest rijden om dan 200m in het veld te duiken.
Ik denk dat er aan die kanten meer mogelijkheden zijn.

Qua organisatie was het wel vréé goed gedaan , en dat voor een eerste vtt tocht.
djambo
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: c'd

Bericht door djambo »

Ja die donkere pijlkes waren niet alles, zeker niet bij dit regenweer.
En soms nogal spaarzaam gehangen !

Zeker 3 keer een afslag gemist ! #-o
Gebruikersavatar
oppersquadra
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 20:46
Rijdt met: ...

Bericht door oppersquadra »

...
Laatst gewijzigd door oppersquadra op za 17 nov 2007 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mancebo
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: za 06 nov 2004 19:06
Rijdt met: specialized rockhopper

Bericht door mancebo »

517 maal hartelijk bedankt. En dit voor onze eerste vtt.
We zijn reuze kontent. Met alle kritiek zal zeker rekening gehouden worden, zolang hij maar opbouwend is, om volgend jaar nog beter te doen.
1 idd die laatste stroken waren er mss over, maar gisterenavond nog uitstekend berijdbaar, door de hevige regenval van zaterdagnacht, en het passeren van de vtt'ers was dit idd erover
2 nochthans weinig klachten gekregen over de uitpijling, we zullen er volgend jaar nog meer hangen, gegarandeerd.
3 op vraag van veeteeteetje, onze tocht naar de zaterdag te verplaatsen, is te bekijken, er zal zeker over nagedacht worden, maar dit komt ook omdat jullie persé over de grens wilden gaan fietsen, tja een mens moet keuzes maken hé :wink:
Maar kom er zijn er velen die morgenvroeg hun beentjes nog zullen voelen, want door regen was het parcours idd zwaar.
Slaap lekker, vrienden van de fiets :-D
nogmaals bedankt aan iedereen die aanwezig was, en aan alle vrijwilligers om deze tocht tot een succes te maken. Ik ga ze niet opnoemen, want dan vergeet ik er één en is die miskontent.
Gebruikersavatar
bikerLieven
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: do 27 jan 2005 13:37
Rijdt met: Stumpjumper 2011

Bericht door bikerLieven »

Met negen 2 manybikers afgezakt naar Nieuwenhove. Toen we nog op de E17 reden, kregen we een prachtige zon te zien. Dus unaniem beslist om de 60 km te rijden.

Prima organisatie. =D> Ook de pijltjes vond ik wel goed. Na enkele pijltjes had ik door dat er een gele band was op het pijl-bordje die ook de richting aangaf en dat zag je al van 100 meter ( nog voor je het pijltje zelf zag)

Er was duidelijk veel werk gestoken in het parcours. Geen enkel off road stukje bleef onaangeroerd. Ook het plaatsen van linten op gevaarlijke stukken werd geaprecieerd.

Omdat we laat gestart hadden, reden we kwazie van in het begin in de regen. Aan de splitsing dan toch maar beslist om de 40 km te rijden :( . Dan al door en door nat en onderkoeld aan de handen.

De laatste 4 km was moordend zwaar in de mais en in het veld. Als je een strook kon vinden waar nog niemand gereden had , ging het maar net en dan nog.

Spuitstand was ook prima, apres ook dik in orde (met bediening aan tafel). En het gehakt ws inderdaad zo lekker als hier aangekondigd. Traditioneel ook de keet gesloten.
Gebruikersavatar
Aircoboy
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: za 26 nov 2005 17:08
Rijdt met: Granville EVO D

Bericht door Aircoboy »

Volgens mij valt er geen kritiek te te geven, behalve goeie!
Dikke proficiat aan de organisatie.
Uitpijling was volgens mij zeker OK, geen enkele keer misreden, en voldoende pijltjes daar waar het nodig was.

Heb de 60km afgebold aan 20km/h, en 'k moet toegeven dat ik soms diep heb moeten gaan om het gemiddelde aan te houden.
Moe en zeker voldaan aangekomen.

De maisvelden op het einde ............... inderdaad msshn wat van het goeie teveel, maar we zijn er toch doorgeraakt, dus waarom daarover zagen???

Volgende keer ben ik er weer bij, en van mijn part mogen de weergoden hetzelfde weer geven.
Gebruikersavatar
BBjaske
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 06 okt 2006 22:56
Rijdt met: Scott Scale 20

Bericht door BBjaske »

Heb de 60 gedaan en deze was met de regen van de voorbije nacht heel zwaar geworden, en met de reeds verzadigde ondergrond was dit maar logisch, maar ja, dit zijn zaken die je niet in de hand hebt, je kan s'morgens eventueel nog wat bijsturen en er één of ander stuk uithalen, maar vor de rest weinig.

Het was een heel gevarieerde tocht met een groot off-road percentage,
enkele nijdige kuitenbijters en mooie bospassages, sommige delen waren i.d.d. nogal bekend van Bloso en andere tt's, maar het is niet omdat andere deze bijna allemaal reeds eerder hebben gebruikt dat men deze links moet laten liggen, zolang je ze maar op een creatieve manier kunt inpassen is daar niets mis mee.
Er was inderdaad heel mooi werk van gemaakt door hier en daar een aantal nieuwe stroken in te passen, met heel wat privéstukken.
Meestal was het wel bereidbaar, al dan niet soms met hard labeur, en neem de regen en de wind erbij en je weet het wel!
Het was bij momenten zwaar, heel zwaar, maar (genietend) afzien.
Had ergens wel verwacht (toen we in de buurt waren) dat we eveneens het Bouvelobos zouden aandoen, terwijl de mannen van de 30 km dit wel hadden gedaan, enfin, misschien het enige minpuntje.

In tegenstelling tot wat sommigen beweren, een goede bepijling, (ja, er mocht misschien wel hier of daar ééntje meer).
Bevoorradingen waren goed, afspuitstand OK en de organisatie was perfect!

Wat betreft die laatste twee km, wat voor de meesten stap-passages waren, mocht de keuze misschien wel aan de biker werden overgelaten om al dan niet langs de baan richting O.C. te rijden zoals bij het keuze stuk van 150m.

Voor de rest, niets anders dan lof!!! =D> =D> =D>
Volgend jaar kom ik zeker terug en hopelijk zitten er opnieuw enkele verassende stukjes in.

Hij nadert; Brigands MTB zomertoertocht 24 juni, 30-50-70 km

www.brigandsbikers.be
Plaats reactie