25/02/07 Beernem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Musti
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 jan 2003 16:49

Bericht door Musti »

ook voor de eerste keer gereden in beernem, moest dringend eens wat km's doen dus de 55 gedaan (waarbij ik er bijna 60 had). De organisatie was zeer goed: parking, uitpijling, bevoorradingen, afspuitinstallatie. Het parcours... wel, wat moet ik er van zeggen. Ik geloof dat er idd veel uit de regio is gehaald en dat er in sterke mate geprobeerd is om het off-road gehalte stevig te houden. Maar voor mij was de opeenvolging van ploeteren aan 4 per uur op bijna onberijdbare weiden een beetje overdreven, ondanks het feit dat ik wat ploeteren en moddertechniek eigenlijk wel apprecieer. Ik rij niet zoveel in west-vlaanderen en deze tocht deed mij weer ten volle beseffen waarom: omdat er jammer genoeg zeer weinig te beleven is. Het beeld dat hier op het forum was gecreeërd kwam voor mij toch niet echt overeen met wat we daar kregen. Ik heb er natuurlijk geen idee van hoe het parcours er bij ligt als het weken droog geweest is, dat kan iets helemaal anders geven. Conclusie voor mij: goede organisatie, maar ik denk dat ik de volgende keer de voorkeur geef aan de tocht aan de andere kant van gent.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Deze morgen dus de 70km gedaan. Echt super. Was de 10de die op de extra bevoorrading voor de 70 kwam. Een goeie 20km aan een stuk echt geen kat gezien, zaalig rijden zo. De rit was zeker naar mijn zin, zelfs veel stukken waar ik echt nog nooit gereden had (en das lang geleden). De afspuiting was niet te doen van het volk, maar veel beter kan die niet denk ik.
Proficiat aan de organisatie en tot volgend jaar (hopelijk opnieuw voor de 70km)
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Bericht door i-Mac »

Musti schreef:Ik rij niet zoveel in west-vlaanderen en deze tocht deed mij weer ten volle beseffen waarom: omdat er jammer genoeg zeer weinig te beleven is.
@Musti, je kiest misschien de verkeerde TT's. Probeer eens Hertsberge, Moerkerke, Jabbeke, St-Andries Brugge. Je zal genoeg beleven.
Gebruikersavatar
Barbeque
Kerstman
Berichten: 957
Lid geworden op: za 16 okt 2004 18:45
Rijdt met: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Contacteer:

Bericht door Barbeque »

Hoi Bikers,

deze morgen na een nachtje stappen wijselijk besloten om
80 km op de baan te rijden. De 70 km van Beernem heb ik
dus links laten liggen. Achteraf vind ik het wel jammer als ik
de post van Kenny lees. Als Kenny schrijft dat het een prachtige en
mooie tt is dan is dat ook zo. Ik bezie kenny z'n commentaar
een goeie referentie over een TT.


Aan Mistolio :

Ik vind dat een tt geen plaats moet zijn waar je in groep probeerd tijden
te rijden. Is dit ook niet zoeken achter ongelukken ? Trouwens van de 10
tellers op een bike zijn er 8 verkeerd gecallibreerd... Sorry maar dit
is mijn gedacht hierover.... Toch veel plezier in het mtb-ken..
Gebruikersavatar
Deefke
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 21:04
Rijdt met: Canyon nerve al 9.9, BMC Teamelite 02

Bericht door Deefke »

Vanmorgen na lang twijfelen tussen de 55 en de 70 toch de grootste afstand opgedraaid wat ik nadien bekeken mij zeker niet beklaagd heb. De extra lus was er één om uw moderige vingers van af te likken. Met zo'n 90% offroad nu eens met wind dan eens ferm beuken tegen wind :oops: . Wellicht één van de beste stukken van de TT.
Over het algemeen was de TT geslaagd, veel offroad met af en toe een serieuze zuigstrook waar je toch alles uit de kast moest halen om geen voet aan de grond te zetten. Vooral de strook aan Belgosuc naast de treinroute was ne zware. Het bos met de technische single-track na de laatste bevoorrading was ook de max, er kwam precies geen einde aan.
De bevoorradingen waren trouwens dik in orde met de gebruikelijke consumatie's.
Na aankomst nog het stalen ros een wasbeurt gegeven en naar huis vertrokken waar mijn vrouwtje een zalig warm bad had klaar gezet.
Ik zou zeggen tot volgend jaar in Beernem.
Gebruikersavatar
edse
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 20 nov 2003 14:55
Rijdt met: Flanders x-light:shimano LX - Trek Fuel EX8('08)

Bericht door edse »

Deze morgen dan toch gestart na enige twijfel.Met de fiets naar beernem vanuit ruiselede gecombineerd met de 55 km kwam ik aan 81 km bij thuiskomst.Amai maar als ik thuis was vertrokken wist ik nog niet wat er mij te wachten stond de laatste km waren dan ook niet om over naar huis te schrijven. :oops: In het begin voelde ik me nochtans redelijk goed maar gelukkig ben ik aan het bord van de 70 km de richting van de 55 gevolgd.Wat ik niet heb gezien was een splitsing van de 55 en 45 of heb ik erover gekeken?
Voor mij was het lang geleden dat het zo stoempen was maar eerlijk gezegd heb ik me geamuseerd. :P
De eerste bevoorrading was wel al gesloten toen ik samen met en paar anderen toekwam [-X (was wel pas vertrokken in beernem om 10u30).de tweede bevoorrading daarentegen was wel nog open.
De asfspuitstand was wegens mijn late vertrekuur dus ook geen probleem.
Tot volgend jaar hé mannen.
Gebruikersavatar
Riding Butcher
Mountainbiker
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 04 sep 2006 20:15
Rijdt met: Ridley Tiger full LX

Bericht door Riding Butcher »

Deze morgen samen met vuul vintje als eerste gestart, we hebben wijselijk besloten om de 45 te rijden. Man man man, miserie, miserie. Tot aan de eerste bevoorrading zijn we uit het zog van andere bikers gebleven. Voor mij al een hele prestatie :P Ik heb het tempo goed hoog kunnen houden tot op km 36, daarna waren alle kartouchen verschoten. Zuiver op het tandvlees toch de tocht uitgereden.
Eigenlijk had ik meer bos verwacht ipv weiden, maar het was wel een geslaagde tt. 1 enkele opmerking voor de organisatie: als ge van langs het kanaal kwam en over de brug reed was het niet goed duidelijk langs waar we moesten rijden [-X een pijl stond rechts weg maar daar bevond je op de 25 of 35??? Verder niet veel op te merken
Gebruikersavatar
wiet4all
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 28 jan 2007 21:10
Rijdt met: Thompson Trail

Bericht door wiet4all »

Proficiat aan de ganse organisatie.
Ik ben sinds september vorig jaar gestart met mtb-en en ik geef elk rit een score op 10. Jullie rit is de eerste die van mij "een dikke tien" krijg en je mag erop rekenen dat ik er volgend jaar terug zal staan.
Sterke punten: zeer ruime parking, zeer vriendelijke medewerkers op de bevoorradingen (oa op de extra bevoorrading op de 70 km; en als laatste heb ik een lekkere chocoladekoek gekregen op de laatste bevoorrading).
En het parcours: dit vond ik de max: veel slijk en goed afzien. Wat kan een mtb-er mee wensen !!!!!!!!!!!!!!
Een extra pluim voor de medewerkers dewelke de pijlbordjes hebben uitgezet: dit was zeer goed gedaan (deze nauwkeurigheid en duidelijkheid heb ik zelden meegemaakt).
Gebruikersavatar
Martin
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 18 dec 2006 14:12
Rijdt met: olympia

Bericht door Martin »

Hoewel de tocht iets zwaarder uitgevallen was dan ik had verwacht was dit weer een schitterende toch en een puike organisatie. Voor de 55 gegaan. Op het einde lieten mijn versnellingen het afweten, waarschijnlijk zat de modder daar voor iets tussen, en die zat er tussen ook. Ik kom volgend jaar zeker terug.
Gebruikersavatar
oedieboy
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 01 feb 2006 15:48

Bericht door oedieboy »

Vanmorgen als 1 van de laatste gestart aan de 35km, omdat mijn maat te laat was (hij lag om 10u20 nog in zijn nest :-D). Hij had iets te lang uitgezeten en ook wat te diep in het glas gekeken.
Eens vertrokken bleek mijn vermoeden dat het zeer lastig zou worden door alle modder juist te zijn.
Het werd me ook snel duidelijk dat mijn maat, nog mottig en zat, beter was dan ikzelf :cry:, niet direct iets om trots op te zijn é....
Toch was het een zeer leuk tocht, waarop ik goed heb kunnen lachen. Vooral met de valpartijen, waarvan ik gelukkig gespaard ben gebleven (al was het enkele keren zeer close).
Een dikke pluim aan de organisatie
Plaats reactie