25/02/07 oelegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Zeker weten :wink:
Gebruikersavatar
geof
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 03 apr 2006 19:14
Rijdt met: granville xc-d met u6 kader

Bericht door geof »

ale tot morgen iedereen :wink:
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

ik kom morgen ook ze als het niet te hard regent heb juist een keelontsteking gehad
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Voilà, toerge gebold, twas weer lekker zwaar zoals steeds in Oelegem. I like it !! :lol:

En ja, ik heb het kunnen onthouden hé, het fameuze stukske. Op een gegeven moment kwam je van de brug die je over gaat komende vanuit richting Zandhoven. Daar kon je beneden kiezen tussen verhard en slijk. Het was dus het slijkstuk waar het precies winkelen was op de meir, zoveel te voet, hehe.

Wel was het eerste stuk platgereden door boswerken ofzo, want dat viel wel op.

Enfin, twas wederom voor herhaling vatbaar en de organisatie en bepijling was ok =D>
dirk999
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: do 28 dec 2006 22:05
Rijdt met: hardtail

Bericht door dirk999 »

VAndaag de 42 km gedaan ,
toer was OK
Bevoorrading en afspuitstand dik OK,
1 kleine maar ..., op een gegeven moment moesten we een wegje nemen vlak naast een prikkeldraad terwijl langs de linkse kant een geseling volgde van zeer dikke twijgen, sorry maar dit was erover , ik hoop dat er niemand de prikkeldraad is in gereden want hier was slechts een kleine foutmarge aanwezig .
Ook zeer weinig volk denk ik,
enja 2 setjes remblokken erdoor ( volledig op)
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb vandaag Oelegem gerden. Van de 15-tal tochten die ik heb gereden was Oelegem deze winter wellicht demeest slijke. De organisatoren maakten reclame met 90% bos, volgens mij was het 90% slijk. Op den duur misschien wel van het goed te veel. Bevoorrading na 28,5 km van de ruim 41 km. Hoewel ik vorige week in Schilde nog een gemiddelde haalde van 25,7 moest ik vandaag met slechts 19 tevreden zijn. Verder heb ik nog veel kritiek op één passage : aan de afrit autostrade Zandhoven-Oelgem het stuk naast de prikkeldraad. Was het misschien een manier van de organisatoren om te zeggen dat ze in de gemeente Ranst nog een groenzorger zoeken voor het snoeien van de takken? Dit doe je bikers niet aan.

Lars Vermeiren, Schilde
Gebruikersavatar
pacobike
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: do 20 okt 2005 22:35
Rijdt met: Minerva Outback ALU7500 full LX - Merida TFS 900 Magura - Ridley Ignite

Bericht door pacobike »

Amai, 't was inderdaad een heel vettig in Oelegem, slijk en nog eens slijk ... alhoewel de fietskledij nog vrij proper was vond ik ... maar dit was idd. de meest slijke VTT van deze winter in het Anwerpse ... komen speciaal uit Gent omdat het bij jullie meestal droger is, maar vandaag kon het toch tellen ... maar 't is wel eens leuk ... het keuzestukske slijk/asfalt is inderdaad serieus de moeite ... ik herinner mij van vorig jaar dat dit er meestal zo bij ligt, rijden ze daar met Jeeps in of zo ? heel technisch, heel technisch maar het blijft enigszins berijdbaar ... in de Oostvlaamse weiden kan je het vergeten met dit weer ... daar geraak je gewoon geen meter vooruit .. lees maar Beernem, doortocht op bepaalde stroken aan 4km/u ... gelet de omstandigheden blijft het parcours vrij berijdbaar, maar toch wel zwaar ... heel veel zien sterven op hun bike ... het strookske naast die prikkeldraad aan de afrit Oelegem zou uit elke wintertoch moeten worden gehaald ... zelf heb ik :oops: op de baan gereden omdat ik wist van vorige doortochten dat het niet te doen zou zijn, alles mag voor mij maar dit is er over ... blijft uiteraard een zeer schone VTT, dus volgend jaar mogen jullie mij terug verwachten ... oja, de bevoorrading zou toch wat vroeger mogen zijn, dacht al dat ik ergens voorbij was gereden ... kan iemand zeggen wie die groene brigade was die door het bos vloog ?
Gebruikersavatar
Vintage Biker
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 14 okt 2002 22:23
Rijdt met: Van Nicholas Tuareg

Bericht door Vintage Biker »

Het stuk naast die prikkeldraad moet inderdaad gesnoeid worden!
Dat moet volgende keer zeker in orde zijn.
Er is deze nacht nog zovaeel water bij gevallen dat het slijk inderdaad rond iedereen zijn oren spatte maar alles was nog te trappen hé!
Moeilijk gaat ook
Hoe vonden jullie die fietsenparking waar dat ze uwe fiets ineens afspoten? Da was wel iets heel nieuw he Voor die afspuiters ook had ik den indruk
allee tot volgend jaar
WieltjesZuiger
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: za 17 feb 2007 12:13
Rijdt met: gary fisher ziggurat

Bericht door WieltjesZuiger »

tochtje gereden, het parcours was dik ok, als er zoveel water valt in 1 nacht, kan dat onmogelijk wegzakken he :-? , en da stukske was idd nie zo tof. maar na de aankomst was er wel een speciale afspuistand, wat vonden jullie daarover? ik denk dat de organisatie hier wel feed-back voor kan gebruiken, want het was de eerste keer dat zoiets gedaan werd denk ik.

toch waren er vandaag, heb ik horen zeggen, net geen 500.
Fitte
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 14 nov 2006 22:09
Rijdt met: Trek

Bericht door Fitte »

Mooie vettige tocht gereden vandaag, zoals de andere al vermelden, goeie organisatie alleen bevoorrading kon iets vroeger, voor mij hoefde het niet maar er zijn ook andere bikers.
In die bevoorrading ook die groene garde als gekke er zien passeren, erg om te zien hoe iedereen moest springen voor de eerste "bikers" van deze groep en maar roepen er tieren zodat iedereen zeker uit de weg zou gaan.
Moet wel zeggen, van die groene garde waren ook mensen die wel aan de andere dachten, bijv. de jonge dame met haar staartje.
Heb bij het biken ze eerst allemaal samen zien staan na +/- 20 km van de tocht en daarna samen juist voor het einde van de tocht.

De bepijling was goed, behalve op één plaats daar lag de pijl op de grond, was hij slecht vastgemaakt of was er iemand plezant en heeft hij die verwijdert.
Is me wel al opgevallen dat er in de streek regelmatig eens een pijltje verdwijnt, vorige week in Schilde, enkele weken terug in Halle-Zoersel en steeds in elkaars buurt.
Zelf ben ik niet uit de streek dus kan niet juist zeggen waar het is.

Bon, het winterseizoen zit er op, volgende week naar Wieze naar het VWB feest, daarna de koersfiets op voor hopelijk een mooie fietszomer en dan zijn we weer klaar voor een nieuw winterseizoen met onder andere de tocht van Oelegem.
Plaats reactie