24/02/07 Dikkebus

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
the voltman
Kerstman
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 03 okt 2005 12:09
Rijdt met: specialized stumpjumper

Bericht door the voltman »

Gisteren samen met 11 brigandsbikers deze tocht gereden, zoals eerder al vermeld door andre bikers de aanloop naar de heuvelzone knal tegen wind, en dan de heuvelzone, prachtig gewoon, het steilste stuk van de kemmel 23% zat er niet in, net ervoor moesten we afdraaien voor de off-road afdaling, maar tim en ik beslisten om dit steilste stukje er toch maar bij te nemen en éénmaal boven rechtsomkeer en terug naar beneden om weer op het parcours te komen, enkele toffe adalingen met trappen enzo, ééntje met plots een bordje gevaar, daar was het jumpen over een greppel, toen hadden tim en ik een snelheid van 52 kmph, maar er vlot over gejumpt, practig tochtje.

greetings the voltman
Gebruikersavatar
cloclo
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 30 mei 2005 14:43
Rijdt met: Thompson sub-09 slx disc

Bericht door cloclo »

Den dezen heeft ook de 46 gebold en er ferm van genoten.Dit is voor mij een van de mooiste tt's die er zijn,in een magnifiek mooie streek.Ik deed hem voor de vierde keer,en telkens is het parcours anders dan de vorige keer.Ge zijt nie wijs waar da ze al die paadjes blijven uithalen,'k denk da ze er zelf bijleggen :-D Chapeau voor de parcoursbouwers,en voor iedereen trouwens van de organisatie,doe zo verder!Op naar de zomertocht!
Gebruikersavatar
Nesten
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 20 okt 2004 14:50
Rijdt met: Cannondale Rush 600 black - lefty vork - upgrade SRAM X.0

Bericht door Nesten »

Schitterende tocht, overal perfect berijdbaar bergop en bergaf. Niks op aan te merken.

Nen dikke merci aan de persoon van de pechtdienst die mij op 5 km van de arrivéé kwam oppikken na mijn 2e platte band.

Op hun zomertocht in juni zien ze mij alvast terug!
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

Gisteren ook in Dikkebus gereden en 't was dik in orde. =D> =D>
We kregen een heel gevarieerd, overal vlot berijdbaar parcours aangeboden. Na mijn griepaanval van vorige week was het toch wel zweten en zwoegen, maar achteraf gezien heeft het toch deugd gedaan. Hopelijk herval ik nu niet. Bevoorradingen en bike-wash waren ook prima. Na de tocht nog enkele drankjes genuttigd in het gezelschap van Lichterveldenoare en dan tevreden huiswaarts gekeerd. =D> =D>
De zomertocht staat reeds genoteerd. Heeft er iemand een idee van het aantal hoogtemeters tijdens de tocht?
Gebruikersavatar
The Exe-cutioner
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: di 13 sep 2005 14:37
Rijdt met: Scott Yecora

Bericht door The Exe-cutioner »

Ik kan er weinig aan toevoegen of ik moet hetzelfde gaan schrijven zoals de anderen.
Ondanks het feit dat ik ziek ben geweest wilde ik deze rit niet missen.
M'n bikemaat Alproboy was er helaas niet bij.
Ik had de eerste 15km het gevoel dat m'n benen niet mee wilden en ik dacht dat er geen krachten waren.
Daarna ging het vlotter en beter en heb ik dus meer kunnen genieten van de rit.
Prachtige parcours, de weergoden waren ons redelijk gezind behalve de wind inderdaad maar in de bergen weinig last daarvan.
Ook zaten er nu wat andere stukken in die ik nog nooit gezien heb ondanks het feit dat ik van de streek ben.
Uiterst handige afspuitplaats.
Een dikke duim voor de organisatie en tot de volgende TT in juni.
Gebruikersavatar
Rodenbach
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: di 31 okt 2006 16:22
Rijdt met: Granville Evo-R

Bericht door Rodenbach »

één reactie : =D>

alles is hier al zowat gezegd geweest, dus hou ik het kort : eerste ervaring met de heuvelzone, was een schitterende ervaring ! heb de 35 km gereden en 't was genoeg :wink:
Gebruikersavatar
sean braire
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 12:42
Rijdt met: Wilier 401 Xb

Bericht door sean braire »

Over het niveau van de tocht, niets dan lof. Hier en daar een zijsprongetje naar minder bekende wegen. Leuk.
Had gehoopt op een warme douche maar er kwam (te) weinig water uit dat dan nog eens koud was ook... We zijn veel gewend hé.
Dikke 8/10
Gebruikersavatar
BartN
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 31 jan 2006 17:53
Rijdt met: Canyon 'grand canyon AL' 29' FR XL

Bericht door BartN »

Dikke TT. alles erop en eraan. De wind maakte het nog extra lastig maar de goeie organisatie en het mooie parcour deed dit al gauw vergeten. Dikke pluim voor de organisatie. Zo horen alle TT's te zijn =D> =D> =D>
triple XXXL
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: do 24 aug 2006 21:05
Rijdt met: Be one

Bericht door triple XXXL »

Kon nie better zijn droog ,de heuvelzone,mooie paadjes en wind achter op het einde.

Wel geen apres .
Gebruikersavatar
The Raceface
Mountainbiker
Berichten: 340
Lid geworden op: za 28 dec 2002 17:15
Rijdt met: EDNINE

Bericht door The Raceface »

Ik denk dat ze in Dikkebus mogen content zijn. Niks dan lof. 't is natuurlijk niet voor niets de moeder der TT's. Ik denk dat deze winter tt al op de kalender staat sinds 1994 en heb hem sindsdien nooit gemist. Goed parkoer, mooie variaties (het gedeelte rond de Kemmel vond ik goed gevonden). Om dan toch een minpuntje te melden :wink: , vroeger ging men nog tot de Catsberg, spijtig dat dit gedeelte er niet meer in voorkomt. Maar waarschijnlijk heeft het veelvuldig verdwijnen van de pijltjes aldaar er iets mee te maken.
Plaats reactie