24/02/07 Dikkebus

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Pompierke
Kerstman
Berichten: 485
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 21:21
Rijdt met: Cube

Bericht door Pompierke »

Hoi,

Deze morgen deze volgnes mij toch prachtige tocht gereden. Vond alles zeer goed en kom volgend jaar zeker terug maar zal ook de zomertocht meepakken. Voldoende hoogtemeters gehad op de 46 km. Alles vlot berijdbaar.
'k zou zeggen een dikke proficiat aan de organisatie =D> =D> =D>

Grtzz
Gebruikersavatar
Falco Peregrinus
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 24 dec 2006 16:20
Rijdt met: Ene met steunwieltjes achteraan

Bericht door Falco Peregrinus »

Pas terug van de 46 km te Dikkebus. Prachtige tocht en perfecte organisatie. De offroad afdalingen zijn gewoon de max. Onderweg zelfs al meiklokjes gezien!!!
Gebruikersavatar
moviestar
Mountainbiker
Berichten: 253
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 22:29
Rijdt met: Cervelo

Bericht door moviestar »

Falco Peregrinus schreef:Pas terug van de 46 km te Dikkebus. Prachtige tocht en perfecte organisatie. De offroad afdalingen zijn gewoon de max. Onderweg zelfs al meiklokjes gezien!!!
meiklokjes of waren het sneeuwklokjes? :wink: :-D

Deze morgen zijn de superiabikers vertrokken samen met de forumbikers aan een schitterende tocht in het heuvelland, mooie klimmetjes en afdalingen, alles goed uitgepijld en prima bevoorradingen dus ... een goeie organisatie en 46km ten volle genoten. =D> =D>

Mocht er een biker of iemand van de organisatie een zadeltasje met inhoud vinden op het parkoer zou je dan een pb willen sturen want m'n collega heeft het verloren onderweg ... alvast bedankt.

Verslag volgt op onze site

Greetzzzzzzz
moviestar 8)
Gebruikersavatar
*Steve*
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: di 05 jul 2005 17:59
Rijdt met: Cannondale Flash 29

Bericht door *Steve* »

Deze morgen ook vertrokken voor de 46. Alles zag er goed uit tot opkilometer 14 Bart een klapband had.
Buiten en binnenband naar de kl**ten. Dan maar de pechdienst gebeld om ons te komen halen en onze tocht zat erop. Spijtig, want het zag er nochthans veelbelovend uit.

We hebben dan maar nen extra Leffe gedronken in het gezelschap van Cloclo.

2 juni is er hun zomertocht en dat sta ik er toch weer. :wink:

Greetz
Steve :drunk:
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Bericht door Traxer »

Puike rit!!! =D> =D> =D> Samen met de forumgang (kleine versie) gestart deze morgen. Ik had nog vlug een regenjasje gekocht want de hemel zag er erg dreigend uit. Ik heb het dan ook helemaal NIET nodig gehad. #-o Beter zo, eigenlijk. Best genoten van het heuvelland. De parcourbouwers hadden bewust voor een goed bereidbaar parcours gekozen. Prima bewijzering, goede bevoorradingen, voldoende spuitslangen en aardig uitgedachte douches. Enkel de deur kon niet goed dicht. #-o Graptjen, hé.
Ik had maar 1 probleem vandaag: my chain sucks! Dus kon ik geen gebruik maken van de middenplateau. Heb ik aardig gemist, vandaag. :-? Bedankt voor de rit en het gezelschap. En morgen naar la douce france!
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Bericht door Lichterveldenaere »

Deze middag afgezakt naar Dikkebus. Sedert ik rij nog nooit een editie gemist, dus deze stond ook weer op de kalender. Het was volgens mij een iets andere editie dan de voorbije twee jaar. De klassieke heuvels, dat wel, maar de hellingen en afdalingen waren anders dan gewoonlijk. Er werd meestal voor de stroken gekozen die niet zoveel door de andere organisaties in de buurt aangedaan worden, of althans niet in die rijrichting. Alhoewel sommige pittige hellingen daardoor wegvielen, toch een goede keuze. =D>

De eerste kilometers (klassiek op de baan) waren dit jaar voor mij moordend door al die strakke tegenwind. De wat vroege plaatsing van de bevoorrading was dan ook perfect om toch even op adem te komen. Eenmaal in de heuvelzone viel de wind veel meer mee. Het middengedeelte bestond dan ook uit verschillende hellingen en vnl. offroadafdalingen en vooral de grote lus kwam me niet zo bekend voor door het veranderen van de gebruikelijke rijrichting. Bovendien nam ook het offroadgehalte hier gevoelig toe. De Kemmelberg was misschien wat kort, maar daarover mag eigenlijk niet geklaagd worden. We kennen hem ondertussen goed genoeg om er zelf maar een stuk aan te breien.

Overigens een goede organisatie, niet enkel het parcours. De bevoorrading was goed voorzien, de bepijling op een schoonheidsfoutje na goed, zelfs al bepijling naar de vertrekplaats vanop de ring rond Ieper ! =D> , de bikewash was zeer goed net als de douches (voldoende warm wat opmerkelijk is voor eigen makelij! en goede kleedruimte). De organisatie verdiende dan ook veel meer deelnemers dan de 605 (naar ik gehoord heb) die er vandaag waren. Al jaren verwonder ik me over de relatief lage opkomst voor deze TT. Nu, ze waren blijkbaar ook maar op dit aantal voorzien.

Bij gebrek aan forumtrein in de namiddag grotendeels alleen gereden. Wel Voltman en een klad Brigandbikers tegengekomen. Op de après wel nog de drankleverancier van de Steenbakkers en Fritzie gezien.
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

deze morgen met enkele forumgasten aangezet . Bij de start al onmiddelijk offtrack gegaan toen hanzi mij melde dat er naast de vijver een singletrackske liep. Ik vraag mij af waarom deze in geen enkele tocht die ik al in de streek gereden heb zit. Door mijn uitstapje zat ik onmiddelijk achteraan de groep wat op de eerste km baan een ideale plaats bleek gelet op de wind. Eenmaal de eerste afdaling (scherpenberg?)in zicht ben ik natuurlijk naar voren gekomen, hier was het onmiddellijk duidelijk dat er vannacht nogal wat water gevallen was. de bovenlaag was een mooi glibberig papje. Iets verder op de rode berg (eerste bevoorrading) begon dan de heuvelzone. Draaien en keren, op en af, dit zijn parcours zoals ik ze graag heb. Minder offroad dan tijdens de zomer, maar ik vond de verhouding just gepast. Halverwege kreeg ik het wat moeilijk bij enkele stroken vals plat die niet zo goed liepen, maar bij de daaropvolgende afdalingen kon ik dan mijn achterstand weer omzetten in een voorsprong :-D . Ik was er helemaal niet rouwig om dat we de kemmel 2 keers maar half op moesten. De laatste 5km uiteindelijk waren voornamelijk op de weg, wind in't gat, ideaal om nog ne keer vol gaz te geven.
Mooie wintertocht , zeer goed uitgepijld en qua lastigheid voor iedereen goe te doen (in tegenstelling tot aarsele vorige week).
er waren toch nog enkele negatieve berichten:
- traxer met chainsuck problemen (hopelijk opgelost tegen morgen)
- ik ben blijkbaar in één van de afdalingen mijn bus met depannagemateriaal (binnenband, multitool, bommetjes) verloren, mocht iemand deze vinden , graag een seintje.
Gebruikersavatar
rik c
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 10 jan 2006 23:27
Rijdt met: zannata

Bericht door rik c »

Na de hevige regenval van vanochtend, de kat wat uit de boom gekeken en pas tegen 10 uur naar Dikkebus afgezakt, en onderweg idd praktisch geen regen meer gehad.
Na de 'bijna dood-ervaring' van in Westouter een paar weken terug, dit keer maar wijselijk gekozen voor de 36 km ('k zou morgen ook graag nog es gaan rijden). De gebruikelijke road-strook in het begin in Dikkebus, om naar de heuvelzone te trekken, met de wind op kop, gaf al meteen een extra dimensie aan deze tocht.
Uiteraard kom je in deze tocht heel wat bekende stroken tegen van o.a. de VTT's in Vlamertinge, Westouter of Kemmel, maar toch was de rit (die overigens overal berijdbaar was ! ) zodanig in mekaar gestoken dat je eigenlijk nooit echt een déjà-vu gevoel had. Ik was bijv. bijzonder verheugd dat de lange, rechte klimmende dreef naar de grote parking bij de molen, op de top van de ???, er dit keer niet in stak.
Ook het feit dat men de jongste weken blijkbaar bijzonder veel moeite doet om te zorgen voor wat randanimatie op de bevoorradingen, is een aangenaam verschijnsel : In Oedelem een demonstraite krullebollen, vorige week in Aartrijke kon je de eucharistieviering volgen op de bevoorrading, en in Dikkebus had men op de bevoorradingsplaats (die 2 keer werd aangedaan) een wereldreiziger geplaatst die, terwijl zijn collega's soep schepten of de sinaasappels aanvullen, boeiende verhalen vertelde over zijn reizen aan o.a. Tanzania, Nigeria, Australië, westkust van Amerika en . . . toen zijn we maar verder gereden, anders stonden we er nu nog waarschijnlijk. Maar 't was wel bijzonder aangenaam, net als alles eigenlijk in Dikkebus. Dik in orde dus !
En morgen dan maar es gaan kijken wat de Fransozen ons te bieden hebben.
maria cool
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:01
Rijdt met: omafiets (30 jar)

Bericht door maria cool »

Helaas door een acute speenaanval deze morgen kon ik er niet bij zijn.Jammer,want jarenlang vind ik Dikkebus,mede door zijn kleinschaligheid en vriendelijke organisatoren om dan nog te zwijgen van het perfecte parcour,de toertocht waar ik altijd naar uitkijk.Dikkebus tot deze zomer,dan zal mijn speen hopelijk niet de kop opsteken.
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

Jihaa, net terug van Dikkebus, ben samen met Tumelette ernaartoe gereden, Om 9.15 vertrokken, Om 12.45 aangekomen. Er was niet al teveel volk naar ons gedacht, maar de afwezigen hadden weer eens ONGELIJK, Wie naar de streek van t Heuvelland trekt weet wat hij kan verwachten op bikegebiek een echte 'kerremesse'. Het begon redelijk kalm met een lange aanloop naar de Heuvelzone , wel wind op de neuspunt en ik voelde goed dat hij er was. Kort voor de vroege bevoorrdaing aan de voet van de Rode berg kregen we een pittige, vettige beklimming, maar werden ruim beloond op de overvloedige bevoorrading, die later op de tour ook de 2 de pitstop bleek te zijn. De extra lus die de 46 km maakte was dik in orde, alles wat een tt moet hebben kwam erin, genoeg % off road, pittige beklimmingen van al het moois die de streek te bieden heeft, super trikky afdalingen, ik moest tot 3 maal toe jumpen, k had t bord gevaar niet gezien en reed boven de 40 toen er plots een greppel over de hele baan was gelukkig juiste reactie en hop. jiiiiiiiihaaaaaaaa. Het laatste stuk was wind in t gat ook werd nog wat offroad opgezocht, de top van de kemmel moest niet gehaald worden, maar we mochten wel nog een proeven van de flanken ervan, via nog wat beter off roadwerk richting Dikkebus in supervaart ( vooral door de wind in t gat) Super spuitinstallaties en ditto douches in geimproviseerde kleedkamer, primma en dikke pluim voor de organisatie. Verder een goeie après met de allomgekende heuvellandse gastvrijheid , goed gezelschap en stoere verhalen over de rit en komende ritten. Weer niet beklaagd om de verplaatsing te maken. Tot volgende keer. BTW heerlijke braadworsten en bedank om wat op mijn fiets te letten tijdens den après.
Plaats reactie