Vogezen Corcieux

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Vogezen Corcieux

Bericht door frawiwi »

Eind augustus vertrekken we voor een weeknaar Corieux, zijn er mensen die er reeds waren of de streek kennen? Zijn er aangeduidde ritten? Wat mag ik zeker niet vergeten te rijden, zijn er toevallig bikers in de streek die eens willen samen rijden?
laat iets horen thx's
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Wij waren een paar jaar terug in Gérardmer en hadden uiteraard de bike mee. De vogezen zijn een echt mtb paradijs. Talrijke uitgepijlde parcours met veel hoogteverschil. Vooral de streek rond La Bresse is gekend.
Een vriend van mij bracht toen van het vakantiesalon(Brussel) een brochure mee met alle routes uit de streek. Afstand, hoogteverschil, plannetje met eventuele verbindingen. Ook op internet zal je wel een en ander vinden. Hier kan je ook al wel iets vinden, al weet ik niet precies waar corieux ligt.
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

bieste schreef:Wij waren een paar jaar terug in Gérardmer en hadden uiteraard de bike mee. De vogezen zijn een echt mtb paradijs. Talrijke uitgepijlde parcours met veel hoogteverschil. Vooral de streek rond La Bresse is gekend.
Een vriend van mij bracht toen van het vakantiesalon(Brussel) een brochure mee met alle routes uit de streek. Afstand, hoogteverschil, plannetje met eventuele verbindingen. Ook op internet zal je wel een en ander vinden. Hier kan je ook al wel iets vinden, al weet ik niet precies waar corieux ligt.
Corcieux ligt ongeveer 15km ten noorden van Gérardmer, er is een camping . Alvast bedankt voor de link , ik denk dat ze heel nuttig zal zijn.
ik zie dat er meerdere tochten zijn, zelfs heel korte tochten, dat betekend meestal dat t lastig is. Zijn de tochten goed bepijld, of schaf ik beter zo n kaart aan?
Mocht je nog tips hebben om t eens en t ander te bezoeken, stuur maa door he, alvast bedankt
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Hey Frawiwi,

Wat ik hier in m'n boekje gevonden heb:

Vanuit corcieux centre vertrekken drie routes:

route 1 (groen) 11km hoogste punt 820m
route 2 (rood) 16km hoogste punt 768m
route 3 (blauw) 22km hoogste punt 964m
Van hoogtemeters is hier echter geen sprake, in tegenstelling tot bijna alle andere routes. Route 3 noemt les trois monts, dus van enig hoogteverschil zal hier wel sprake zijn.

In een straal van ongeveer 10km heb je

Fraize met 15km (350hm) en 16.5km (380hm)
Bruyères met 5km (80hm) 11km (180hm) 15km (160hm)
Gragnes sur vologne 17km (380hm) en 11km (270hm)
en natuurlijk Gérardmer met een tiental routes in totaal 101km met 2215hm
Bij office du tourisme de gérardmer zal je ook wel zo'n boekje (les voges à VTT) kunnen aanvragen waarin méér dan 1000km routes staan.
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

bieste schreef:Hey Frawiwi,

Wat ik hier in m'n boekje gevonden heb:

Vanuit corcieux centre vertrekken drie routes:

route 1 (groen) 11km hoogste punt 820m
route 2 (rood) 16km hoogste punt 768m
route 3 (blauw) 22km hoogste punt 964m
Van hoogtemeters is hier echter geen sprake, in tegenstelling tot bijna alle andere routes. Route 3 noemt les trois monts, dus van enig hoogteverschil zal hier wel sprake zijn.

In een straal van ongeveer 10km heb je

Fraize met 15km (350hm) en 16.5km (380hm)
Bruyères met 5km (80hm) 11km (180hm) 15km (160hm)
Gragnes sur vologne 17km (380hm) en 11km (270hm)
en natuurlijk Gérardmer met een tiental routes in totaal 101km met 2215hm
Bij office du tourisme de gérardmer zal je ook wel zo'n boekje (les voges à VTT) kunnen aanvragen waarin méér dan 1000km routes staan.
Dat ziet er allemaal best uit, jihaaaaaaaaa, lekker iedere dag biken
ik zoek er 1 langere uit om een dagske ervan te maken, hopelijks niet als vorig jaar toen in fietspech kreeg en pas na 4 dagen mijn fiets terug in orde kreeg, pff ik trouwens weer fietspech, ketting naar de vaantjes ( slecht 1000 km)
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Bericht door i-Mac »

Te La Bresse is een hele goed fietsenhersteller. Hopelijk heb je die niet nodig, maar je weet maar nooit.
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

i-Mac schreef:Te La Bresse is een hele goed fietsenhersteller. Hopelijk heb je die niet nodig, maar je weet maar nooit.
beter t adres maar geven aan me, ik kocht vorig jaar een nieuwe fiets, sindsdien denk ik dat ik geen 2 ritten naeen kan rijden zonder brokken, erg erg erg, morgen naar fietsenhandel om nog maar eens fiets ( na kemmel) te laten herstellen, hoop ketting, hopelijks niet tandwielen,versnellingsapparaat,...
Gebruikersavatar
Diet
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 06 jan 2005 21:51
Rijdt met: Sobre Spam 2012/Sobre Spam 2013/Grand Canyon AL SLX 29

Bericht door Diet »

zoals ge al las is de streek méér dan de moeite. ik trok er de vorige twee jaren net na Pasen naartoe maar botste steeds op overvloedige sneeuw. Toch wat ge mtb't, en erg mooie en fysiek uitdagende tochten gemaakt. rond La Bresse is een bepijlde tocht met ca 1600hm op 40km geloof ik. Toch maar best kaartje meenemen want ik raakte regelmatig het spoor kwijt vanwege slechte of ontbrekende markering.

Verder zeker een aanrader. ook de beklimming, langs de weg weliswaar, van de ballon d'alsace heeft een venijnige, steile kant. zeker de moeite als je van een serieuze fysieke uitdagingen houdt.
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

diet kan je tips geven voor de ballon? k wil die uitdaging wel aangaan, hoelang is de klim er? ik denk dat ik een bikemaat nodig heb om lange mtb tochten te maken, wat bij verkeerd rijden, blessures of matriaalpech?Of zijn die routes goed bereden tijdens het seizoen? ik kreeg reeds van de touristiche dienst van corcieux plannetjes van de drie tochten die te rijden zijn in corcieus, ik denk dat ik me daarmee zal ammuseren, ik wil wel 1 serieuse uitdaging doen op de reis, zijn er gasten van t forum die toevallig ook tijdens die periode in de streek van Bresse of Gérardmer zijn?
misschien is t een goed idee om samen aan zo n tocht te beginnen?
laat van je horen he?
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

hey nie stille vallen he, wie heeft nog tips? Wie is eventueel ook die periode in de streek ?
groetjes
Plaats reactie