24/02/07 MERELBEKE

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
gert9920
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 18 dec 2006 01:43
Rijdt met: CUBE LTD

24/02/07 MERELBEKE

Bericht door gert9920 »

Heb nog nooit deze tocht gereden maar ken wel de streek redelijk goed. Kan iemand mij zeggen welke kant de tocht opgaat?
Wat met rest van de organisatie? Douches, bevoorrading etc...?
Gebruikersavatar
Herder Scubaluc
Kerstman
Berichten: 825
Lid geworden op: za 06 aug 2005 13:42
Rijdt met: Iene mee twie wiele + Cannondale Rush Carbon 2
Contacteer:

Re: 24/02/07 MERELBEKE

Bericht door Herder Scubaluc »

gert9920 schreef:Heb nog nooit deze tocht gereden maar ken wel de streek redelijk goed. Kan iemand mij zeggen welke kant de tocht opgaat?
Wat met rest van de organisatie? Douches, bevoorrading etc...?
Mailtje gestuurd naar de organisatie en volgende antwoord ontvangen.

Vertrek langs de Schelde maar dan de kant van Zwijnaarde en Zevergem. In Eke terug de brug over met bevoorrading in Semmerzake. Nadien langs Vurste en Baaigem naar Munte. Van daaruit naar via Scheldewindeke naar Landskouter en Lemberge om de tour rond te maken in Merelbeke
Gebruikersavatar
bikerLieven
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: do 27 jan 2005 13:37
Rijdt met: Stumpjumper 2011

Bericht door bikerLieven »

Op de site van de WBV staat nog meer info.
Gebruikersavatar
zone30
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 23:13
Rijdt met: Trek 6700 2004

Bericht door zone30 »

vorig jaar gereden en tevreden, dus dit jaar komen we terug af, starten rond 8:30
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

ik ga deze ook meerijden, ik ben van merelbeke en ze vertrekken op 1km van de deur dus 8) , als ik denk langs waar ze zullen rijden zitten er wel heel mooie stukken tussen hoor , langs de schelde naar semmerzake toe heb je zelfs enkele pittige stukjes
Gebruikersavatar
MilkSjeik
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: di 30 aug 2005 21:26
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door MilkSjeik »

Ook ik zal hier normaal morgen aan de start verschijnen om mezelf en mijn nieuwe bike nog eens op de rooster te leggen :)
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

rombaft schreef:ik ga deze ook meerijden, ik ben van merelbeke en ze vertrekken op 1km van de deur dus 8) , als ik denk langs waar ze zullen rijden zitten er wel heel mooie stukken tussen hoor , langs de schelde naar semmerzake toe heb je zelfs enkele pittige stukjes
Rombaft,

Als ik goed lees kiezen ze voor de andere kant van de Schelde, dus de kant van Zevergem. En dan gaan ze in Eke naar de andere kant van de schelde. Ik meen me te herinneren dat ze dit een paar jaar terug ook eens deden, en iedereen vond deze rit iets minder geslaagd.
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

bieste schreef:
rombaft schreef:ik ga deze ook meerijden, ik ben van merelbeke en ze vertrekken op 1km van de deur dus 8) , als ik denk langs waar ze zullen rijden zitten er wel heel mooie stukken tussen hoor , langs de schelde naar semmerzake toe heb je zelfs enkele pittige stukjes
Rombaft,

Als ik goed lees kiezen ze voor de andere kant van de Schelde, dus de kant van Zevergem. En dan gaan ze in Eke naar de andere kant van de schelde. Ik meen me te herinneren dat ze dit een paar jaar terug ook eens deden, en iedereen vond deze rit iets minder geslaagd.
Ja, heb de beschrijving eens nagelezen en je hebt gelijk, nogal stom eigenlijk, want de beste MTB baantjes liggen aan de kant van Merelbeke van de schelde (en trouwens de mooiste en waar je meest verkeersvrije tussenwegen kunt gebruiken) , zevergem ken ik ook goed (ben oorspronkelijk van de pinte) en daar is veel minder te beleven, enkele leuke stukken ja, maar veel stukken momenteel langs de dijk van de schelde liggen letterlijk onberijdbaar, plassen van halve meter diep zijn geen uitzondering.

Nu, ik ga hem toch meerijden omdat ie hier net aan de deur vertrekt, toch spijtig dat ze (op het eerste zicht) veel kansen laten liggen
SNO
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 22:35
Rijdt met: Pro Winner 29er, Ridley X-night, Colnago Cross, Cube Litening race

Bericht door SNO »

Vooral vanaf juist voor bevoorrading tot het einde een leuke tocht, het begin iets te veel weg. Tot volgend jaar.
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Vertrokken in de late voormiddag onder een stralende lentezon,maar algauw
sloeg het weer om en kwamen we in een herfstdecor terecht!
Te doeme,was ik maar een uurtje vroeger vertrokken,dan was het een voorjaarsrit!
De regen maakte de paden soms vrij technich,op één stuk ging bijna iedereen te voet omhoog door het gladde laagje op de harde kleiachtige ondergrond.
Parcours viel nog best mee,geschikt voor een afsluiter en de massa.
Pijljes zijn van de beste die er mogelijk zijn,al stonden ze niet overal even strategisch opgesteld.
t'Was zeer kalmpjes rond 11 uur,maar in de namiddag zag het er druk uit?
Met nog wat extra regen voor die gasten wordt het wellicht nog een vrij zware tocht?
Ben 2 u 15' onder de baan geweest(incl.bev.)en toch flink doorgereden!? #-o
Ik had de indruk dat het precies iets langer was dan 45 km?
Organisatie was tip top in orde en was af te noemen! =D>
Plaats reactie